Howard Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Se hvorfor Hardware-nettverket skriver Ipod og ikke iPod. Les mer Lenke til kommentar
jasco Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Uenig. Lettere å lese hvilket produkt det gjelder når man følger produsentenes egne skrivemåter. Lenke til kommentar
SCHPONG Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg skriver nå i hvert fall 'agurk' konsekvent med små bokstaver. Lenke til kommentar
smoke Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hmm er vel ikke første april i dag? Dette er en av de merkeligste nyhetene jeg har lest NOEN SINNE Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er vel skrevet fordi mange sikkert har klaget på måten de skriver Ipod i stedet for iPod osv regner jeg med. En form for oppklaring på deres skrivemåte. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er lettere å lese ting på den måten man har blitt vant til å lese det på, "alle" andre skriver iPod og GeForce, så er det jeg foretrekker. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 iPod burde skrives ipod, Ipod gjelder bare når du starter setninga. Forøvrig synes eg dette tiltaket er kjempefornuftig då det sliter mindre på augo. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 iPod burde skrives ipod, Ipod gjelder bare når du starter setninga. Forøvrig synes eg dette tiltaket er kjempefornuftig då det sliter mindre på augo. Er vel slik at at navn begynner på stor bokstav? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Helt enig i at det gjør lesingen bedre. Som er skrevet i artikkelen, er vel ikke noe problem å lese iPod, men GameRUL3R osv blir fort slitsomt. Vil heller at hw-nettverket skal være konsekvente enn å forskjellsbehandle produkter fordi navnet er lettere å lese. Syns også det er flott at det kom en artikkel som dette. Det har vært endel klaging på forumet om akkurat dette. En artikkel som denne viser bare at hw-nettverket vil forklare hvorfor de gjør som de gjør, istedet for bare å ignorere de som klager. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Forkortelser vil vi som tidligere skrive med store bokstaver, f.eks. AMD, PC, DVD, ADSL osv. Dette mener vi gir den beste leseropplevelsen. Det samsvarer også med norsk retrskriving der det er valgfritt å skrive PC/DVD eller pc/dvd. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg skriver nå i hvert fall 'agurk' konsekvent med små bokstaver. dette er da ingen agurk. Det er en reaksjon på alle de fjottene som hyler ut i hver eneste diskusjon tilknyttet en artikkel om at de liksom skriver det feil. Personlig synes jeg bare det er flott at de tar litt ansvar. Får håpe flere følger. Ellers så mener jeg å huske det var noen som lenket til en artikkel skrevet av en språkforsker eller noe sånt som tok opp denne problematikken for litt siden. Om noen har den lenken så kom gjerne med den. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du synes sikkert det er kult at megaPACK lanserer GameRUL3r DeLuXe. Men er det ikke like kult at Megapack lanserer Gameruler Deluxe? Det synes vi. Det rare er at etter at kjapt søk fant en haug med artikler som omhandler "Fatal1ty" produkter Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det rare er at etter at kjapt søk fant en haug med artikler som omhandler "Fatal1ty" produkterHaha ^^, noen som har forglemt seg her? Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Om noen har den lenken så kom gjerne med den. Egennavn skaper hodebry. Sikkert ikke den artikkelen men der blir også problemstillingen tatt opp. Endret 6. mai 2008 av Frijazz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hva med "Fatal1ty"? Det har dere brukt opptil flere ganger i tester og artikler. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Om noen har den lenken så kom gjerne me den. Egennavn skaper hodebry.Sikkert ikke den artikkelen men der blir også problemstillingen tatt opp. Ikke den jeg tenkte på men veldig god lesning det også. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 man kan jo lese det som Fatalenty Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Navn burde skrives på opprinnelig skrivemåte. Hvordan ville du likt det om andre plutselig bestemte seg for å skrive navnet ditt anderledes? Det neste er vel at man begynner å oversette navnene til norsk? Spillestasjon. Eboks (iPod?). EksBoks. LitenMyk. Etc.... Bruk RIKTIG navn på personer og produkter mener nå jeg!!! Lenke til kommentar
RBW Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Du synes sikkert det er kult at megaPACK lanserer GameRUL3r DeLuXe. Men er det ikke like kult at Megapack lanserer Gameruler Deluxe? Det synes vi. Det rare er at etter at kjapt søk fant en haug med artikler som omhandler "Fatal1ty" produkter Er det så rart? Dette er noe vi har gått over til nå nylig. Vi går ikke inn manuelt i alle tidligere artikler og retter opp ting som Fatal1ty, GeForce etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg