netromen Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 ISO 160 F/18 1/4s Ekstern blits plassert ved foten av treet, ser at den gjerne kunne vært litt kraftigere. Fornøyd med fargene, men usikker på utsnittet. Innspill? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Himmelen var ganske fin. Jeg sysn du burde fokusert litt mer på himmelen. For jeg syns det var for mye forstyrrelser i bildet. Det var min mening. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Likte bildet veldig godt, nesten perfekt. Det eneste som jeg skulle vært foruten var lyset mot det ene treet, det ødelegger for min min del, en del. Lenke til kommentar
netromen Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Likte bildet veldig godt, nesten perfekt. Det eneste som jeg skulle vært foruten var lyset mot det ene treet, det ødelegger for min min del, en del. Jeg har faktisk en utgave uten det lyset, tatt et minutt tidligere på kvelden... Er ikke like fornøyd med himmelen, men hvorfor ikke... ISO 160 F/18 1/4s Endret 6. mai 2008 av netromen Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 7. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Likte bildet veldig godt, nesten perfekt. Det eneste som jeg skulle vært foruten var lyset mot det ene treet, det ødelegger for min min del, en del. Jeg har faktisk en utgave uten det lyset, tatt et minutt tidligere på kvelden... Er ikke like fornøyd med himmelen, men hvorfor ikke... ISO 160 F/18 1/4s Hei! Jeg tok det første bildet ditt å tukla litt med det i Photoshop, siden du ikke var helt fornøyd med himmelen på det andre Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Nå går det jo an på siste bilde og forandre litt på contrast og lys. Litt overdrevet, men viser effekten på himmelen godt. Lenke til kommentar
netromen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mai 2008 Nå går det jo an på siste bilde og forandre litt på contrast og lys.Litt overdrevet, men viser effekten på himmelen godt. Hm, ikke så dumt... er rimelig fersk i Lightroom, så alle tips tas med glede imot! Lenke til kommentar
BorN Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Heisann, fikk med en gang følelser for det første bildet, så jeg tar for meg det: Himmelen kunne vært lysere, for å få en større kontrast til de svarte treene i forgrunnen. På den annen side får et mørkere bilde (med mørkere himmel) frem at det er kveld. Spørst hva du selv prioriterer legge vekt på. Eventuelt kan du jo alltids kombinere! Det med ekstern blits: Hvis jeg var deg, så ville jeg enten ha brukt den slik at den lyser opp litt av alle treene i forgrunnen. Eller ikke brukt den i det hele tatt, slik at alle treene hadde blitt svarte (som i innlegg #4). Men: Når bare ett tre lyses opp så kan det tolkes som at dette treet er viktigere enn de andre treene. Her synes jeg midlertidig lyset ødela renheten i bildet. Konturene er enkle former - når du ser barken på ett av treene så bryter det med resten av bildet. Men jeg likte forma på bakken samt konturene veldig godt! Annet enn en kjedelig flat bakke. Når det kommer til utsnitt så synes jeg dette funker rett så bra. Ved å ha såpass mye mørkhet/svartfarge i bunn, og å bruke samme svartfarge på treene, kan dette forsterke at treene "spiller på lag" med bakken. Og det er jo nettopp det de gjør, trærne er festet i bakken. Ble kanskje mye analyse dette her, men selv liker jeg å få kritikk på hva folk tenker når de ser bildet. Det over var hva som møtte meg en sen fredagskveld. Endret 10. mai 2008 av BorN Lenke til kommentar
netromen Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Ble kanskje mye analyse dette her, men selv liker jeg å få kritikk på hva folk tenker når de ser bildet. Det over var hva som møtte meg en sen fredagskveld. Nei, det er alltid morro å høre hva andre legger i bildene. Klart det er kjekt med ren foto-teknisk kritikk, men også hva slags tanker et bilde vekker sier jo mye om det... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg synes ikke bildet er så verst. Mer har jeg ikke å skrive nå. Har forsøkt å komme på noe mer intelligent å skrive, men der står jeg fast, gitt. Lenke til kommentar
netromen Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg synes ikke bildet er så verst. Mer har jeg ikke å skrive nå. Har forsøkt å komme på noe mer intelligent å skrive, men der står jeg fast, gitt. Ikke så verst, er jo... ikke så verst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå