Vegard_Haug Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ensemble Studios snakker om kontrollen og historien i sitt nye strategispill. Les mer Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Har ingen tro på at RTS fungerer bra på konsoll, ser ikke fram til dette spillet i det hele tatt. SC2 som gjelder fremover. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg syntes allerede RA til PS var en mer vellykket port. av RTS til konsoll. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Har ikke prøvd det selv, men har hørt at Command & Conquer 3 fungerer rimelig bra på X360. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Problemet er at et strategispill som krever seriøs micro managing, som Starcraft-serien og Warcraft-serien, ikke blir like spillbart med gamepad som med tastatur og mus. Slikt krever pekerpresisjon kun en mus kan gi, og muligheten for tastatursnarveier og mapping av enheter og bygninger på tastatur. Nå er selvfølgelig ikke alle strategispill slik, og er sikker på at det er fullt mulig å gjøre et godt strategispill for gamepad. Man ser mye spennende innen stemmekontroll f. eks. Men klassiske micro managing strategispill vil nok fremdeles være best med mus og tastatur. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Siden dette spillet er bygget opp kun for konsoll regner jeg med at mye vil være annerledes fra PC. Kontrollsystemet er nok sydd så godt sammen med spillet at det ikke skulle by på noen problemer, det kan på mange måter ikke sammenlignes med andre RTS på PC. Jeg skal definitivt ha dette Lenke til kommentar
Rekluse Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Starcraft 2 som blir høydepunktet, men kommer sikkert til å kjøpe dette. Men tror også det kan bli et simpelt spill. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Er rimelig sikker på at jeg skal ha dette jeg og. Ser ganske lovende ut. Har ikke prøvd det selv, men har hørt at Command & Conquer 3 fungerer rimelig bra på X360. Har bare prøvd demoen, men syns det fungerte ganske greit ja. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Likevel fungerer nok C&C best på PC, Halo Wars kan forhåpentligvis snu denne trenden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ingen har vel forsåvidt påstått det er umulig å kjøre strategispill med håndkontroll, problemet er at det fungerer vesentlig dårligere i mange tilfeller, man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende. AtW Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Dette spillet har jeg lyst på men jeg har ikke Xbox360 lurer på om de virkelig klarer og lage et bra RTS til en konsoll er litt skuffet over at dette ikke kommer til PC de hadde solgt mye Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende. AtW Jeg ser muligheter der andre ser begrensninger. Man må kanskje endre RTS-sjangeren en del for å få det til å fungere på konsoll, men spillene går jo ut på det samme uansett. De begrensningene som må til tror jeg ikke vil plage folk nevneverdig så lenge kontrollsystemet sitter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 man kan jo notere seg hvor mange begrensinger de må implmentere i systemet her for å få det til å fungere tilfredsstillende. AtW Jeg ser muligheter der andre ser begrensninger. Man må kanskje endre RTS-sjangeren en del for å få det til å fungere på konsoll, men spillene går jo ut på det samme uansett. De begrensningene som må til tror jeg ikke vil plage folk nevneverdig så lenge kontrollsystemet sitter. Kanskje er jeg negativ, men jeg ser ikke helt muligheten i å være tvunget til å lage spillet med låste kamravinkler i øyet. AtW Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er en mulighet til å gjøre ting enklere, og kanskje mer oversiktelig? Jeg er veldig positiv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er en mulighet til å gjøre ting enklere, og kanskje mer oversiktelig? Jeg er veldig positiv. Om man ikke er tvunget til dette, så har man like fullt muligheten til å gjøre ting enkelre og oversiktlig. Man kan ha låst synsvinkel om man synes det er det beste, selv om man ikke er tvunget til det.... AtW Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 De mener jo at det er det beste, og kontrollsystemet gjøres dermed enklere. Man er ikke tvunget til å låse kameravinkelen, men utviklerne mener tydeligvis det gjør spillet bedre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 De mener jo at det er det beste, og kontrollsystemet gjøres dermed enklere. Man er ikke tvunget til å låse kameravinkelen, men utviklerne mener tydeligvis det gjør spillet bedre. Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Med tastatur og mus til konsoll hadde problemet vore løyst. Kan du ikkje få det til dagens konsollar? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad. AtW Du kan snu kameraet hvis du vil, men det skal aldri være nødvendig. Jeg ser på det som en fordel. Endret 7. mai 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det står jo at dette er et av flere nødvendige tiltak for å få akseptabel kontroll med joypad. AtW Du kan snu kameraet hvis du vil, men det skal aldri være nødvendig. Jeg ser på det som en fordel. Det er ingen fordel at de er nødt til å lage spillet på den måten for at det skal funke skikkelig. Det som hadde vært en fordel var om de kunne velge. Jeg synes det er litt kunstig å komme med "der andre ser begrensinger ser jeg muligheter" i denne sammenhengen. Man begrenser hva spillprodusentene realistisk har mulighet til å implmentere, det er ikke en fordel. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg