Gå til innhold

2 skjermkort i sli oppsett


Anbefalte innlegg

hei alle sammen!:)

 

Jeg har nå en skjermkort fra Nvidia Geforce 8600 GTS. PC-en er kjøpt i fra dell, XPS serien.

 

Den gangen da jeg bestilte det så hadde jeg muligheten til å få med 2 skjermkort på det som dere kaller for SLI oppsett. Men jeg valgte å ikke gjøre siden jeg ville helle gjøre det selv også på grunn av den gangen så var prisen ganske høy.

 

Og nå som jeg har nok penger til det 2000kr til å bruke på en skjermkortet, så her kommer følgende spørsmål fra en EKSTREM noob:(

Hva av utstyr behøver jeg? skal det være en slags spesielt ledning som skal koples i mellom de 2?

Er det noe annet jeg bør være obs på?

 

 

hva synes dere om denne skjermkortet?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54707

 

Vet at det er en annen høyere modell enn den jeg har men hvis den er verdt det så tror jeg at jeg skal nok klare i å innhente 200 kr ekstra for 2 sånne kort:)

 

Et annent spørsmål til er også, når det er 2 skjermkort i sli oppsett tilstede, og dvs. at det er 2 x 2 dvi tilkoplinger kan jeg da bruke opptill 4 skjermer?

 

 

Takk på forhånd så mye for svar fra en noob som meg.

 

Mvh Ching

 

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

linken din fungerer ikke, men kan svare litt likevel:

 

Du trenger en såkalt SLI "bro" eksempler på slike ser en her:

3sli_01.jpg

 

Og når en kjører SLI har en kun mulighet til og bruke en skjerm, men når en skrur av SLI kan en bruke alle fire utgangene, og skru av sli gjør en i windows på de fleste nye hovedkort.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å erstatte kortet ditt med et annet. To dårlige skjermkort i SLi blir ikke til et bra kort.

 

Er du i det hele tatt sikker på at hovedkortet på Dell maskinen støtter SLi?

 

For å finne ut av det må du sjekke hvilket kort du har. Det kan du gjøre med f.eks CPU-Z eller everest, google svaret.

 

Gode erstatningskort som mest sannsynlig vil yte ca på nivå om ikke bedre enn 8600GTS i SLi til rett over 1000 kr er 9600GT 8800GT, ATi3870. Ville sjekket prisguiden og valgt det billigste i en av seriene (kanskje ikke 256MB versjonen av 8800GT)

 

Om prisgrensen er 2000 kr kan du presse inn et 9800GTX (ukens tilbud hos komplett.)

 

Sjekk at du har fysisk plass til kortene og en strømforsyning som kan drive det. 9800GTX krever f.eks 2x PCI-E kontakter.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...