sir-alex Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Når jeg prøver å overføre filer på over 4 gb så kommer det opp melding om at disken er full. Hva må jeg gjøre for å kunne overføre disse filene til minnepennen?? PS: Det fungerer å overfører filer på under 4 gb. Håper på tips. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Kva filsystem er det på minnepennen ? Berre gå på min datamaskin, og trykk ein gong på den så ser du i kolonna til venstre der med kor mykje plass da er og slikt. Slik gjer du det i XP, usikker på korleis du gjer det i HastalaVISTA. Dersom det er FAT32 på minnepennen, så må du formatere den om til NTFS filsystem. Då skal det gå meinar eg! Endret 6. mai 2008 av avRack Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 FAT 32, hvordan formatere om til NTFS? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Høgreklikk på den, velg "Formater..." og deretter velger du NTFS under filsystem og trykk deretter start! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Skjønner ikke hvorfor de ikke blir solgt klare til bruk? Vet du grunnen? Ellers takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 De er jo klare til bruk. Er ikke alle operativsystem som støtter NTFS, derfor blir de levert med FAT32 som alle(?) OS klarer å lese og skrive til. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Tja, nå idag kan linux lese og skrive til NTFS så då burde Mac også ha muligheten. Grunnen til at FAT er brukt på den minnepinnen er nok at NTFS er som å skyte fugel med stingrakett. Det er så lite volum at framentering ikke blir et problem, sånn sett er fat raskere enn ntfs. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Høgreklikk på den, velg "Formater..." og deretter velger du NTFS under filsystem og trykk deretter start! Prøvde å gjør dette nå, men NTFS er ikke noe alternativ jo? Det går kun å velge FAT 32. Vet du hva det betyr eller? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) se også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=949088&hl= Endret 7. mai 2008 av lurerpaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå