HDSoftware Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Gir meg ikek så lett nei... Sett at man har en property av DateTime. Hvordan kan jeg endre innholdet i deler av den? eg har to parametere som mottas av en metode som tar imot DATO ot TID og trenger derfor å putte delene inn i en property. Noe slik: Private DateTime _DateTime; public String Date { Set { _DateTime.Date = EttEllerAnnet(value); } } public String Time { set { _DateTime.Time = EttEllerAnnet(value); } } Det er altså dette EttEllerAnnet jeg ikke finner ut av fordi Date og Time delene av DateTime typen er readonly. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 DateTime er value-type, og kan ikke endres. Du må lage en ny: DateTime ny = new DateTime(dag,mnd,aar, time,min,sec); Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Ok. Det var det jeg fryktet. Men det lar seg ordne.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kan du ikke si DateTime dt = DateTime.Parse(inputString); ? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Kan du ikke si DateTime dt = DateTime.Parse(inputString); ? Joda, men jeg så for meg å ha en property som kunne holde begge delene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå