stiangd Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Har en Samsung 226cw som har virket ganske greit. Det er bare én ting som plager meg. Øverst på skjermen kan det bli mye mørkere enn resten skjermen hvis et mørkt bilde blir vist. Er bilde veldig mørkt så blir det nesten helt svart øverst på skjermen. Mange farger varierer også fra topp til bunn. Men hvis jeg reiser meg opp og ser ned på skjermen så blir det mye bedre. Dette kan bli veldig irriterende hvis jeg spiller spill der det er veldig mørkt. Har lest om andre som har lignende problemer, men er det vanlig på denne skjermen? Eller er det en hardwarefeil? Takker for svar! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Det er fordi det er et TN-panel som du finner i gamerskjermer. I tillegg er de lysere nede enn på midten. Det varierer på modellen hvor mye man ser dette. Jeg synes ikke det var så ille på 19-tommere, men ser det selv ganske tydelig på 22-tommere. http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_film_tra...lay#TN_.2B_film The inexpensive 'TN (twisted nematic) + film' display is the most common consumer display type. The pixel response time on modern TN panels is sufficiently fast to avoid the shadow-trail and ghosting artifacts of earlier production. LCD-teknologien er noe møkk pga.: - pixelfeil - backlight - ikke jevn farge - ghosting - input lag - lyd fra backlight inverter Utrolig at det er lov å selge en så uferdig teknologi egentlig. Endret 16. mai 2008 av WarpX Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 jeg har SyncMaster 960bf og merker ikke lenger noe særlig til dette fenomenet . Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Da er det vel fordi det er en liten 19"... Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Kan det variere mye mellom skjermer av samme modell? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Da er det vel fordi det er en liten 19"... ikke liten , men 19" før windows er startet og alle driveren er " koblet inn" er det en del ugjenvnt lyss ( når skermen skal være svart ). hvordan det er på større skjermer har jeg ikke noen erfaringer med . Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Har hørt om at det har vært for mye rød i 226cw. Er det slik på alle disse skjermene? Blått blir av og til lilla... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) hvis fargene er jevnt fordelt så burde kalibreringen hjelpe en del. eller man kan justere med gama-kordireksjonen. et annet alternativ er å juster fargetemperaturen jeg prøvde det en gang å justere fargeteperaturen men synes ikke det hadde noe hensikt mine erfaringer er på suncmaster 960 BF Endret 10. mai 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg hadde litt for mye blått på min 226CW, men det ordnet seg etter jeg kalibrerte skjermen. Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg har testet tre forskjellige høyder å se skjermen ifra. Hvis jeg sitter og ser rett på midten av skjermen, blir den øverste delen av skjermen betydelig mørkere, og mørk grå blir svart på en tredjedel av sjermen. Ser jeg nedenfra og opp blir ca halvparten av skjermen mørkere. Men hvis jeg ser ned på skjermen, da ser alt bra ut. Da er mitt spørsmål, er det slik på alle TN-panel? Har lest om mange dårlige ting med TN-panel, men dette problemet er det færrest klager på. Er dette et vanlig fenomen med TN-panel, så skjønner ikke jeg hvorfor folk bryr seg om alt annet? Hvordan er skjermen din Skagen? Takker for alle gode svar! Endret 14. mai 2008 av stiangd Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Min er kun marginalt mørkere øverst. Ikke så mye at jeg blir plaget av det, og det er kun på enkelte beige farger at dette er tydelig nok til at jeg ser det. Til vanlig bruk merker jeg ikke noe til dette, tiltross for at jeg ser rett på skjermen min. Lenke til kommentar
stiangd Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Så hvis hele skjermen din er mørkegrå, blir det minimalt mørkere øverst? På min blir nærmere en kvart av skjermen helt svart. Og på alle mørke farger, grønn og rosa er det veldig tydelig. Dette gjør at spill i mørke omgivelser er noe dritt. Nesten som om noe henger ned og dekker for øynene. Er det ingen andre med TN-panel som har synlig mørkeforskjell på mørke bilder? Blir ikke toppen svart? Endret 14. mai 2008 av stiangd Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har akkurat kjøpt meg en samsung 226bw, og er samme problem med denne. Skulle vært brukt til bilderedigering, men til det er den 150% ubrukelig. Skuffende, etter og ha lest så mange gode omtaler av skjermen. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det gjelder å skille mellom gamerskjermer og ordentlige skjermer. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Har tenkt å kjøpe meg denne skjermen selv, og sitter i photoshop i ny og ned, kan det bli et problem for meg? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 http://www.digitalversus.com/article-358-2507-36.html "Colors that are impossible to adjust, too saturated" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå