Tommelom Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg likte nye Ubuntu 8 som jeg testet via LiveCD. Jeg installerte den så via windows vista på en virituel partisjon. Alt gikk helt fint til jeg nå etter installsjon og velger ubuntu i bootmenyen bare havner i en dos-skjerm med teksten: BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-5ubuntu8) Built-in shell (ash) Enter `help`for a list of bilt-in commands. (initramfs)_ og der står bare cursoren å blinker. Hva er galt? Endret 6. mai 2008 av Tommelom Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Vet ikke om det er samme greiene som deg, men når jeg installerte 8.04 fra Vista så boota den rett til prompt/shell og jeg måtte ta ctrl+alt+f7 for å komme "inn" i Gnome.. Spørs om det er det samme, men kanskje verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Fungerer det ikke å bare skrive start x i linux lengre? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Går dårlig med start x i initrd Ser nok mer ut som at bootloader er konfigurert feil, regner med at noen Ubuntuguruer vet hva som er feil. Lenke til kommentar
ways Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 det letteste er nok bare å forsøke en ny installasjon. fikk samme feil ved oppgradering av en maskin. reinstallerte, så gikk det greit. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 WUBI greiene fungerer særdeles dårlig. Har testa på en del pcer og mange blir helt feil med grub oppsettet. Ta å partisjoner disken din og installer på vanlig måte istedet. Ta å bruk vista til å krympe den nåværende partisjonen. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Det ordnet seg av seg selv. Etter flere rebooter ut i dos, så kom jeg nå plutselig til login-skjermen. Vel, vel. Takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå