Gå til innhold

bygdøyulykken er en svært opplåst sak!

Anbefalte innlegg

Hvordan faen kan du si noe sånt?

Enkelt og greit fordi folk frå Oslo/omegn er verste sort. Ikkje spør meg kvifor, for eg kan skrive i timesvis om temaet - og det blir ganske OT. Det finnast sjølvsagt unntak frå hovudregelen.

Hvordan kan du forhåndsbedømme over en halv million mennesker?

Men det må vel være plass til slike folk som deg også, på denne kloden. :whistle:

"Jeg hater alle bergensere på grunn av den jævla latterlige skarre r'en"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen sympati for jentene som satt på heller? Fordi dem angivelig kom fra en velstående familie? Er det bondeopprør på forumet? (Beklager om andre føler seg støtt av dette utsagnet!)

Selvfølgelig er dettet trist, men selv om du føler sympati med jentene kommer du ikke utenom det faktum at de både burde og skulle ha stoppet han. Ved å la han kjøre bilen utsatte de andre uskyldige folk for fare.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Ingen sympati for jentene som satt på heller? Fordi dem angivelig kom fra en velstående familie? Er det bondeopprør på forumet? (Beklager om andre føler seg støtt av dette utsagnet!)

Selvfølgelig er dettet trist, men selv om du føler sympati med jentene kommer du ikke utenom det faktum at de både burde og skulle ha stoppet han. Ved å la han kjøre bilen utsatte de andre uskyldige folk for fare.

Selvsagt burde de gjort det. På samme måte som han selv burde skjønt at man ikke kjører bil påvirket.

Lenke til kommentar
Ikkje gløym alkoholen, 120km/t etc.

Stemmer. Alle som kjører med promille bør avlives. Samt alle som kjører for fort. Faen, la oss avlive alle som kjører bil. Og er fra Oslo. Og rik. \\sarcasm\\

Litt usikker på om du faktisk er seriøs Frigata.

Edit:

Kan noen rette topic snart? Opplåst?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

For meg er det uforståelig hvordan noen kan sette seg ned å bedømme en person fra hvor han kommer fra, er det rart det er krig i verden? Minner meg forøvrig om terroristenes tankegang om at alle amerikanere er noen forbanna svin og pøbler og fortjener døden.

Dette er en tragisk ulykke uansett hvor i landet det kommer fra, det jeg har sett litt negativt på er mediadekningen av dette. Men uansett hvem det er og hvor det er så er det en tragisk ulykke som skulle vært ungått ved bare noen enkle grep.

Hvem har forøvrig rett til å dømme en som fortjent eller ikke fortjen til livet? Det at sjåføren var beruset når ulykke inntraff gjør det forbrytelsen så gal at han fortjener dødsstraff? Hva med rovmordere, har de fortjent å sitte i fengsel? Ikke vær for rask med å dømme hvem som fortjener døden og hvem som ikke fortjener døden. Sjåføren av denne bilen tok heller ikke livet av noen. Jentene, begge 2, satte seg i bilen med full viten at personen var påvirket av alkohol (de var vel selv påvirket av alkohol) så de er like "medskyldige" om man skal rette skyld på noen som sjåføren.

Men synes heller ikke at man skal rekke noen skyld og pekefinger. Dette er en forferdelig ulykke. 3 mennesker mistet livet og det er tragisk nok i seg selv. Synes heller fremfor å rette skyld og bedømmelse heller skulle diskutere hvordan dette kunne vært ungått. Det er alt for mange som kjører i påvirket tilstand i dag, og dette er et tragisk eksempel på et mulig utfall. Hvorfor kommer ikke bilene med pålagt alkohol lås? Alle nye biler i dag skal ha katalysator for å minske utslippet, hvorfor er det ikke samme påbud med alkohol lås?

Hvis alle nyere biler var utstyr med dette kunne mange ulykker vært ungått. Det finnes t.o.m teknologi som ikke krever at du blåser i noe rør, sensorer "lukter" på deg og klarer dermed å lukte om du oser av alkohol. Merker den noen slike lukter får du ikke starte bilen.

Nei folkens, det som har skjed har skjed og det er tragisk. Blir totalt feil å sette seg ned å dømme sjåføren, spesielt med tanke på at han ikke har noen mulig måte å forsvare seg på heller. Ikke døm noen av dem som satt i bilen, det som har skjedd har skjedd og det er forferdelig enkelt å være den etterpåkloke ugla på greina i etterkant.

Lenke til kommentar
Hvem har forøvrig rett til å dømme en som fortjent eller ikke fortjen til livet? Det at sjåføren var beruset når ulykke inntraff gjør det forbrytelsen så gal at han fortjener dødsstraff? Hva med rovmordere, har de fortjent å sitte i fengsel? Ikke vær for rask med å dømme hvem som fortjener døden og hvem som ikke fortjener døden. Sjåføren av denne bilen tok heller ikke livet av noen. Jentene, begge 2, satte seg i bilen med full viten at personen var påvirket av alkohol (de var vel selv påvirket av alkohol) så de er like "medskyldige" om man skal rette skyld på noen som sjåføren.

Ingen kan dømme om en person er fortjent til livet, det er vi enige om. Han fortjente ikke å dø. Om han tok livet av noen eller ikke får være opp til hver enkelt å dømme, jeg mener i likhet med deg at jentene, spes hun på 18, også hadde et ansvar. MEN når du sier at han ikke tok noen liv glemmer du det faktum at han fint kunne meid ned opp til flere uskyldige mennesker på sin ferd. Vi får bare prise oss lykkelige for at det ikke skjedde. Dette er en forferdelig hendelse med et trist utfall, men når det ble sånn at noen liv måtte gå tapt, får vi trøste oss med at disse personen døde som en konsekvens av deres handlinger/vurderinger, det ville ikke en uskyldig fotgjenger ha gjort...

Lenke til kommentar

Meiet han ned noen uskyldige? Nei, han gjorde nok ikke det. Det var kun 3 som endte sine liv den dagen. Det er mange ting som kunne skje, han kunne kjørt av veien inn i en skole hvor et skolekorps hadde sen øving og dermed meiet ned massse uskyldige unger.

Men nå skjedde ikke dette. La oss holde oss til det som faktisk skjedde.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

En idiotisk ting og gjøre - utfallet ble tragisk - media blåser det opp --> 6 siders tråd om det på et av Norges største diskusjonsforum hvor det diskuteres sjåførens bakgrunn og hjemsted.

Personlig er jeg egentlig glad for at ikke dem ulykkene som har ramma mine nærmeste har blitt slengt over VG/Dagbladet, det gjør det ikke bedre for dem pårørende. Den tråden her står som et testament for akkurat det.

La det være sier nå jeg.

Lenke til kommentar
La oss holde oss til det som faktisk skjedde.

Du gløymer noko. Det som faktisk skjedde var at racecar-sjåføren utsatte seg sjølv, jentene i baksetet og alle andre på vegen i fare, før bilen hamna i treet. Dette hadde retten sjølvsagt teke stilling til i straffutmålinga, dersom sjåføren hadde overlevd.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
La oss holde oss til det som faktisk skjedde.

Det som faktisk skjedde var at racecar-sjåføren utsatte seg sjølv, jentene i baksetet og alle andre på vegen i fare, før bilen hamna i treet. Dette hadde retten sjølvsagt teke stilling til i straffutmålinga, dersom sjåføren hadde overlevd.

Amen.

Lenke til kommentar

Nå er du ikke advokat eller dommer og utfallet har man sett nå. Trenger ikke bedømme hva som kunne skjed når man nå har sett hva som skjedde. Forholde seg til det er vel det lureste.

Dersom sjåføren hadde overlevet så hadde dette vært en annen diskusjon. Nå overlevde dessverre ikke sjåføren så hva straffeutmålingen hadde blitt er uvesentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...