Aleks Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei, i morgen skal vi framføre en ting vi brenner for i engelsktimen, det skal liksom være "speakers corner" i klasserommet da. Tenkte jeg skulle snakke om at det skulle ha vært lengere sommerferie eller andre ferier. Noen som vet om noen gode argumenter? Takker for svar Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det eneste gode argumentet jeg kommer på for lengre (skole)ferie er at ungene i Norge i dag er så langt under gjennomsnittet når det kommer til kunskap at det ikke er vits i å prøve en gang. Dessuten er aktivitets nivået til barn en annen grunn, hvis vi presser barna våre til å være på skolen å ha gym så kan de bli fysisk slitene resten av livet. Kronisk latskap tror jeg det kalles. Det er i alle fall det jeg kaller det. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Nå er det vel regnet som ganske dårlig debattteknink å starte med konklusjonen for å så arbeide seg tilbake. En vanlig elev er ca. 180 dager i året på skole, dvs. at de har ca. halve året fri. Hva har samfunnet å tjene på lengre ferier for skoleelevene? Hva har elevene å tjene på det? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Det skal ikke være en sånn kjempe seriøs greie, takker for forslag sålangt. Kom gjerne med forslag til andre temaer som kanskje er litt lettere eller noe Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det er mange tema på Politikk og samfunn som kunne vært aktuelt. Da vil du også i stor grad få argumentene for og imot servert på et sølvfat Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Takker, skal ta en titt, men dette må være noe jeg(en 15åring, eller fyller 16 imorra da(Happy birthday to me:D)) brenner for. Skal se hva jeg finner da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå