Skribenten_ Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg forsår ikke hvorfor denne saken blir så mye omtalt i mediene, og hvorfor akkurat denne saken utløser reaksjoner hos diverse tilsyn. i en overskrift stod det "slutt å kjøpt 10 000 kroners biler til de unge", ok nå vil jeg ikke akkurat si at en TT koster 10 tusen kroner, så det hadde ikke rot i noe som helst. Saken blir omtalt som en forferdelig ulykke, da vil jeg spørre, ER det virkelig en ulykke når du kjører langt langt over fartsgrensen. Gjennom svinger og mellom store trær. Det er smo å skyte inn i en flokk med mennesker og treffe en person, og si, ops det var en ulykke. Jeg har veldig sympati for de pårørende og spesielt de 2 uskyldige og livsglade jentene. men for sjåføren så har jeg apsolutt ingen sympati. Det kan kanksje virke kaldt, men jeg holder meg til fakta. Fakta forteller jo alt, vi han en rikmansønn som akkurat har skaffet seg en TT, han har 2 jenter i bilen, og epplekjekk som han er så er det ingeting i veien for å kjøre fort og "drite" i trafikkregler, for å vise seg frem. så skjer den fatale ulykken. i mine øyner er sjåføren en som har indirekte bidratt med å ha tatt livet av to uskyldige jenter, pga et egoistisk oppførsel. beklager å si det, men har ingen sympati for han. Endret 6. mai 2008 av janern21 Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Du bør kanskje linke til saken for de som ikke kjenner til den. Vg.no Endret 6. mai 2008 av krizkriz Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg forsår ikke hvorfor denne saken blir så mye omtalt i mediene, og hvorfor akkurat denne saken utløser reaksjoner hos diverse tilsyn. i en overskrift stod det "slutt å kjøpt 10 000 kroners biler til de unge", ok nå vil jeg ikke akkurat si at en TT koster 10 tusen kroner, så det hadde ikke rot i noe som helst.Saken blir omtalt som en forferdelig ulykke, da vil jeg spørre, ER det virkelig en ulykke når du kjører langt langt over fartsgrensen. Gjennom svinger og mellom store trær. Det er smo å skyte inn i en flokk med mennesker og treffe en person, og si, ops det var en ulykke. Jeg har veldig sympati for de pårørende og spesielt de 2 uskyldige og livsglade jentene. men for sjåføren så har jeg apsolutt ingen sympati. Det kan kanksje virke kaldt, men jeg holder meg til fakta. Fakta forteller jo alt, vi han en rikmansønn som akkurat har skaffet seg en TT, han har 2 jenter i bilen, og epplekjekk som han er så er det ingeting i veien for å kjøre fort og "drite" i trafikkregler, for å vise seg frem. så skjer den fatale ulykken. i mine øyner er sjåføren en som har indirekte bidratt med å ha tatt livet av to uskyldige jenter, pga et egoistisk oppførsel. beklager å si det, men har ingen sympati for han. Hvis det du sier er sant så har du fullstendig rett. Det triste er at de to andre menneskene i bilen også ble drept. Og at han muligens satte andre biler i fare ved å kjøre på denne måten. Selvfølgelig er ti tusenkroners biler også et stort problem, men som ikke har noe med dette å gjøre.. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 spesielt de 2 uskyldige og livsglade jentene Har ikke fulgt saken så nøye, men dette er vel bare noe du antar? Hvorfor kan ikke sjåføren ha vært utsatt for gruppepress fra de to jentene og derfor tråkket inn gasspedalen? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Helt enig med trådstarter. Når fyrn i tillegg er proff racerbil sjofør, så burde han vite bedre. Han må ha kjørt utrolig fort på den veien der. Sikkert en grunn til at man har snakket om å legge veien et annet sted, da det har skjedd liknende ulykker der før. Men jeg har null sympati med sjoføren. Han burde vite bedre, særlig når han i tillegg kjører proft og har erfaring med motorsport. Tragisk er det ja! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Så vidt jeg vet er fartsgrensa ute på Bygdøy maks 60, og du bretter ikke en bil rundt et tre om du faktisk holder 60. Føler ingen sympati for føreren, han burde visst bedre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Sant det du sier der, 60kmh gjør ikke slikt med en såppas ny bil. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Det sykeste er at hvis denne ulykka hadde skjedd på vestlandet, eller nordpå, tja, hvorsomhelst utenom i ett "kakseområde i oslo" så hadde folk sannsynligvis ikke reagert mer enn å trekke på skuldrene og si "det var synd". Men p.g.a. det var Bygdøy, så er det lissom så ekstremt krise og hele regelværket skal vurderes. Endret 6. mai 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det jeg er iferd med å si nå skapte store reaksjoner på et annet forum, jeg ble uthengt og kalt idiot og lignende for min medfølelse. Men jeg er ikke redd for å ytre min mening så folk som ikke har samme synspunkt får bare mene det de mener, men det er ikke nødvendig å komme med personangrep retning meg. Det er i tillegg et regelbrudd. Man har alle tatt gale valg. Noen mer omfattende enn andre. Jeg glemte å smøre matpakka mi her om dagen, det var ikke så lurt fordi jeg ble veldig sulten utover. Det går under "bagateller". Videre tok jeg en ganske frekk forbikjøring her om dagen. Jeg skjønte også der at jeg burde holdt meg for god for det. Nå begynner det å bli mer alvorlig. Jeg har også tatt gale avgjørelser ved at jeg et par ganger har kjørt ganske langt over fartsgrensen på motorvei og lignende. Jeg er litt sløv når det kommer til vikepliktsregelen av den enkle grunn at 95% av tiden jeg kjører så er jeg på forkjørsvei. Av de jeg har nevnt til nå kunne en god del av mine feilgrep endt i ulykker. Ingen er perfekt. Til gjengjeld "burner" jeg aldri og blir ikke sett på som en aggresiv trafikkant (bare for å ta meg selv i forsvar litt). Ingen vet om det var føreren selv som tok avgjørelsen om å kjøre fort. Det er mange faktorer som spiller inn. Etter alt vi vet kan det godt hende de var på vei til sykehuset fordi hun i baksetet hadde falt om. De valgte derfor rallyføreren som sjåfør fordi det ville vært det sikreste valget mtp. kjøreferdigheter og på grunn av at dette var kjæresten til søsteren. Slikt vet vi ingenting om. Hadde jeg vært i en slik situasjon ville jeg personlig også ha kjørt betydelig over grensen og gjort alt i min makt for å komme i tide til sykehuset. Folk har veldig lett for å dømme en situasjon og skape sitt eget bilde av saken. Infoen vi vet fra saken (som at bilen er 3 uker gammel, at alle er unge og at fører er rallyfører) er påfallende. Jeg ser selv bilder i hodet av en tøff 20 åring, høy musikk (muligens favorittsangen til føreren som gjør at han blir ekstra gira) og tøff holdning, men vi kan ikke trekke de konklusjonene selv om det er nærliggende å tro det og ganske sannsynlig. Jeg synes ulykken er veldig trist. Verden har den kvelden mistet et søskenpar. Jeg kan ikke beskrive smerten foreldrene føler. Trangen til å fordele skyld er sikkert stor der også. I tillegg til tapet av søskenpar har verden også mistet et muligens veldig lykkelig kjærestepar. Det er et stort tap for noen som sikkert hadde alt de kunne be om. Fin bil, fremtidsutsikter og høyst sannsynlig et veldig bra privatliv. Vi vet kun utfallet av saken og noen vage fakta om alder og bakgrunn. Føreren av bilen har tatt et galt valg som (muligens) et halvt minutt etterpå ga katastrofale følger. Man bør holde seg for god for slikt, men uansett har det skjedd og jeg vil så langt det er mulig ta føreren av bilen i forsvar fordi jeg ser folk trekker konklusjoner i hytt og pine som man ikke vet noen ting om. Jeg sier ikke han bør renvaskes for han som alle andre har et stort ansvar som fører av en bil, og dette ansvaret klarte han ikke å ta vare på og uansett hvordan man vrir og vender på det så er han en drapsmann. Jeg har sympati for føreren. Heldigvis har jeg bare vært i en mindre ulykke som følge av mine feilgrep, og mine daglige feilgrep som å glemme å smøre matpakke gir ikke de samme konsekvensene. Vær forsiktig med å trekk konklusjoner, folkens. Dere gjør alle haugehvis av feil hver eneste dag, én av dem er å gi såpass mye kritikk for en situasjon vi ikke kjenner til, uansett hvor påfallende det er å tro at høy musikk og adrenalin var grunnlaget for ulykken. Lenke til kommentar
9nja Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) De to elste var sannsynligvis beruset. De hadde sittet flere timer på "Lekteren" (et vannhull på Aker Brygge). Etter alt vi vet kan det godt hende de var på vei til sykehuset fordi hun i baksetet hadde falt omDe skulle hjem for å sette av den yngste jenta. Jeg har sympati for føreren.En full racerbilsjåfør som kjører ihjel to jenter får dessverre ikke mye sympati fra min side. Endret 6. mai 2008 av 9nja Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Når kom det sykehus på Bygdøy? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det sykeste er at hvis denne ulykka hadde skjedd på vestlandet, eller nordpå, tja, hvorsomhelst utenom i ett "kakseområde i oslo" så hadde folk sannsynligvis ikke reagert mer enn å trekke på skuldrene og si "det var synd". Men p.g.a. det var Bygdøy, så er det lissom så ekstremt krise og hele regelværket skal vurderes. Det er faktisk utrolig sant. Hvor mange her inne har hørt om ulykken på Karmøy sist uke som kostet to 18 og 17 år gamle gutter livet? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilen er jo faktisk mer knust en Bygdøy-bilen. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Når kom det sykehus på Bygdøy? Hindrer det dem i å reise til et? Forresten: ...Etter alt vi vet kan det godt hende... Det var et eksempel. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) @Zevs: Ingen? Litt sykt egentlig, når man tenker over det.. @Insty: De kjørte nok i feil retning. Og etter at et eldre par hadde blitt overrasket over hvor utrolig fort sjoføren hadde kjørt gjennom rundkjøringen før du kommer inn på den veien, så er det vel lite som tyder på at det var et nødstilfelle? Skjønner at det var et eksempel, og er enig i det du sier om at noen av de valgene vi treffer er helt gale. Men nå som denne denne episoden kom i avisen og ble blåst opp i mediene, da er det vel også lov å ytre sin mening om sjoførens valg? Endret 6. mai 2008 av EvenruD Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det var veldig bra at de traff et tre slik at ferden tok slutt , hvis ikke hadde de kanskje fortsatt og drept en uskyldig i en møtende bil som f.eks meg eller deg Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 To biler i 60 blir til sammen skader for 120 km/t i teorien, men kommer litt an på hvordan man treffer. Det blir hastighet pluss hastighet. I denne ulykken var det (etter sigende..) 160 km/t pluss 0 km/t. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Rykter kan man holde seg for god til, husk at denne tråden kan leses av alle. Man får forholde seg til kjent fakta slik at vi unngår ubekreftet sverting. Noen innlegg er slettet. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det at dere slenger påstander etter påstander mot hverandre blir så altfor dumt. To av de tre omkommede var nære bekjenter av meg, og alle i nærheten (Både familie og venner) er klar over hva som skjedde. Hvordan kan du si at det var bra at de traff et tre? Hadde ikke treet vært der ville de kjørt ut mot åkeren bak og trolig overlevd. Man skal ikke klandre noen for ulykken, mener ihvertfall jeg. Uansett hvor åpenbart hvem sin skyld det kan ha vært. Alle tok jo en sjanse med å sette seg inn i bilen, og da kan man jo likegodt si at det var noen andres skyld. Jeg savner dem allerede. EDIT: Personene jeg kjente var forresten føreren og den yngste jenta. Dere må også vite at familien til føreren har det jo også vondt. Spesielt lillebroren hans som også er en nær venn av meg. Endret 7. mai 2008 av Darkbuster Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det at dere slenger påstander etter påstander mot hverandre blir så altfor dumt. To av de tre omkommede var nære bekjenter av meg, og alle i nærheten (Både familie og venner) er klar over hva som skjedde. Hvordan kan du si at det var bra at de traff et tre? Hadde ikke treet vært der ville de kjørt ut mot åkeren bak og trolig overlevd. Man skal ikke klandre noen for ulykken, mener ihvertfall jeg. Uansett hvor åpenbart hvem sin skyld det kan ha vært. Alle tok jo en sjanse med å sette seg inn i bilen, og da kan man jo likegodt si at det var noen andres skyld. Jeg savner dem allerede. EDIT: Personene jeg kjente var forresten føreren og den yngste jenta. Dere må også vite at familien til føreren har det jo også vondt. Spesielt lillebroren hans som også er en nær venn av meg. Kondolerer. Utvilsomt utrolig uansvarlig av sjoføren i bilen, og trist at han tok med seg to i døden. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Grunnen til at denne saken er oppblåst er fordi jentene som døde er unge, tilhører den sosiale eliten samt at de også er populære i lokalmiljøet. I tillegg så er saken også omstridt i media, som selvfølgelig spiller på følelsene våre. Håper ikke at noen av dere kommer vil ta dere nære av den kommentaren jeg nå kommer med: Hver eneste dag dør det folk, om det er på bygdøy eller i Afrika så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hvis det hadde angått mine nærmeste, ja da hadde jeg kanskje brydd meg. Skal jeg ha medlidenhet for de som daua ved bygdøy, så må jeg også ha medlidenhet for alle de andre som har dødd i bilulykker i Norge.... Selvfølgelig er det synd for de som stod nære til disse personene, men de kommer ikke tilbake selvom en hel nasjon gråter for dem, og dem alene. Det er ikke mer synd på noen bare fordi media vil ha det slik. Det er slik at hvis en taper dør så er det ingen som bryr seg, men hvis en søt ung populær jente dør, så brister tusenvis av hjerter. Endret 7. mai 2008 av Camper_killer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå