V_B Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei. Tenkte jeg skulle bygge relè styring av dimmere ved hjelp av en Siemens logo, men jeg vil at dimmerene i gangen skal være på bevegelse sensor. Jeg fant dermed en sensor som har linse (bevegelse) samt pyroelektrisk bevegelse sensor som reagerer på varmestråling. Jeg lurer dermed på om dimmerene i gangen (6x35W tenkte jeg) vil holde den pyroelektriske sensoren konstant aktiv og dermed gi signal inn på inngangen hele tiden, eller vil ikke lysen være sterkt nok. Speccs. Pyroelektrisk IR-sensor Fabr Nippon Ceramic En pyroelektrisk rörelsesensor som reagerar på värmestrålning. Sensorn är passiv och kräver extern drivelektronik. Drivspänning: +2,2 till +15 V Utspänning: 3,9 Vp-p typ Brus: 80 mVp-p typ Detekteringsvinkel x-led: 138 ° y-led: 125 ° Kan noen forklare meg de markerte feltene i Speccen også ? 3,9 Vp-p typ, har det noe å si på hvor mye spenning som slippes igjennom til inngangen på Logoen ? Og hva er Brus ? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ikke at jeg kan noe spesiellt om IR sensorer, men det ser relativt enkelt ut. Slike sensorer skal kun reagere på bevegelse. 3.9 V peak-peak angir speningen på signalet. Brus er svensk for støy. http://www.glolab.com/pirparts/infrared.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå