Gå til innhold

Tilkobling PS3 til TV

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg just ein PS3, men har ikkje kobla den til enda. Har HD-TV, så ska kjøpe ein HDMI-kabel seinere i dag. Så lurte derfor bare på ein enkel ting...

HDMI-kabelen skal kobles fra PS3'en til TV'en, og denne erstatter den kabelen me alle fargene (AV-kabel va d vel den heter). Er det kun det æ trenge gjør, eller behøver æ noen fleire kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg just ein PS3, men har ikkje kobla den til enda. Har HD-TV, så ska kjøpe ein HDMI-kabel seinere i dag. Så lurte derfor bare på ein enkel ting...

HDMI-kabelen skal kobles fra PS3'en til TV'en, og denne erstatter den kabelen me alle fargene (AV-kabel va d vel den heter). Er det kun det æ trenge gjør, eller behøver æ noen fleire kabler?

Nei, er alt du trenger dersom du har HD-TV med HDMI-utgang.Både lyd og bilde kan kjøre gjennom HDMI-kabelen.

Ønsker du å kjøre lyden gjennom en surroundforsterker, trenger du også en optisk kabel, dersom forsterkeren din har inngang for dette.

Lenke til kommentar

Rett som blir sagt her, HDMI kan overføre lyd og bilde samtidig. Nå vet jeg ikke hvilket tv du har, eller om du har "stereo/hjemmekino-annlegg, men lyden i de fleste HD-tver sine høyttalere er ofte ganske puslete så kan være greit å se på løsninger for lyden for den beste opplevelsen :)

Lenke til kommentar

Sikkert ikkje sånn super-duperlyd i selve TV'en, men foreløpig bli d ikkje noe innkjøp av lyd. D kjem nok heller etter hvert.

Men sånn forresten, æ må ikkje gjøre noe spesielle innstillinger på TV'en først, d e bare å koble til og starte opp PS'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...