Gå til innhold

Nytt hovedkort LGA775. 2-2500kr skal passe med en Intel Core 2 Quad Q6600.

Anbefalte innlegg

Hei sitter her og har tenkt og kjøpe meg ny prosessor, og vil gjerna ha med et god hovedkort(Skal helst være kjempe bra på overkokking :D ) så hvis noen har et bra kort og henvise til så hadde det vært fint :) prosessoren skal være en Intel Core 2 Quad Q6600.

PS: det må være et LGA775 hovedkort og koste helst rundt 2000 men kan gå opp til 2500 :)

Og jeg vil gjerna at det støtter DDR3 også :)

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som du vil, men DDR3 er altfor dyrt i forhold til ytelse enda.

Kjøp heller en Q6700 (som kan tynes litt lengre enn Q6600), gode DDR2 brikker og et Abit IP35 Pro.

Bruk resten av penga på god kjøleløsning (Feks Thermalright 120 Extreme)til CPU, og du har en pakke som du kan dra langt.

IP35Pro ca 1200,-

Q6700 ca 1800,-

2 Gb minne 500,-

Kjøler og vifte 600,-

Espen

Lenke til kommentar
Gjør som du vil, men DDR3 er altfor dyrt i forhold til ytelse enda.

Kjøp heller en Q6700 (som kan tynes litt lengre enn Q6600), gode DDR2 brikker og et Abit IP35 Pro.

Bruk resten av penga på god kjøleløsning (Feks Thermalright 120 Extreme)til CPU, og du har en pakke som du kan dra langt.

IP35Pro ca 1200,-

Q6700 ca 1800,-

2 Gb minne 500,-

Kjøler og vifte 600,-

Espen

Hei har alr en blue orb 2 så hvis jeg skulle gå for noe nå så ville det vært vannkjøling :)

Vet du eventuelt hvor mye et godt anlegg koster?

PS har lest flere steder at Q6600 kan tynes bedre :S men kan ikke være sikker siden jeg ikke har årøvd med noen av dem. Q6600 kan tynes opp til 3.8Gz med vifter med litt flaks og over 4Gz med vann :D

Lenke til kommentar

Tror du vil slite med Blue Orb sammen med en overklokket Quad.

Skal du opp mot maks på en Q6600 el Q6700 må du ha markedets beste luftkjølere.

Hvorfor skulle 6600 gå lengre enn 6700?

6700 har høyere multiplier.

e

Lenke til kommentar
Tror du vil slite med Blue Orb sammen med en overklokket Quad.

Skal du opp mot maks på en Q6600 el Q6700 må du ha markedets beste luftkjølere.

Hvorfor skulle 6600 gå lengre enn 6700?

6700 har høyere multiplier.

e

Har du noen kjølere og annbefale?

Fint hvis du tok med pris i tillegg :D

Gernia

PS: sitter på skolen for tida så kan bare være på i friminuttet

Lenke til kommentar

Råeste og sannsynligvis en av de beste luftkjølerne pengene kan kjøpe deg er vell denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350719

Vell ikke akkurat den beste penger kan kjøpe deg, men i allefall noe som passer relativt bra og som fungerer uten å inkludere 12 meters vifter og lignende :p

Eneste du må huske på å kjøpe i tillegg til denne kjøleren mener jeg var vifte eller vifter om du vil ha 2x (En på hver side) størrelsen den bruker skal være 120mm.

Kan hende det følger med, er ikke helt sikker på det.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Overklokkke en såpass rask prosessor blir bare overflødig egentlig. I og med at spill / programmer ol. Klarer seg utmerket på klokkehastigheten du har orginalt, men om du på død og liv må overklokke så er P5k Premium et veldig bra alternativ.

Lenke til kommentar
Overklokkke en såpass rask prosessor blir bare overflødig egentlig. I og med at spill / programmer ol. Klarer seg utmerket på klokkehastigheten du har orginalt, men om du på død og liv må overklokke så er P5k Premium et veldig bra alternativ.

Hva er egentlig passe prosessorhastighet, og hvem definerer det?

Espen

Lenke til kommentar

Må på død og liv overklokke ja :D

Lenke til kommentar

Hva er egentlig passe prosessorhastighet, og hvem definerer det?

Espen

Det er ingen "passe" prosessorhastighet, siden det kommer jo ut ifra bruk osv.

Men dette er en grei regel jeg alltid har fulgt siden jeg begynte og klokke.

Det som er passe er når man tyner så mye man kan ut av prosessoren man har uten og få for høye tempraturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...