Gå til innhold

BK: 3 små høner....

Anbefalte innlegg

...marihøner ja, you naughty boy!

Samme som forrige, vil ha kritkk, gjerne pirk, men også helhetsinntrykk. Hadde også satt pris på å få høre hvilke av disse som er best, og om noen slår det forrige bildet.

Ønsker alles meninger, om de er gode, eller dårlige.

Nikon D200 m/ Sigma 150m f/2.8 Macro

post-93156-1210082656_thumb.jpg

f/5

1/125

ISO 400

post-93156-1210082853_thumb.jpg

f/5,6

1/60

ISO 400

post-93156-1210082777_thumb.jpg

f/4

1/160

ISO 400

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!

Har fokusert på blomsten på de to siste, stemmer det. Det siste har tittelen "Trapped", syns det passer jeg. Ja de er like, og derfor jeg legger ut, for å høre om dere syntes noen var bedre enn andre. Jeg likte selv det forrige best, og det siste her, på grunn av ulikheten.

Jeg vurderte å fylle hele blomsten med vann, men den holdt ikke vekta.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte å fylle hele blomsten med vann, men den holdt ikke vekta.

Driver du med blomster- og insekt-plaging ;)

Bilde #3 hadde vært bedre uten høne. Det virker på meg som om høna er plassert på blomsten, istedet for at den akkurat hadde landet eller krabber rundt.

edit. Det gjelder alle tre bildene.

Tom

PS. Som egentlig tenkte på hvite og brune italienere når han så tittelen

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

1: Synes det ser ut som en suicidal marihøne på vei til å hoppe :) forventer nesten en tankeboble. Litt Ted fra Scrubs

2: Tror dette hadde blitt bedre uten vanndråper

3: Fint bilde, ser ut som fjellklatrer-marihøne (ja er full av menneskeliggjøringer i dag). To ting; er en hvit refleksjon på den, ser nesten ut som speilbildet av en manet. Vet ikke hva det kommer av. I tillegg skull ejeg ønske det var mer kontrast og detaljer i midten av blomsten, slik som i kanten, men innser det er vanskelig med den blenderåpningen

Lenke til kommentar

Takk! Som du ser så er lukkertidene ganske lave.

Eeeh, nærgrensen er vel 38cm, så da blir det 38cm - lengden fra sensor fram til frontlinsa = x cm fra frontlinsa til marihøna. Jobbet på 1:1.

Se lengre ned i BK for det beste bildet. Evt linken i førstepost.

Lenke til kommentar

Trolling, svar på trolling og off topic er slettet. Man bør seriøst bruke hjernecellene man har tildelt i topplokket, spesielt når man allerede har advarsel for tull tidligere. ;)

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar

De er fine disse bildene også, men de kan ikke måle seg med det første du presenterte. Grunner til det:

1: Vinkelen på marihøna er mye bedre, den ser "søtere" ut når du ser den litt for- og ovenfra, og uten beinet. Det kler dette bildet, som er litt sånn søtt og sommerlig, ikke bare et insektbilde.

2: Den jevne, blå bakgrunnsfargen er finere, i allefall enn på bilde 1 i denne posten.

3: Blomsten ser mer "perfekt" ut, både pga vinkelen og fokuset. Igjen passer det bedre til et søtt og sommerlig bilde som dette.

4: Uten at jeg har så mye peiling på regler, så synes jeg komposisjonen bare "satt" (på den croppede versjonen). Vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...