Cool Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei. Har et 8800GT kort, men synes tempraturene bil for høye med auto fan controll (80 grader+). Så derfor lastet jeg ned rivatuner for og sette hastigheten på vifta selv, og det funker som regel bra, men noen ganger så skjer det noe rart, og hastigheten til vifta blir tilbakestilt av seg selv, så i går var tempraturen 130 grader! Slo av spillet og sjekket rivatuner, og der sto hastigheten til 100% som jeg satte den til, men kunne ikke høre at vifta gikk, så forsto fort at den var satt ned fordi om det viste 100%. Har funnet ut at 9800 serien har dette problemet også, det skjer automatisk når tempraturen blir 60 grader, men finner ikke noen løsning. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei Cool Jeg hadde faktisk samme problemet med Rivatuner, vifteprosenten jeg satte ble stilt tilbake og jeg fikk helt syke temps uansett. Hørte heller ikke at viften gikk rundt under spilling Ble redd for at skjermkortet skulle overopphetes så jeg sletta rivatuner å slo meg til ro med orginal drivere jeg lurer også på hvorfor det ikke lagres skikkelig i riva, noen plass det er liste over kort som ikke er støttet? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Har ikke hørt noe om at det er noen kort som ikke støttes. Finner ikke noe på google eller... Lenke til kommentar
Turisten Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har det samme problemet. Gforce 7950 GT 512mb. Jeg har prøvd to forskjellige viftestyringer. Asus sin motherboard monitor ellerno og Rivatuner. Begge stopper å spinne på hastigheten jeg vil ha når jeg går inn i et 3D spill. Rivatuner starter vifta mi på 80% når jeg starter maskina mi og kommer til windows, men synker til 25% igjen når jeg går inn i et spill eller etter en liten periode. Rivatuner står på 100%, og vifta booster farten sin og jeg ser gradene synke fort, men så går jeg inn i et spill og farten stopper og gradene øker igjen. Har enda ikke funnet noen løsning på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå