Virke Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 En kompis av meg bestilte nye deler til en pc som jeg satt sammen. Når jeg startet den opp, lyste alt sammen og så ut til å fungere, men skjermen er helt sort akkurat som den ikke får signal. Bios kommer ikke opp. Specs: Asus 9800 GX2 EVGA nForce 780i SLI 4gb mushkin RAM Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Bios kommer vel opp..men det kan jo ikke du se da skjermen ikke kommer på. Og du trenger ikke lage TRE tråder om dette emnet Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei. Du kan starte med å sjekke om delene sitter godt fast, å sjekke om du har koblet til størm i skjermkort osv. Kan du skrive litt mer detaljert om delene? Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Noen tips - Reset bios (via hovedkort) - Koble fra alt diverse utstyr som er unødvendig for en oppstart av pc og ta heller med kun det nødvendige. (dvs koble fra cd-rom, lys. diverse "gimmics".) - Sett skjermkortet fra den primære plassen på hovedkortet til den sekundere (den litt lavere ned). Mulig at den starter opp på den. - sjekk at det ikke er skjermen som er gåen, så test med en annen skjerm hvis du har mulighet for det. - ta ut skjermkortet og start pcen (det hender at den skjermkort porten låser seg noen ganger, sånn at den trenger en "Release and Refresh") Hvis ikke dette fungerer så vær sikker på at du i alle fall kobler alt tilbake. Vet ikke om hvor god dere er på data, men alltids lurt og spørre en som har GOD erfaring på dette området, kan spare dere for mye tid og muligens penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå