Gå til innhold

Forhåndsvisning gir store pixelfeil

Anbefalte innlegg

Hadde en del trøbbel med XP rett før reinstallasjonen her. En rekke steder hvor ting ikke kunne installeres, og så og si ingen programmer fungerte slik de skulle... likevel har backupen min fått lide - og da spesielt med tanke på bildefiler. (foreløbig kun .jpg filer jeg har opplevd dette på. Ikke .png fra backupen.)

Husker at "forhåndsvisning" i Windows XP var meget treg og det tok alltid 5-7 sek før forhåndsvisning startet og viste bilde. Etter hvert ble noen bilder helt forvrengte. Her er noen eksempler..

post-69119-1210086789_thumb.jpg

Noen anelse om hva dette kan komme av? Forhåndsvisning skal jo egentlig ikke kunne "lagre" bildene, men kun lese dem?

Rettelse: dette har OGSÅ hendt med PNG filer

post-69119-1210086942_thumb.jpg

Endret av mogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være to ting.

1. Codec-ene som viser bildefiler er skadet. En repair install kan hjelpe.

2. Filene er skadet, og da er det ikke så mye å gjøre. Du kan kjøre en scandisk for å se om det kan rette opp i noe, men jeg tviler litt.

Lenke til kommentar

Filene er nok allerede skadet, og det er ikke noe jeg får gjort nei. Er mest trolig en "sfc /scannow" som medførte at bildene ble forvrengt, siden det var etter dette det skjedde..

Jeg synes det er litt merkelig at filene kan bli skadet av å bli "vist" - altså "lest" i "forhåndsvisning"-programmet... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...