Gå til innhold

Program som kan rette opp alle feil osv på maskina? win xp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke feilmeldinger er det som kommer?

Er det meldinger knyttet til systemfiler etc., prøv da å kjøre(skriv) sfc /scannow fra kjør-feltet (start->kjør)

Er det meldinger knyttet til 'ukjente' filer/prosesser - kan det være malware, legg ut en hjt-logg:

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Prøv å gi litt mer info. Lettere å komme med mer presise forslag.

Lenke til kommentar
Finnes et sånt gratis?

Har suttet i mange timer å trykt bort når det kommer meldinger..

Jeg ser CrapCleaner er foreslått, og den er en selvsagt hjelper på alle mine PC-er.

Det er vanskelig å gi gode forslag når problembeskrivelsen din er såpass vag. Det med meldinger du "trykker bort", kan tyde på at du har et virus/spyware-problem. Her duger ikke CrapCleaner fullt ut. Ettersom du har forsøkt CrapCleaner og antakelig har et virus/spyware-problem, så antar jeg at PC-en din kjører Windows.

Før du begynner med Hijack this som er foreslått her (og antakelig kan løse det meste av slike problemer, men krever stor innsikt), så kan du kjøre de to jeg foreslår her. Da setter du bare i gang PC-en og kan gjøre noe annet mens prosessen går. Er du heldig, så forsvinner problemet også.

Da kan du kjøre en online-scanner som går gjennom maskina di. En av disse to kan kanskje hjelpe:

- Microsoft Sikkerhetsskanner (inneholder en svært nyttig registry-rens også).

- Trend Micro House Call

Hvis en av disse finner noe på PC-en din, starter du PC-en på nytt i sikker modus med nettverk og kjører dem en gang til.

Hvis problemet ditt er relatert til feil i operativsystemet/drivere, så vil ikke noe av det jeg har foreslått hjelpe - kanskje bortsett fra CrapCleaner og Microsoft Sikkerhetsskanners registryrens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...