Gå til innhold

Asus p5K premium Black Pearl Ed. - usb disk, fw, esata


Anbefalte innlegg

Jeg har Asus p5K premium Black Pearl Ed, og sliter med at pcen ikke vil boote opp da jeg har tilkoblet usb / fw disker. Når jeg napper ut disse booter pcen opp normalt, når dem står i kommer jeg sånn ca 50% inne i windows oppstarten før den stopper bom opp. Siden disken også har esata satte jeg disken i den, og da dukker den ikke alltid opp etter oppstart (dvs. hovedkortet finner ikke disken). Da må jeg slå pcen av, og på før den dukker opp igjen.

 

I, og med at dette skjer på to forskjellige my booker så tviler jeg på at diskene ikke fungere som dem skal.Har også skrudd av boot fra usb / fw i biosen.

 

Er dette et kjent problem ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hatt problemet en ganske lang tid nå, så ser ikke ut som det går bort, menne prøver jeg og skru på diskene etter windows start får jeg den ikke opp i det hele tatt. dvs. esata og fw.

 

Kom en ny bios som ser ut til og ha fikset problemet (så langt hvertfall), men nå teller ikke hovedkortet opp all rammen lenger. Bare 3,3gb. Blerk virker som det har hvert en feil med hket så ofrer dem litt for og gå rundt problemet. fikse det sånn akkurat så man ikke kan returnere kortet.

Lenke til kommentar
Hæ? Det ble vel telt opp 3,3GB før biosupdaten og tenker jeg? (Med mindre du har 64-bit operativsystem da?)

 

hehe, nei, det var over 4gb som ble telt opp av hovedkortet (system i biosen og i oppstarten) nå har det falt til 3,3gb. Klart i windows xp pro 32bit så kommer det bare opp 3,3-3,5 om du er heldig, men her snakker vi om hvor mye hovedkortet mener er installert på pcen. Kjører vista 64 nå dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...