Gå til innhold

Oppgradering av Cpu til IFL90


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg driver og vurdere å kjøpe meg ny prossesor til min Compal IFL90

Kjører nå med Intel Core 2 Duo 1,8Ghz.

Pc`n skal/brukes til skole,proging og spilling. Grunnen til at jeg skal oppgradere er at jeg tenkte jeg skulle spille conan nå i mai. Så tror jeg trenger en oppgradering.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn:

Intel Core 2 Duo T7700

 

Spørsmålene mine er:

Er det nødvendig vil jeg klare å kjøre conan uten problemer med den prossesoren jeg har nå ?

Vil jeg merke forskjell?

Er det mulig å få tak i quad prossesorer til bærbar og kan min kjøre med quad ?

Hvilken prisklasse vil en quad ligge på og vil det være å foretrekke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke skjermkortet var så værst jeg.

8800 gt er vel noe av det værste kortet du får til bærbar nå om dagen(skal ikke si noe for sikkert). Og mitt 8600 slår recommended til Aoc, og etter som jeg har lest på Aoc forumet så vil jeg kunne kjøre på medium graffik med go FPS.

 

Selv har jeg alltid sett på prossesoren og hardisken som sinken i systemet.

Endret av Viperfang
Lenke til kommentar

Skjermkortet er ikke dårlig, men AoC er slik det er idag et veldig krevende spill, forhåpentligvis synker systemkravene noe i tiden som kommer grunnet patcher, driveroptimaliseringer osv. Kan godt hende AoC funker på medium når det blir endelig lansert, men sett flere som sitter med 8600m gt og spiller betaen på medium\low for å kunne ha grei flyt nå. Om du har 1 eller 2 gb minne kan du vurdere å oppgradere til 4, spesielt om du har xp 64 eller vista 64, hørt at endel sier AoC er veldig krevende ift RAM.

Lenke til kommentar
Trodde ikke skjermkortet var så værst jeg.

8800 gt er vel noe av det værste kortet du får til bærbar nå om dagen(skal ikke si noe for sikkert). Og mitt 8600 slår recommended til Aoc, og etter som jeg har lest på Aoc forumet så vil jeg kunne kjøre på medium graffik med go FPS.

 

Selv har jeg alltid sett på prossesoren og hardisken som sinken i systemet.

trodde ifl90 bare ble levert med 8600 gt jeg?

 

jeg er kanskje litt naiv men er du sikker på at fu har 8800 gt?

Lenke til kommentar
jeg er kanskje litt naiv men er du sikker på at fu har 8800 gt?

 

Jeg har aldri sagt at jeg har 8800, jeg bare sa at det var det råeste du får til bærbare nå til dags.

 

Jeg har 8600m gt kortet.

Og jeg har 2gb ram + 1 gb turbo ram ( har enda ikke mærket no særlig av den.

Kjører Vista 32 nå men driver å vurdere å gå opp til 64.

 

Men skjermkortet klarer recommended testen, men det gjør ikke prossessoren, siden det er anbefalt 2Ghz

 

Nå skal ikke jeg kverulere for mye på det siden jeg ikke har prøvd spillet enda, men etter det jeg har lest skulle det stemme.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke den testen du har kjørt tar hensyn til at du har en Core 2 Duo 1.8GHz, og ikke en AMD athlon 2000+ 1,8GHz.

 

Det jeg mener: Forskjellen mellom 1,8GHz og 2,0GHz i Core 2 Duo CPU er såpass marginal (liten) at du ikke vil merke noen forskjell. Bortsett fra at du vil "passere" den testen du har tatt.

 

Edit: Jeg har forsåvidt hatt samme pc, anbefaler deg heller å gå over på 4GB ram og et 64bit OS, du merker større forskjell bare ved å gjøre det. Gjorde ihvertfall jeg. :)

 

Turbo Memory er forresten en relativt dårlig investering, du skulle gått for 4gb ram eller større cpu istedenfor. ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Skjermkortet er ikke dårlig, men AoC er slik det er idag et veldig krevende spill, forhåpentligvis synker systemkravene noe i tiden som kommer grunnet patcher, driveroptimaliseringer osv. Kan godt hende AoC funker på medium når det blir endelig lansert, men sett flere som sitter med 8600m gt og spiller betaen på medium\low for å kunne ha grei flyt nå. Om du har 1 eller 2 gb minne kan du vurdere å oppgradere til 4, spesielt om du har xp 64 eller vista 64, hørt at endel sier AoC er veldig krevende ift RAM.

 

Det er fordi det er en memory leak, de driver å fikser den. Dessuten, betaer er ikke lagd for å vise deg god grafikk/ ytelse. De er bare lagd for å finne ut om spillet er sånn nogenluinde fri for bugs. Og i fullversionen kommer ytelsen til å bli betydelig forbedret, slik at det er spillbart på de fleste av dagens maskiner.

 

Gled dere til Age of Conan!

Lenke til kommentar
Turbo Memory er forresten en relativt dårlig investering, du skulle gått for 4gb ram eller større cpu istedenfor. ;)

 

Ja skjønte det etter jeg kjøpte det, virker ikke som om det har noen særlig innvirkning på noe som helst.

 

Gled dere til Age of Conan!

 

Gleder meg stort til Conan jeg også, men for å komme litt tilbake til topic:

Vil jeg merke forskjell på andre ting en conan hvis jeg oppgradere prossessoren ??

Er det vært de 2000 kr jeg må betale for den ??

Endret av Viperfang
Lenke til kommentar
Turbo Memory er forresten en relativt dårlig investering, du skulle gått for 4gb ram eller større cpu istedenfor. ;)

 

Ja skjønte det etter jeg kjøpte det, virker ikke som om det har noen særlig innvirkning på noe som helst.

 

Gled dere til Age of Conan!

 

Gleder meg stort til Conan jeg også, men for å komme litt tilbake til topic:

Vil jeg merke forskjell på andre ting en conan hvis jeg oppgradere prossessoren ??

Er det vært de 2000 kr jeg må betale for den ??

 

Nei.

Lenke til kommentar
jeg er kanskje litt naiv men er du sikker på at fu har 8800 gt?

 

Jeg har aldri sagt at jeg har 8800, jeg bare sa at det var det råeste du får til bærbare nå til dags.

 

Jeg har 8600m gt kortet.

Og jeg har 2gb ram + 1 gb turbo ram ( har enda ikke mærket no særlig av den.

Kjører Vista 32 nå men driver å vurdere å gå opp til 64.

 

Men skjermkortet klarer recommended testen, men det gjør ikke prossessoren, siden det er anbefalt 2Ghz

 

Nå skal ikke jeg kverulere for mye på det siden jeg ikke har prøvd spillet enda, men etter det jeg har lest skulle det stemme.

Nei vel..men siden du sa at det er det råeste skjermkortet på en bærbar så gikk jeg ut i fra at det var 8800m gtx... for DET er nemlig det råeste skjermkortet du får i en bærbar :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...