Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.

Anbefalte innlegg

Fullt mulig likevel, klarte det på 2-3 forsøk på første gjennomgang av spillet.

Bare løp rundt og gjem deg steder, det lønner seg oftest å få de til å komme bakerst i rommet, da du har flere gjemmesteder og lettere mulighet til å storme frem og ta de der enn om du sitter forrest i rommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på time-trials og speedruns? Må jo være et helsike å få 50 stjerner-reting-trophy'en i timetrials!! Har ikke sjans i havet på 3 stjerner på første brett engang.. (har ikke greid 2 stjerner på den ennå heller, for den saks skyld..)

Time Trails er små løyper på forskjellige steder av kapittel på tid.

Speed Run er hvert kapittel i sin helhet på tid.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på time-trials og speedruns? Må jo være et helsike å få 50 stjerner-reting-trophy'en i timetrials!! Har ikke sjans i havet på 3 stjerner på første brett engang.. (har ikke greid 2 stjerner på den ennå heller, for den saks skyld..)

Time Trails er små løyper på forskjellige steder av kapittel på tid.

Speed Run er hvert kapittel i sin helhet på tid.

Aha! Hvor mange timetrials er det totalt?

Lenke til kommentar

Begynte på dette spillet for noen dager siden. Må si det har vært en enorm skuffelse så langt. Har riktignok ikke spilt så mye, men herregud for noe traurig! Greit nok, grafisk er spillet nydelig. Musikken virker også kul så langt, men der stopper det positive. Gameplayet er veldig knotete. Dette er et spill som ut fra inntrykkene jeg har fått på forhånd (trailere og demoen) i stor grad spiller på god flyt. Man skal gli over hustakene på en herlig måte, men slik er overhodet ikke gameplayet. Det er ofte vanskelig å finne ut hvor man skal. Det hjelper ikke spesielt mye at det i mange tilfeller bare er en riktig vei dit. Dette fører til at flyten ofte stopper opp pga at man ikke aner hvor man skal. Det resulterer dessuten gjerne i noen dødsfall og litt tilbakeløping. Noe som ødelegger veldig mye. Dette kunne vært unngått med bra banedesign, men så langt har de altså ikke kommet etter min mening. Et eksempel kan være når jeg i går kom hoppende fra et tak til et annet tak. Når jeg landet på det nye taket hadde jeg to valg. Jeg kunne enten klatre over et eller annet objekt eller gli under det. Jeg valgte veien under. Det som derimot møtte meg på andre siden var et nytt objekt som var litt høyere enn det første objektet. Jeg klarte med andre ord ikke komme meg opp dit, så jeg måtte gå tilbake, klatre oppå det første objektet, for så å hoppe over på objekt to. Jeg ble med andre ord nødt til å springe tilbake. Hvordan skulle jeg vite at veien under ikke ville fungere? Spillet har inneholdt en rekke teite løsninger av denne typen så langt. At fyren som sier hvor vi skal er verdens verste guide hjelper ikke stort heller. En annen ødeleggende ting er at Faith ofte ikke gjør det hun skal. Hvorfor vil hun bare ta tak i bygninger hun såvidt når noen ganger? Mens hun andre ganger faller uten å prøve engang? Hvorfor har jeg flere ganger dødd pga at Faith tar tak i kanter, men ikke er i stand til å hale seg opp? Hva i alle dager er vitsen med slåssingen? Den fungerer jo bare elendig. Det virker som om Faith er like gald i å sparke i veggene som hun er å sparke på fiendene. Ikke for å snakke om de usynlige veggen som tilsynelatende befinner seg foran noen fiender. Skal prøve litt til, men regner med jeg kvitter meg med dette raskt.

Ser ikke bort fra at disse negative punktene har kommet opp tidligere i tråden, men måtte bare få ut litt frustrasjon!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

For min del høres det egentlig bare ut som du suger. Av og til må man stoppe opp i et par sekunder å se seg rundt for å tenke seg til hvor veien skal være, men å se hvor man kan løpe og ta tak i er ikke så veldig vanskelig siden man ofte ser at banen er opplagt slik, men det er jo greit med noen små puslespill også. Finner man ikke fram kan man jo alltid bruke "alt" knappen også. Ellers dør man jo av og til, men at spillet er vanskelig ser jeg ikke på som noe negativt siden det bare blir enda mer morro når man først klarer det.

Lenke til kommentar

Hmmm, kan ikke helt se hvordan det høres ut som jeg suger samtidig som du litt senere påpeker at man dør endel. Problemet er ikke at jeg dør pga egne feil, men at jeg dør fordi spillet har mange ødeleggende momenter. Ja, jeg er enig i at det ikke er vanskelig å se hvor man kan løpe og ta tak, men problemet angående dette var at der man ikke alltid kan se hvilken vei som er den riktige. Løper man feil er man ofte død. Samt at Faith ikke alltid tar tak der hun tilsynelatende skal kunne ta tak. Det at hun ikke alltid kan heise seg opp er selvsagt en bug, men uansett veldig irriterende. Spesielt ettersom jeg tror grunnen til dette er at utviklerne vil bestemme hvilken vei vi skal ta, selv om det faktisk ser ut som om det er flere muligheter - det er en falsk frihet.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Såklart er det "falsk" frihet, de er avhengige av å få oss til en lokasjon.

Men du trenger ikke hoppe på den og den veggen, eller fra det til det taket. Er endel bags gjemt rundt omkring, gjerne via alternative ruter.

Og om du ser timetrials fra andre på nett, vil du se hvordan du kan ta alternative ruter på de fleste oppdrag.

Kan ikke påstå jeg har vært borti at hun ikke har klart å heise seg opp, utenom der det har vært ting som har blokka henne da, logisk nok.

Det at hun ikke tar tak er heller ikke noe stort problem vil jeg påstå, men merker at det skal lite til fra man akkurat får tak, til man ikke får tak, om man bommer litt på satsen.

Rart om du har så mye mer bugs enn alle andre som spiller.

Lenke til kommentar

Ja enig der. I zero punctuation anmeldelsen fikk også spillet mye ris for f. eks at hun ikke ville ta tak i kanter osv, men jeg opplevde nesten aldri noen slike problemer. Synes egentlig ikke at hoppingen og løpingen, eller "plattformingen" i det spillet her var noe særlig vanskeligere enn i et vanlig 3persons platformspill.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

:)

Ser ut som DLC kommer bare til ps3 29.. Jævlig dårlig gjort av dice syns jeg

Edit: link gjemt i posten.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

eksklusive ps3 timetrial dlc . "away from the city" eller no heter den. Jeg har gleda meg helt siden det ble annonsert, også dette.

1- på Dice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...