Gå til innhold

Har noen her kjøpt GTA IV ifra Canada?

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort det, og opplever nå problemer. Hele spillet er i svart-hvit, eller, TV'en blir svart-hvit når jeg prøver det nå. Har prøvd på 2 tv'er nå, og det skjedde der også. Spill som Uncharted, Assassins Creed og SuperStarDust skjedde det ikke på.

Kan dette ha noe med at spillet er ifra Canada? (VGP). Fordi, vi prøvde en norsk versjon av GTA og, og det funket utmerket på begge tv'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trudde ps3 hadde sonefrihet? :S

Eller er det bare ved filmer?

Neida, det gjelder spill også. Men jeg husker vi snakket litt om dette med å kjøpe spill fra VGP, og det at du kan risikere å få ett spill som går i svart-hvitt; dette på grunn av TVen. Det er merkelig at andre spill fra VGP virker dog...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Jeg har gjort det, og opplever nå problemer. Hele spillet er i svart-hvit, eller, TV'en blir svart-hvit når jeg prøver det nå. Har prøvd på 2 tv'er nå, og det skjedde der også. Spill som Uncharted, Assassins Creed og SuperStarDust skjedde det ikke på.

Kan dette ha noe med at spillet er ifra Canada? (VGP). Fordi, vi prøvde en norsk versjon av GTA og, og det funket utmerket på begge tv'ene.

Fikk GTA4 fra VGP i går. Funker som bare det. Bruker forøvrig PS3 kjøpt i norge (60gb) og 46" full hd LCD-tv fra Sharp. Har kjøpt mesteparten av spillene mine fra VGP og aldri hatt problemer med de.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at trådstarter da har en TV som ikke er HD, og at det da blir problemer med at spillet da kjører i NTSC, som da TV'en ikke støtter optimalt.

jkrodal: Når bestilte du spillet? Bestilte selv i går, lurer litt på hvor lang tid det kan ta.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at trådstarter da har en TV som ikke er HD, og at det da blir problemer med at spillet da kjører i NTSC, som da TV'en ikke støtter optimalt.

jkrodal: Når bestilte du spillet? Bestilte selv i går, lurer litt på hvor lang tid det kan ta.

La inn preorder 23april som ble shipped 28april fra VGP. Tok altså 7 dager fra det ble sendt.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker analog-TV er det forklaringen. Spillene er sonefrie, men spillet ligger ikke nødvendigvis på PAL og NTSC på hver disk. Dette varierer noe fra spill til spill, men hvis spillene bruker mye plass vil de typisk droppe å ha både PAL og NTSC på diskene og heller distribuere forskjellig til de forskjellige territoriene. Dæffor blir det krøll. Kobler du derimot PS3en på en HDTV skal det funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...