saluttknall Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei! Nå er jeg i store problemer. I helgen var jeg i Trondheim i konfirmasjon til en av mine fetre. Jeg sov da på rommet til min andre fetter og en dag i helgen kom jeg på at ingen hadde matet gullfiskene siden i forigårs og bestemte meg for å mate dem selv. Jeg vet at dette var tankeløst så jeg beklager så meget. Problemet er bare at jeg gav dem feil mat. Ved siden av akvariet står det nemlig en bolle med mat en skal gi til fiskene om de holder på å føde elns. Problemet er at jeg gav fisken denne maten! Jeg aner ikke hva jeg skal si til min fetter og har ikke nevnt hendelsen. Kan dette få fatale konsekvenser? Bør jeg si noe til min fetter? Hva bør jeg evt. si? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Tuller du? Er vell ikke noe problem dette! Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Så det er ike noe farlig? Kan ikke dette gjøre fiskene uvel? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Annbefaler deg å spille dum og late som ingenting. Tåler fiskene maten når de er med "barn?", tåler de nok det helt fint ellers også Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Fødemat?? *kløsegihodet*. Så lenge fisken ikke er dau trenger du vel ikke å si noe Og blir det nevnt, så kan du jo bare si at du mata de.. Det var jo godt ment Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 så lenge du ikke har gitt dem hundemat så er vel alt ok. regner med at "fødematen" bare inneholder litt ekstra vitaminer og slikt, ingen skade skjedd... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 så lenge det er vanlige gullfisk er i en bolle tviler jeg på at det er 'fødemat'. Når jeg tenker meg om har jeg heller hørt om den slags for. var det slikt pulver?? isåfall er det babymat. Men det er svært sjeldent at gullfisker får barn i bolle. Hehe, mange kaller jo en guppy for en gullfisk liksom, så for alt jeg vet kan dette være snakk om en Sclare :!: Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Sannsynligvis yngelfor dette her. Det er ikke noen problemer å gi det. Men hvis du er uerfaren med å fore akvariefisker har du sannsynligvis gitt dem for mye, men det gjør ikke noe så lenge det kun var en gang. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hvorfor kan du ikke ringe til Gelius å spør om råd? Eventuellt gi din fetter en burn å late som om ingenting har skjedd? Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Nei ikke pulver. Det kjentes ut som små piller eller nøtter. Gav dem 3 fisker (4 fisker). Men det var ikke nøtter for det er min fetter elergisk mot. Men om det ikke kan skade fisken er vel dette emnet ferdig. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Dont feed the troll, dette er Saluttknall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg ville også latet som ingenting. Fisker dør jo rett som det er, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå