Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) ...marihøner ja, you naughty boy! Samme som forrige, vil ha kritkk, gjerne pirk, men også helhetsinntrykk. Hadde også satt pris på å få høre hvilke av disse som er best, og om noen slår det forrige bildet. Ønsker alles meninger, om de er gode, eller dårlige. Nikon D200 m/ Sigma 150m f/2.8 Macro f/5 1/125 ISO 400 f/5,6 1/60 ISO 400 f/4 1/160 ISO 400 Endret 6. mai 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Likte det første bildet, men føler det ble for likt det forrige du la ut for kritikk... Synes de andre ble litt rotete med tanke på blomsten, som jeg også sa på den ucropa versjon av forrige. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det første var best av de tre, men det forrige slår alle sammen. Jeg synes marihønen druknet i blomsten i de to nederste bildene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Takk! Har fokusert på blomsten på de to siste, stemmer det. Det siste har tittelen "Trapped", syns det passer jeg. Ja de er like, og derfor jeg legger ut, for å høre om dere syntes noen var bedre enn andre. Jeg likte selv det forrige best, og det siste her, på grunn av ulikheten. Jeg vurderte å fylle hele blomsten med vann, men den holdt ikke vekta. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg vurderte å fylle hele blomsten med vann, men den holdt ikke vekta. Driver du med blomster- og insekt-plaging Bilde #3 hadde vært bedre uten høne. Det virker på meg som om høna er plassert på blomsten, istedet for at den akkurat hadde landet eller krabber rundt. edit. Det gjelder alle tre bildene. Tom PS. Som egentlig tenkte på hvite og brune italienere når han så tittelen Endret 6. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Ikke min skyld at den var ytterst rolig. Ble sjokket da den ikke reagerte på vannet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 1: Synes det ser ut som en suicidal marihøne på vei til å hoppe forventer nesten en tankeboble. Litt Ted fra Scrubs 2: Tror dette hadde blitt bedre uten vanndråper 3: Fint bilde, ser ut som fjellklatrer-marihøne (ja er full av menneskeliggjøringer i dag). To ting; er en hvit refleksjon på den, ser nesten ut som speilbildet av en manet. Vet ikke hva det kommer av. I tillegg skull ejeg ønske det var mer kontrast og detaljer i midten av blomsten, slik som i kanten, men innser det er vanskelig med den blenderåpningen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hehe, den maneten er himmelen, knallblå med fine skyer Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ikke slike bilder som jeg har min store begeistring for.... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hehe, neivell, hva er det du ikke liker? Macrobilder generelt? Insekter? Bilder tatt av Mr. Olsen? Kan du hjelpe meg å finne noe konstruktivt i innlegget ditt? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Flott! Fin dybde. Oser visdom og tålmodighet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Flott! Fin dybde. Oser visdom og tålmodighet. Jau takk, tok skammelige 1t 30min å ta alle bildene... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Fine bilder dette Olsen, likte kompen, men var kanskje litt uskarpt pga litt for stor blenderåpning, men det var kanskje meningen at bakre deler skulle være uskarpt. Hvor tett inntil marihøna var fronten på objektivet? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Takk! Som du ser så er lukkertidene ganske lave. Eeeh, nærgrensen er vel 38cm, så da blir det 38cm - lengden fra sensor fram til frontlinsa = x cm fra frontlinsa til marihøna. Jobbet på 1:1. Se lengre ned i BK for det beste bildet. Evt linken i førstepost. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Trolling, svar på trolling og off topic er slettet. Man bør seriøst bruke hjernecellene man har tildelt i topplokket, spesielt når man allerede har advarsel for tull tidligere. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ikke min skyld at den var ytterst rolig. Ble sjokket da den ikke reagerte på vannet. Insekter blir generelt rolige i når de blir kjølt ned - regner med at det var vanlig kaldt vann du sprutet på den. Tom Lenke til kommentar
si Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 De er fine disse bildene også, men de kan ikke måle seg med det første du presenterte. Grunner til det: 1: Vinkelen på marihøna er mye bedre, den ser "søtere" ut når du ser den litt for- og ovenfra, og uten beinet. Det kler dette bildet, som er litt sånn søtt og sommerlig, ikke bare et insektbilde. 2: Den jevne, blå bakgrunnsfargen er finere, i allefall enn på bilde 1 i denne posten. 3: Blomsten ser mer "perfekt" ut, både pga vinkelen og fokuset. Igjen passer det bedre til et søtt og sommerlig bilde som dette. 4: Uten at jeg har så mye peiling på regler, så synes jeg komposisjonen bare "satt" (på den croppede versjonen). Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 ok, tusen takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå