Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dyp bass til maks 3000kr, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte Polk SR 12"ern i går.. skal ha den i en bassworx kasse! Fort Knox har sr elementet i samme kasse, så vet hvordan lyden er! De har den også koblet opp til samme forsterker som det jeg har, en Alpine PDX 1.600.. Så vet at forsterkeren klarer å dra den! =)

Lenke til kommentar
Ingen som sammenlignet! Men hvis jeg skulle hatt en brukbar forsterket som leverer det den lover så anbefalte de en lightning audio forsterker til 2k.. 4x65w ellerno.. er jo rockford som produserer de, så de er ihvertfall av kvalitet!

Ikke for å bryte idyllen.

Men, jeg har en kompis som jobbet på et elektroverktsted hvor de reparerte en god del bilstereo. Han kunne fortelle at det merket de hadde flest reparasjoner på (av forsterkere), var Lightning Audio.

Så fordi om noe er produsert av Rockford, betyr det ikke automatisk at det er kvalitet.

Lenke til kommentar

Innom Fort Knox igjen nå, og nå har de kjøpt inn en del rockford som de skulle selge med 35% avslag.. kunne da få denne til 2300kr: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1055

Jeg har sikla på den før, og de skulle sette den inn i en kasse litt senere i uka sånn at jeg kunne få høre hvordan den spilte.. Sa at jeg bare hadde hørt negative ting om rockford, og da ble de ordentlig irriterte på folk som mente det.. Ingen av de var noen spesielle rockford fans, men de mente man fikk mye bass for pengene! De begynte å le når jeg nevnte folka her som anbefalte dynabel, og snakka om en 12"er fra dynabel de hadde hatt i en spesiallaget kasse til det elementet.. Da synes de at 12" rockford punsh i kasse til samme prisen var et mye mye bedre valg, det spilte også bedre.. kostet 1695kr tror jeg.. Det så jævlig stilig ut, og var skikkelig tøft, men spilte bæsj.. mer sa de ikke ;p tenkte jeg bare skulle nevne det til de die hard dynabel fanboysa her inne.. spurte om noen RE subber, og nevnte siden jeg fant dem på.. da sa de bare morel-Tony og lo.. hvorfor vet jeg ikke men :p hehe.. tenkte jeg bare skulle nevne det til de som blir anbefalt å kjøpe alt fra morel, dynabel osv av visse folk her inne!

Men, igjen.. JL Audio ble anbefalt av fort knox gutta, og av en fyr som var der som var med på EMMA osv osv og som senest i går vant en bilstereokonkurranse med sitt focal anlegg i en liten astra.. så blir nok enten rockforden eller 12w6 fra jl audio.. rockforden spilte ikke like pent og dynamisk, men det var mer bass og punch i rockforden mente de.. så vi får se =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Har 2 stykk LIB-1212, og er meget fornøyd. Har en forsterker til de på 4000 watt men hvis du har litt dårligt batteri da må du bestille en kondensator på minimum 3 farad. Elementene kostet meg 3066kr med frakt.

Endret av igobog
Lenke til kommentar

Fort Knox selger nå JL Audio 12W6 i orginal porta kasse til 5600 eller 5800kr, husker ikke nøyaktig pris(ikke dyrere ihvertfall).. og en 12W3 i båndbass til 4600kr ellerno.. Er dette gode priser?

Edit: Kjøpte meg 12W6 i fabrikkasse, utrolig godt fornøyd! Kosta meg 5500kr, noe jeg synes er en meget bra pris med tanke på at veil. pris på 12W6 subben alene er 6000kr!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...