Gå til innhold

bygdøyulykken er en svært opplåst sak!


Anbefalte innlegg

Det at dere slenger påstander etter påstander mot hverandre blir så altfor dumt. To av de tre omkommede var nære bekjenter av meg, og alle i nærheten (Både familie og venner) er klar over hva som skjedde. Hvordan kan du si at det var bra at de traff et tre? Hadde ikke treet vært der ville de kjørt ut mot åkeren bak og trolig overlevd. Man skal ikke klandre noen for ulykken, mener ihvertfall jeg. Uansett hvor åpenbart hvem sin skyld det kan ha vært. Alle tok jo en sjanse med å sette seg inn i bilen, og da kan man jo likegodt si at det var noen andres skyld.

 

Jeg savner dem allerede.

 

EDIT: Personene jeg kjente var forresten føreren og den yngste jenta. Dere må også vite at familien til føreren har det jo også vondt. Spesielt lillebroren hans som også er en nær venn av meg.

 

Jeg kondolerer. Det er forferdelig å få så nære venner revet så brutalt fra seg.

 

Uheldigvis er det slik at det var best at de traff treet. Ikke ta feil av meg.

 

Jeg har gått på gangveien. Hver eneste dag går det mange mennesker der, mødre med barnevogner, ungdommer, barn, eldre, dyr. Altså, mange personer går forbi ulykkesstedet.

 

Sett i perspektiv skal vi prise oss lykkelige at de ikke dro med seg flere i døden som feks en familie eller barn, det kunne fort ha skjedd.

 

Dessverre er virkeligheten vond nok.

 

Kunne ikke vært mer enig. Alle hadde promille, og alle var klar over det de gjorde, kanskje med unntak av 16-åringen. Det kunne godt så ufattelig mye værre, tenkt om han hadde kjørt inn i en skoleklasse på tur... Ufattelig trist, men det kom som en konsekvens av deres handlinger, ikke kom her og si at de er uskyldige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vanskelig å si at det var flaks når tre unge mennesker mistet livet. Men jeg ser hva du mener, det kunne ha blitt en enda styggere ulykke.

 

Dessverre er fyllekjøring som å spille russisk rulett. Folk som blir tatt i fyllekjøring bør miste retten til å føre bil for alltid.

Lenke til kommentar

Tragisk ulykke, klart.

 

Å kalle det for flaks "at bare" 3 liv gikk tapt er litt kaldt synes jeg. Det er tragisk at det overhode gikk 3 liv. Blir vel og feil av oss å bedømme sjåføren og anse det "som fortjent" at han og mistet livet, vi er vel ikke akkurat i posisjon til å bedømme noen som fortjent eller ikke fortjent til livet.

 

Promillekjøring er et problem og en problemstilling det er vanskelig å finne noe konkret svar på hvorda å unngå. Jeg kjenner dessverre 2 stk som mistet livet for tidlig grunnet promillekjøring. Det skulle være like mye fokus blant bil produsentene å inkorperere startsperre med alkohollås på alle sine biler fremfor all denne fokusen på miljøet. Miljøet er viktig ja, ikke bare for oss men for flere generasjoner, men det er like viktig å unngå at folk kjører i fylla. Ikke bare er de en fare for seg selv men og for uskyldige.

 

Hadde alle biler blitt utstyrt med alkohol lås kunne slike ulykker vært unngått. Da hadde man ikke fått kjørt bil i beruset tilstand. Kanskje noe å tenke på nå når 3 stk har mistet livet i en tragisk, alkohol relatert, ulykke.

Lenke til kommentar
Det sykeste er at hvis denne ulykka hadde skjedd på vestlandet, eller nordpå, tja, hvorsomhelst utenom i ett "kakseområde i oslo" så hadde folk sannsynligvis ikke reagert mer enn å trekke på skuldrene og si "det var synd". Men p.g.a. det var Bygdøy, så er det lissom så ekstremt krise og hele regelværket skal vurderes.

 

Det er faktisk utrolig sant.

 

Tragisk men sant. Eg hatar Oslo og alle som kjem derifrå intenst! Han som køyrde bilen får dessverre ikkje noko sympati frå meg heller.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange her inne som har hørt om Hitra-Ulykken?

Like mange døde inolvert der, og sjåføren overlevde og fikk fengsels-straff.

 

Men hvor er forsiden på VG? (geit nå er dette lenge siden, men rart at ikke en like fæl ulykke får likt med oppmerksomhet).

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Bygdøy-ulykken er lettjente penger for pressen. Tre unge mennesker kjører seg ihjel. Hadde det skjedd på bygda i en gammel Granada hadde man kanskje intervjuet et par venner, tatt bilde av alle telysene og vært ferdig med det. Her er det imidlertid en del saft i tillegg.

 

Ungdommene det er snakk om kommer fra et rikmannsstrøk, og, surprise, surprise, kjører ny sportsbil. Fysjameg. I tillegg er den bortskjemte drittungen bak rattet racerkjører og burde dermed vite å te seg i trafikken. Med andre ord er det masse å moralisere og skadefryde seg over. Når det i tillegg et par dager etter viser seg å være promille inne i bildet er det enda en strøken overskrift.

 

Etter at det ble kjent at fyren var drita sank min sympati for jentene. Er man klar nok i skallen til å vurdere å ta taxi er man også i stand til å ta den rette avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Bygdøy-ulykken er lettjente penger for pressen. Tre unge mennesker kjører seg ihjel. Hadde det skjedd på bygda i en gammel Granada hadde man kanskje intervjuet et par venner, tatt bilde av alle telysene og vært ferdig med det. Her er det imidlertid en del saft i tillegg.

 

Ungdommene det er snakk om kommer fra et rikmannsstrøk, og, surprise, surprise, kjører ny sportsbil. Fysjameg. I tillegg er den bortskjemte drittungen bak rattet racerkjører og burde dermed vite å te seg i trafikken. Med andre ord er det masse å moralisere og skadefryde seg over. Når det i tillegg et par dager etter viser seg å være promille inne i bildet er det enda en strøken overskrift.

 

Etter at det ble kjent at fyren var drita sank min sympati for jentene. Er man klar nok i skallen til å vurdere å ta taxi er man også i stand til å ta den rette avgjørelsen.

 

 

Trist men sant.

 

Jeg skjønner at media tar dette opp for å få dette til å fremstå som veldig tragisk, noe det jo virkelig er.

Men når situasjonen er som den er, og de faktisk til og med SA at de vurderer å kjøre taxi, så får man nesten egentlig ta det som kommer.

Lenke til kommentar
hadde man kanskje intervjuet et par venner, tatt bilde av alle telysene og vært ferdig med det.

 

Dead on! Austlendingar er tydelegvis meir verdt enn oss bygdetullingar som køyrer oss i hjel, dritings på veg heim frå låvefest i Asconaen. No må tabloidavisene snart skjønne at Oslo ikkje = Norge.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Jeg vil heller si at det er en ekstra straff (for de omkomne,familiene og vennene deres) med all denne oppmerksomheten omkring ulykken. Denne type oppmerksomhet er ingenting å bli "misunnelig" på.

Enig, jeg er ikke misunnelig, bare mektig irritert. Det samme med denne "rich ass"-studenten som ble kvalt i London – hvor mange andre norske studenter har ikke dødd i utlandet? Jeg tror tallet er høyere enn én.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at denne mediadekningen hadde du ikke fått hvis det hadde vært på en vilkårlig norsk bygd hvor like mange hadde død, hvor sjåføren hadde vært påvirket av alkohol, men kun kjørt en gammel Volvo med rustene stålfelger og faren var fabrikkarbeider med normallønn.

 

Media, og spesielt VG, er ekstremt flinke å dekke det som skjer i Oslo men ikke noe flink med å dekke det som skjer ellers. Her natt til Torsdag i Svolvær ble det funnet en person, omkommet, i havnebassenget. Ingen ting i VG. Hadde dette vært i Oslo hadde det vært 10 sider dekning om saken over 3 dager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Poenget er vel at denne mediadekningen hadde du ikke fått hvis det hadde vært på en vilkårlig norsk bygd hvor like mange hadde død, hvor sjåføren hadde vært påvirket av alkohol, men kun kjørt en gammel Volvo med rustene stålfelger og faren var fabrikkarbeider med normallønn.

 

Media, og spesielt VG, er ekstremt flinke å dekke det som skjer i Oslo men ikke noe flink med å dekke det som skjer ellers. Her natt til Torsdag i Svolvær ble det funnet en person, omkommet, i havnebassenget. Ingen ting i VG. Hadde dette vært i Oslo hadde det vært 10 sider dekning om saken over 3 dager.

Amen til det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...