Gå til innhold

bygdøyulykken er en svært opplåst sak!


Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det kunne mer fokus på alkoholås på alle biler i dag reddet flere liv enn 2 gram mindre CO2 utslipp kan om 200 år.

 

Det har nok mer med at de er redd for hva kunder sier når de ikke kan "styre sin egen bil", og får en funksjon som kun er til heft for alle sjåførene (jeg hadde likt at alle andre hadde hatt biler med denne funksjonen, men for meg personlig er det bare potensielt heft, da jeg vet jeg uansett ikke kjører beruset, og jeg mistenker at også de som kjører i fylla synes det er heft). Det er ingen motsetning mellom å fokusere på CO2 og alkohol, man kan gjøre begge deler.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik jeg ser det kunne mer fokus på alkoholås på alle biler i dag reddet flere liv enn 2 gram mindre CO2 utslipp kan om 200 år.

 

Det har nok mer med at de er redd for hva kunder sier når de ikke kan "styre sin egen bil", og får en funksjon som kun er til heft for alle sjåførene (jeg hadde likt at alle andre hadde hatt biler med denne funksjonen, men for meg personlig er det bare potensielt heft, da jeg vet jeg uansett ikke kjører beruset, og jeg mistenker at også de som kjører i fylla synes det er heft). Det er ingen motsetning mellom å fokusere på CO2 og alkohol, man kan gjøre begge deler.

 

AtW

 

Det er derfor jeg sier de kunne forsket mer på det. Der finnes teknologi som gjør at det ikke blir noe heft, når du setter deg inn i bilen merker sensorer om du dunster av alkohol eller ikke. Dunster du av alkohol låses bilens startsystem og bilen vil naturligvis ikke starte.

 

Noe mer utprøving trenges men hadde alle biler vært påkrevd å ha et slikt system kunne mange liv vært reddet.

Lenke til kommentar

En begynnelse kunne vel ha vært å pålegge alle ny biler å bli solgt med alkolås. Så setter man opp prisen på vrakpant, og ned avgiftene på nye biler. Resultatet blir en tryggere bilpark, alle nye biler med alkolås, og i tillegg får man miljøbombene vekk fra veiene. Vi har penger til det, men i god norsk stil skal vi spare oss til fant.

Lenke til kommentar

En ny bilpark hadde forøvrig spart landet vårt for store klimakvote-utgifter.

 

Det er en vinn-vinn situasjon så vidt jeg kan se. Staten burde finne seg en ny melkeku... som f.eks å hjelpe de innvandrere som vil ha arbeid til å finne det, og å tvinge asylsøkere og flyktninger, samt muslimske og vestkant- kjerringer i arbeid. Vi kunne også omskolert bønder og alle de uføretrygdede eks-fiskerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...