Gå til innhold

Film: Innføring i Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så sykt når det legges ut torrenter på hardware nettverket. Tror alle sitter på linjer med 1000 GB opp, så er bare så vidt harddisken min klarer å holde følge når jeg laster ned.

Tror fila ble lastet ned på 4-5 minutter ;)

Lenke til kommentar

Ble ferdig med og se hele greia i går natt (var for trøtt til og skrive)... Litt irriterende og ikke høre hva de spurte om da, men du husket heldigvis noen ganger og gjenta spørsmålet. Men det er jo bare

småpirk (er det eneste minuset jeg har) ;)

Det var ett bra foredrag og ett bra initiativ du tok for og opplyse og informere de som ønsket det, om Linux sin verden. Forhåpentlig vis (men trolig) ble ikke så mange avskrekket pga skjermoppløsninga og problemene med Sam & Max og Guildwars. Veldig synd bare at prosjektoren ødela for deg i andre halvdel.

Men bare ett lite spørsmål. Fikk du noen spørsmål om hjelp etter første halvdel?

Har ikke sagt dette før, så er på tide. Syns du gjør en veldig bra jobb her på HW.no med dine artikkler om Linux og tester av distroer. Det trengs i denne Windows og MAC domminerende verdenen. Synd du blir litt borte i tiden fremover, men er jo forståelig. Får håpe du kommer for fullt tilbake etter russetid og tentamner/eksamener. Lykke til forresten.

EDIT: Seeder nå forresten. Håper så mange som mulig kan avse litt av båndbredde.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Har ikke sagt dette før, så er på tide. Syns du gjør en veldig bra jobb her på HW.no med dine artikkler om Linux og tester av distroer. Det trengs i denne Windows og MAC domminerende verdenen. Synd du blir litt borte i tiden fremover, men er jo forståelig. Får håpe du kommer for fullt tilbake etter russetid og tentamner/eksamener. Lykke til forresten.

Helt enig her. Har sagt det før, men vil si det igjen! Du gjør en veldig god jobb. Skulle gjerne sett litt mer om Linux i fremtiden. Noen guider for forskjellige ting hadde gjort seg! :)

Lenke til kommentar

Var noen som spurte om hjelp ja, men var ikke store sakene og var gjort iløpet av noen få minutter.

Tusen takk for ros people, betyr mye :)

Ja jeg vet, guider og flere artikler hadde gjort seg, og jeg har tenkt på et par. Er bare å finne tid, noe som ikke er så fryktelig lett :(

Lenke til kommentar

Flott tiltak å legge ut en video som dette! Greit med utfyllende informasjon for oss som er ganske nye.

Edit: Måtte visst slette språkplukket

Synd hele visningen av spill og hvor lett det skulle være virket stikk i strid med sin hensikt. Viste dessverre bare hvor vanskelig det kan være å få til ting som i Windows er mye enklere. Hadde vært fint å kunne hørt spørsmålene fra salen også, men men.

Alt i alt finfint tiltak!

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Flott tiltak å legge ut en video som dette! Greit med utfyllende informasjon for oss som er ganske nye.

Et par ting gamle meg ble helt gæren av :p :

"NAME of the game"

"KJøre"

"KomPATIbelt" og ikke "kompitabelt"

Vi "løper ikke ut av tid" i Norge.

Synd hele visningen av spill og hvor lett det skulle være virket stikk i strid med sin hensikt. Viste dessverre bare hvor vanskelig det kan være å få til ting som i Windows er mye enklere. Hadde vært fint å kunne hørt spørsmålene fra salen også, men men.

Alt i alt finfint tiltak!

Jaja, alt er relativt ;)

Lenke til kommentar

Linux er lettere enn å si kompatibeltabitibabelt. Blæ. Klarer ikke å skrive det engang. Synd at det gikk så dårlig med prosjektoren og det, det er helt imponerende at du kan stå oppreist i så mange timer og ha et foredrag som såvidt er forberedt.

Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål om Linux, er det problematisk å ha linux på en data som har "innebygd" formatrings funksjon? :p

Jeg ønsker ikke å begynne med linux hvis jeg får et problem med dette.

"edit", beklager dette var kanskje litt dårlig forklart, :)

Jeg er ikke helt sikker på hva det heter, men jeg bare vet at min bærbar kan formateres uten cd'er, hjelper det? :p

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
er det problematisk å ha linux på en data som har "innebygd" formatrings funksjon?

Øhhh... hva for noget ?

Lenke til kommentar

Jeg syns du er flink jeg Skinney. Jo mer trøbbel man har teknisk, jo mer krever det av foredragsholder, og du klarte deg bra.

Jeg ble litt nysgjerrig på en ting jeg mener du gjorde i Synaptic. Når du skulle finne bla Opera fikk du tilsynelatende opp en ny søkeboks rett over treffene, slik at du slapp å bla gjennom en masse. Hvordan gjør man det?

Fælt at absolutt alle skal pirke på det der, aksepter at det norske språk er oppdatert og move on. hehe, I wish...

Unnskyldninger! Det er nok dagens skoleungdom som er slabbedasker, og ikke orker å lære seg proper norsk grammatikk og artikulasjon :tease:

Slapp av Skinney, det er nok bare misunnelse fra oss gamlinger som ble jaget til logopeden helt det satt...

Bare vær oppmerksom på uttalen kan bli avgjørende når du skal kjøpe smøring til skjede og kjede. Den ene har svært gode vedheftningsegenskaper og tåler høytrykkspyling, og vil neppe bli satt pris på hos din kjære…(Fruen altså, ikke fuglen ;) )

Lenke til kommentar
Jeg ble litt nysgjerrig på en ting jeg mener du gjorde i Synaptic. Når du skulle finne bla Opera fikk du tilsynelatende opp en ny søkeboks rett over treffene, slik at du slapp å bla gjennom en masse. Hvordan gjør man det?

Klikk en gang i lista over programmpakker i Synaptic og bare begynn å skrive. ;)

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Fælt at absolutt alle skal pirke på det der, aksepter at det norske språk er oppdatert og move on. hehe, I wish...

Unnskyldninger! Det er nok dagens skoleungdom som er slabbedasker, og ikke orker å lære seg proper norsk grammatikk og artikulasjon :tease:

Slapp av Skinney, det er nok bare misunnelse fra oss gamlinger som ble jaget til logopeden helt det satt...

Bare vær oppmerksom på uttalen kan bli avgjørende når du skal kjøpe smøring til skjede og kjede. Den ene har svært gode vedheftningsegenskaper og tåler høytrykkspyling, og vil neppe bli satt pris på hos din kjære…(Fruen altså, ikke fuglen ;) )

Talemålet utvikler seg faktisk sånn. Språket blir ofte slik som nye generasjoner uttaler det. Det er derfor veldig sannsynlig at alle i framtiden kommer til å si "sjino" og ikke "kino". Det er jo den veien det går. Stadig flere sier "sjino". Det eneste som kan stoppe den utviklingen er vel hvis skriftspråket hindrer dette, men det pleier være talespråket som påvirker skriftspråket og ikke motsatt. Derfor tror jeg at jeg setter pengene mine på at "kino" blir til "sjino" for alle i fremtiden!

Jeg sier "kino" selv, bare så det er sagt. :p

Lenke til kommentar
Han mener nok at innstallasjonen av xp ligger på en egen partisjon på harddisken i stedet for på en cd.

Edit: tips til neste foredrag: Kjør en test av presentasjonen på forhånd :p

Edit: dette var visst reply og ikke edit :mad:

Endret av premium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...