Gå til innhold

XP SP3 på norsk tilgjengelig via Windows Update

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte SP3 nå nettopp. Når jeg re-starta maskinen tok den sykt lang tid på å starte opp igjen.

Tok sikkert 3 minutter fra bakgrunnsbildet dukket opp, til ikonene osv ble synlige.

Håper dette bare var et engangstilfelle.

Lenke til kommentar

XP SP3 virker en del kjappere ja. Virket ellers identisk med SP2.

MEN, jeg måtte avinstallere fordi jeg ikke kom på nett i SP3. Jeg er på studentbynett, og dette bruker 802.1X. SP3 støtter ikke, av en aller annen MERKELIG grunn, 802.1X. Jeg kunne ihvertfall ikke se at den gjorde det.

Mer forklarende: Når du går inn på "lokal tilkobling" under "nettverkstilkoblinger", er det i SP3 kun 2 tabs der. "Generelt" og "avansert". Taben for "godkjenning" var borte. Unnskyld språkbruken, men hvorfor i helvete var den det? Uten denne taben kan ikke nettverkstilkoblingen konfigureres ordentlig.

Så SP3 er avinstallert, å nå er taben der igjen. Microsoft må rett og slett ha fjernet støtten for IEEE 802.1X. Dustete og bittert, siden SP3 antakelig er merkbart raskere enn SP2.

Lenke til kommentar

Å måtte kasere SP 3 en høres jo idiotisk ut. Jeg ville tatt dette opp med Microsoft, Norge.

Installasjon av SP 3 gjør Pc en kjappere og noe lettere etter at svettebyene etter instalasjonen hadde gitt seg.

Etter hva jeg forsto kommer selve nytten ved senere oppdateringer da relativt få Mb trengs å oppdateres sammenlignet med før oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...