Gå til innhold

(Foto)Bok om kreativitet?

Anbefalte innlegg

Hei,

etter å ha sett eitp sin Aprilfest-08 føler jeg meg både inspirert og demotivert ;)

Jeg har lenge vært klar over at kreativitet IKKE er en av mine sterke sider.

Så jeg kunne ha tenkt meg en bok som bringer meg litt på vei.

Gjerne en god fotobok som noen har lest. Den kan veldig gjerne inneholde info om komposisjon og farger og den slags. Rene bildebøker fungerer ikke for meg, jeg ser heller begrensninger enn muligheter fra de ;)

Jeg er IKKE interessert i å få masse innlegg a la: "Det er bare å gå ut å ta masse bilder".

Dette da innlegg av denne typen ikke er til hjelp i det hele tatt. Jeg kan gjerne rusle rundt en hel dag jeg med kameraet mitt og ende opp med mindre enn 10 bilder.

De aller fleste bildene jeg tar er av/i natur og landskap når jeg er ute på fot/kano/seil-turer.

Jeg håper noen har en god bok å tipse meg om, gjerne en engelsk bok.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest så mange fotobøker, men jeg har lest en som heter "Fotografering - slik blir du en kreativ fotograf" av John Hedgecoe. Den har et eget kapittel som heter kunsten å ta gode bilder, med underkapitlene komposisjon og farger. Den inneholder en del andre kapitler også, blant annet et om spesialprosjekter (portretter, arkitektur, sport osv). Det er en del bilder og litt tekst. Jeg liker den veldig godt, men du kan jo kikke på biblioteket og se om du liker den før du eventuelt kjøper den.

Edit: Mener også "The Photographer's Eye" av Michael Freeman ble nevnt som en god bok om komposisjon i en annen tråd.

Endret av Kaamilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...