Gå til innhold

BK: Mot himmelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte bildet veldig godt, nesten perfekt. Det eneste som jeg skulle vært foruten var lyset mot det ene treet, det ødelegger for min min del, en del.

Jeg har faktisk en utgave uten det lyset, tatt et minutt tidligere på kvelden... Er ikke like fornøyd med himmelen, men hvorfor ikke... :)

post-153668-1210107255_thumb.jpg

ISO 160

F/18

1/4s

Endret av netromen
Lenke til kommentar
Likte bildet veldig godt, nesten perfekt. Det eneste som jeg skulle vært foruten var lyset mot det ene treet, det ødelegger for min min del, en del.

Jeg har faktisk en utgave uten det lyset, tatt et minutt tidligere på kvelden... Er ikke like fornøyd med himmelen, men hvorfor ikke... :)

post-153668-1210107255_thumb.jpg

ISO 160

F/18

1/4s

Hei! :)

Jeg tok det første bildet ditt å tukla litt med det i Photoshop, siden du ikke var helt fornøyd med himmelen på det andre :)

post-132086-1210188552_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Heisann, fikk med en gang følelser for det første bildet, så jeg tar for meg det:

Himmelen kunne vært lysere, for å få en større kontrast til de svarte treene i forgrunnen. På den annen side får et mørkere bilde (med mørkere himmel) frem at det er kveld. Spørst hva du selv prioriterer legge vekt på. Eventuelt kan du jo alltids kombinere!

Det med ekstern blits: Hvis jeg var deg, så ville jeg enten ha brukt den slik at den lyser opp litt av alle treene i forgrunnen. Eller ikke brukt den i det hele tatt, slik at alle treene hadde blitt svarte (som i innlegg #4).

Men: Når bare ett tre lyses opp så kan det tolkes som at dette treet er viktigere enn de andre treene. Her synes jeg midlertidig lyset ødela renheten i bildet. Konturene er enkle former - når du ser barken på ett av treene så bryter det med resten av bildet.

Men jeg likte forma på bakken samt konturene veldig godt! Annet enn en kjedelig flat bakke. Når det kommer til utsnitt så synes jeg dette funker rett så bra. Ved å ha såpass mye mørkhet/svartfarge i bunn, og å bruke samme svartfarge på treene, kan dette forsterke at treene "spiller på lag" med bakken. Og det er jo nettopp det de gjør, trærne er festet i bakken.

Ble kanskje mye analyse dette her, men selv liker jeg å få kritikk på hva folk tenker når de ser bildet. Det over var hva som møtte meg en sen fredagskveld. :)

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Ble kanskje mye analyse dette her, men selv liker jeg å få kritikk på hva folk tenker når de ser bildet. Det over var hva som møtte meg en sen fredagskveld. :)

Nei, det er alltid morro å høre hva andre legger i bildene. Klart det er kjekt med ren foto-teknisk kritikk, men også hva slags tanker et bilde vekker sier jo mye om det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...