Gå til innhold

bygdøyulykken er en svært opplåst sak!


Anbefalte innlegg

Tenk å få ny Audi TT av pappa da................."Far betaler".

 

"Jeg skal studere på Harvard, far betaler"

..........

 

 

 

Ja, ja, det er noen som har det. Jeg fikk en gammel Commodore 64 i min tid .....

 

........men mange spillnerder her inn får jo penger til nye superkort konstant, så bortskjemte er nok noen og enhver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk å få ny Audi TT av pappa da................."Far betaler".

 

"Jeg skal studere på Harvard, far betaler"

..........

 

 

 

Ja, ja, det er noen som har det. Jeg fikk en gammel Commodore 64 i min tid .....

 

........men mange spillnerder her inn får jo penger til nye superkort konstant, så bortskjemte er nok noen og enhver.

 

Og fordommene står høyt ser jeg?

 

Jeg finner det underlig at trådstarter bruker geografisk beliggende som belegg for å hevde at det var derfor saken fikk mye oppmerksomhet. Jeg mistenker mer at alder + omstendighet + faktum at mange unge allerede hadde død i trafikken i år spilte en nokså mye større rolle.

 

Og ja, jeg visste om samtlige av de andre sakene også, og jeg undres derfor litt om ikke noen heller ser likheten i at så mange unge dør på så kort tid, og at det således er naturlig med kraftige rekasjoner når så unge personer dør i trafikken?

 

Reaksjonene ovenfor yngre billister som er nevnt her, var allerede oppe da noen døde, gjett hvor, på vestlandet for 1-2 år siden. Da startet man med slike tanker, det har fått fart på seg nå ettersom mange unge døde over enda et kort perspektiv, og i hvert fall en av sakene dreide seg om en uheldig vurdering.

 

Det er alltid synd med folk som dør i trafikken, om de gjorde noe dumt eller ikke, så er det likevel synd når unge dør pga det. Det som jeg riktignok syns er mer synd er folks evne til å dømme andre for situasjoner de selv ikke har stått i, for jeg antar majoriteten av dere har vel aldri gjort noe dumt når dere var unge?

Selvfølgelig endte kanskje ikke alt med så alvorlige konsekvenser, men det er likevel merkelig hvor mange som bruker denne tråden til å slenge rykter, mangel på sympati osv. Ting som dette får meg til å undres om mennesket bare vil ha den enkle forklaringen, og ikke tenke på konteksten rundt.

 

Uansett; saken er ikke oppblåst, fordi mange unge dør i trafikken, og en hver ny sak er en sak som kunne vært ungått. Dette er ikke en like triviell sak som om en person røyke inne på en resturant eller tok en xbox med seg fra elkjøp, dette er et samfunnsproblem som koster mye penger og som gjør at mange mister livet alt for tidlig. Jeg vet ikke om den manglende forståelsen til tråstarter skal omtales som søtt eller merkelig, men det er som tdiligere nevnt merkelig at den geografiske plasseringen av ulykken brukes som argument for at denne saken fikk mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Det skjer tragiske dødsulykker langs veiene her i landet hele tiden, og ofte får de såvidt bare en liten notis i media. Det som skiller denne saken fra resten er at det hendte i et av Oslos finere strøk. Det sier seg jo selv at dette da med en gang blir en mye viktigere sak enn alle andre dødsulykker i landet, da folk som bor i det aktuelle området er mye mer verdt som menneske enn alle oss andre.

Lenke til kommentar
To biler i 60 blir til sammen skader for 120 km/t i teorien, men kommer litt an på hvordan man treffer. Det blir hastighet pluss hastighet. I denne ulykken var det (etter sigende..) 160 km/t pluss 0 km/t.

 

Veldig OT men dette er jo helt feil.

 

To like biler som møter hverandre front mot front er ca det samme som om en av disse bilene krasjer i en murvegg i samme hastighet (ikke den kombinerte hastigheten). grunnen er selvfølgelig en så enkel fysikk som at bilen har samme hastighet og vil bruke like lang strekning på å stoppe (den "strekningen" panseret krøller seg sammen) og vil dermed ha same g-krefter. Faktisk så er det litt bedre å fronte med en lik bil i en lik hastighet enn i en murvegg fordi de to bilene kan deformeres litt inn i verandre i motsetning til murveggen.

 

Så nei man kan ikke plusse sammen hastighetene til de to bilene ved en frontkollisjon

Lenke til kommentar
Trist at forumbrukere ikke har bedre ting å gjøre enn å syte over at fyren hadde TT og faren hadde penger.

 

Virker som om folk mener det var fortjent at de kjørte seg ihjel fordi de var rike.

 

Eller at de er obskønt misunnelig over den geografiske plassen, og må bruke det som argument for at saken kom i mediene.

Lenke til kommentar
Ja litt av en plass å være misunnelig over... :p

 

Var kanskje derfor jeg reagerte da smarten? 3 unge mister livet, og noen har smavittighet til å synke så lavt at de bryr seg mer om hvor de kom fra?

 

Leste at igjen døde en unge i dag, noe som gjør at så vidt jeg husker har nesten 10 ungdommer mistet livet på 1 måned ca.

Lenke til kommentar

Mer enn 50 000 mennesker dør hver dag, og jo nærmere de er jo mer bryr vi oss...

 

Saken er slik at det var to unge jenter involverte, og de stod begge sosialt høyt. Med andre ord så er dette noe samfunnet vil få sterk medlidenhet for, og det er derfor en bra "story" for media.

 

Hadde det istedenfor vært to gutter som var tapere(stod sosialt lavt) så hadde ingen brydd seg.

 

Yes, og alle mennesker er verdt like mye ;P

Lenke til kommentar

Sjåføren har min fulle sympati om den er verdt noe.. Vi gjør da alle feil hele tiden! Det er bare det at noen ganger får "feilene" dødelige utfall slik det fikk i denne saken. Han var bare kjempe uheldig for å si det mildt, med det valget han tok med å kjøre fort. Men han er da ikke noe "mindre verdt" enn de to jentene for det vel? Han fortjener samme respekten! Han kjørte jo ikke i treet med vilje!

 

makan til fordømninger det var i denne tråden.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sjåføren har min fulle sympati om den er verdt noe.. Vi gjør da alle feil hele tiden! Det er bare det at noen ganger får "feilene" dødelige utfall slik det fikk i denne saken. Han var bare kjempe uheldig for å si det mildt, med det valget han tok med å kjøre fort. Men han er da ikke noe "mindre verdt" enn de to jentene for det vel? Han fortjener samme respekten! Han kjørte jo ikke i treet med vilje!

 

makan til fordømninger det var i denne tråden.. :thumbdown:

 

Til informasjon så hadde sjåføren promille, noe de fleste har hørt rykter om hele tiden. Nå er det bekreftet som et faktum. (Kilde: Dagbladet)

 

Han var absolutt ikke uheldig og dette var ingen liten feil. Etter min mening så er han ikke mindre "verdt" og fortjener ikke sin skjebne, men ingen respekt fra min side til en som kjører med promille og forårsaker andres død.

 

På en annen side så er dødårsak mer eller mindre irrelevant for de pårørende. Det er like tragisk uansett.

Lenke til kommentar
Det at dere slenger påstander etter påstander mot hverandre blir så altfor dumt. To av de tre omkommede var nære bekjenter av meg, og alle i nærheten (Både familie og venner) er klar over hva som skjedde. Hvordan kan du si at det var bra at de traff et tre? Hadde ikke treet vært der ville de kjørt ut mot åkeren bak og trolig overlevd. Man skal ikke klandre noen for ulykken, mener ihvertfall jeg. Uansett hvor åpenbart hvem sin skyld det kan ha vært. Alle tok jo en sjanse med å sette seg inn i bilen, og da kan man jo likegodt si at det var noen andres skyld.

 

Jeg savner dem allerede.

 

EDIT: Personene jeg kjente var forresten føreren og den yngste jenta. Dere må også vite at familien til føreren har det jo også vondt. Spesielt lillebroren hans som også er en nær venn av meg.

 

Jeg kondolerer. Det er forferdelig å få så nære venner revet så brutalt fra seg.

 

Uheldigvis er det slik at det var best at de traff treet. Ikke ta feil av meg.

 

Jeg har gått på gangveien. Hver eneste dag går det mange mennesker der, mødre med barnevogner, ungdommer, barn, eldre, dyr. Altså, mange personer går forbi ulykkesstedet.

 

Sett i perspektiv skal vi prise oss lykkelige at de ikke dro med seg flere i døden som feks en familie eller barn, det kunne fort ha skjedd.

 

Dessverre er virkeligheten vond nok.

Endret av fender91
Lenke til kommentar
Sjåføren har min fulle sympati om den er verdt noe.. Vi gjør da alle feil hele tiden! Det er bare det at noen ganger får "feilene" dødelige utfall slik det fikk i denne saken. Han var bare kjempe uheldig for å si det mildt

Ja, jeg får håpe jeg får den samme sympatien om jeg skulle komme til å være uheldig å meie ned noen når jeg har 2 i promille og blåser forbi en skole i 120 km/t. For eksempel. Vi gjør jo alle feil i ny og ne.

Lenke til kommentar

Man synker nesten ikke lavere enn promillekjøring, ivertfall når den er så høy.

Det er for jævlig at det gikk som det gikk.

Det hvar for jævlig at de to jentene døde, bra at ingen andre ble drept og synd at sjåføren var så svak. (eller hva man vil kalle en som ikke klarer lavære å kjøre i fylla.)

 

Og det irriterier at denne saken blir opplåst mer enn andre!

Som så mange sier hadde det vert to "tapere" fra møre hadde de kansje hatt en notis i dagbladet.

Lenke til kommentar

No sit eg ikkje på statistikk over fyllekøyring, so det veit eg ikkje kor mange gonger det gjekk bra. Men kva er 1.9? Etter promillekalkulatorane er det 2-3 liter øl på ein time. Husk på at det tek litt tid før politiet kom på plassen og fekk fram utstyr til ein blodprøve, så det kan ha vore meir. Sei i overkant av ein sekspakning vanleg øl på ein time, for å komme opp i den blodprosenten. So må det holdast ved like, anten ved alkohol i bilen eller høgare inntak på forhånd.

 

Dette er ikkje litt "lett fyllekøyring" i 30 kilometer under fartsgrensa og med litt kompensasjonskaffi innabords, etter ein dårleg planlegging av kvelden og eit par pils. Dette er unødvendig galskap i 120 kilometer i timen.

 

 

 

Fyren hadde ikkje kontroll og burde aldri ha køyrt. Dei jentene som var passasjerar burde ikkje gått med på å bli køyrt av han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...