DraZeN Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Æsj , kabinettet føles skikkelig klissete etter lakking , ikke noe som setter seg på fingra eller no , men når jeg tar i det! Hva kan jeg gjøre med det? Brukte quick spraylakk til jobben! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Ca 4 timer , er ikke helt sikker! Lenke til kommentar
muv Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 da tviler jeg på at det er skikkelig tørt. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 DraZeN: Går ut ifra at du har lest om min casemod, der jeg også hadde problemer med lakkeringen. Etter 2 mislykkede førsøk lærte jeg på den harde måten at lakken blir støvtørr etter 10 min, og gjennomherdet etter ca. 1 døgn. Dette forutsetter en romtemperatur på 20 grader Celcius. Det er også lurt å ta 4-5 tynne strøk med klarlakk og la også dette tørke i MINST 1 døgn. Jeg gjorde ikke dette, noe som førte til at noe av lakken øverst på mitt kabinett ble ødelagt... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har lakket med Quick lakk en god del steder, og jeg har til dags dato ennå ikke opplevd den er tørr etter angitte 1 time Vent et døgn du Helst ennå mer før du belaster lakken. Den blir nemmelig ikke skikkelig herdet før etter 3-4 dager. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Ja den er bedre nå! Men lukter som fyyyyyyyyy faaaaaaaaan Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Lukta blir nok borte etter hvert. Da jeg lakkerte skjermen min, lukta det helt for j****g de første dagene av den. Spesielt når den stod på, og plasten ble varma opp. Men lukta kommer nok til å gi seg, jah! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Da jeg lakket skjermen min så gjorde jeg det ute i garasjen med en temperatur på ca -10 garder! Det funket fett det. Sprayet på tynne lag (ca 4 lag) med en time eller to mellomrom og dagen etterpå var alt tørket og fint. Lakken holder som bare det og det har ikke skallet av enda (ca 4-5 måneder siden jeg lakket den), selv ikke ved foten! Lakken? Matt svart spraylakk fra Europris som kostet 30kr! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Vanlig lakk lukter ******* men hvis du bruker klar lakk så vil det ikke stinke så mye. Klar lakken lukter ikke like sterkt. Og du får et mye finere resultat med klar lakk. Når alt er tørket etter 3-4dager kan man rubbe og polere på boksen. Da blir resultatet helt konge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå