Explorer Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har/hadde en ekstern Maxtor Onetouch II 300GB disk, kjøpt høsten 2005. Denne disken døde for kort tid siden. Frustrasjonen min var stor da jeg fant ut at den ikke dukket opp når jeg slo den på, og lyset på fremsiden av disken blinket bare konstant. Der og da var det én ting som betydde noe for meg, dataen på harddisken. Tok derfor å kjørte et skrujern gjennom "warranty void if seal broken"-lappen som sto over den ene av de to skruene som holder disken sammen. Jeg fikk ut selve harddisken og koblet denne til stasjonær-pcen via en IDE kabel, og til min store glede virket alt sammen helt flott. Feilen var altså med IDE->USB/FW kontrollerkortet i eksterndisken. Mitt spørsmål er da, vil det i det hele tatt være noen vits å høre med plassen jeg kjøpte disken om de kan "hjelpe" meg litt med en ny harddisk, eller skal jeg bare se den som tapt og kjøpe ny eksterndisk? (og nei, har ikke lyst å kjøpe et eksternt kabinett å sette harddisken, siden de koster litt mye da jeg trenger en med Firewire) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Nei, du får nok ikke noe hjelp på butiken (med mindre du har extrem flax). Og det kan jo være like greit å kjøpe ny, nå som kapasiteten på eksterne disker gjerne ligger noe over 300 Gb. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Ny eksterndisk i laget 750GB var min tanke ja, håpet var om kanskje butikken kunne være villig å gi et lite avslag på ny disk eller noe. Men når jeg tenker meg om så ser jeg jo at det blir litt urimelig ettersom butikken da må dekke det av egen lomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå