Toast Is Pimp! Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Skal lastes ned når jeg kommer hjem Hvorfor bruker dere ikke torrent til slikt? Jeg tenkte det samme. Og forventet lav nedlastingshastighet. Men hva faen! Jeg nedlasta med 3,21 megabyte i sekundet, det blir 25 megabit det. Og det maxa faktisk ut nettet her. Men det var for ca 1 time siden da... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Forstår ikke hvorfor dere maser om torrent, hastigheten er fin den. Siden mitt forige innlegg har jeg kommet til 86% nedlastet. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Flaut med skjermoppløsningen. Typisk linux. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Godt tiltak. Artikkelen burde kanskje nevnt hvilket format filmen var i ? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ja denne hadde jeg nesten helt glemt. Men bra den endelig har blitt lagt ut. Takker for oppdatering. Få den opp på torrent! 1MB/s tar evig tid.. Evig tid? 1 MB/s? Tar da ikke så lang tid. Dagens ungdom altså...tsk, tsk, tsk... skulle sittet der med et godt gammeldags modem. _Det_ var tider det. Husker da jeg hadde Enkel ISDN linje (64K) og var overlykkelig om jeg kunne ha stabil hastighet på 7Kb/s... Ja det var gode gamle dager jeg satt faktisk med denslags oppkobling til ett år eller to siden... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Godt tiltak. Artikkelen burde kanskje nevnt hvilket format filmen var i ? XviD. Selvsagt nok, siden vi snakker Linux, GNU osv EDIT: Men kan også bekrefte det med GSpot Codec Information. Endret 6. mai 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Skal lastes ned når jeg kommer hjem Hvorfor bruker dere ikke torrent til slikt? Helt enig. Gi meg halvannen til to timer så tar jeg litt ansvar her (men siden dette er på bærbar PC og ikke hjemme kommer ikke *jeg* til å være på nett 24x7). Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Flaut med skjermoppløsningen. Typisk linux. Yeah! Flaut det der, men hadde ikke det problemet i Arch så regner med at det var fordi Ubuntu 7.10 bruker en eldre versjon av Xorg som sliter med det. Veldig flaut Hvis noen syntes jeg slet litt i andre halvdel av foredraget så var det fordi mye der ble tatt på sparket. Jeg regnet ikke med å gå over tiden og fikk ikke halvparten så mye tid som jeg trengte for å forberede meg på del 2, pluss at det ble en del rot her og der. Så, kunne kanskje forberedt meg bedre men pyttsann, alt-i-alt er man fornøyd Skal lastes ned når jeg kommer hjem Hvorfor bruker dere ikke torrent til slikt? Helt enig. Gi meg halvannen til to timer så tar jeg litt ansvar her (men siden dette er på bærbar PC og ikke hjemme kommer ikke *jeg* til å være på nett 24x7). Si ifra når du har fått opp torrent, så skal jeg hjelpe til å seede og legge til en lenke i artikkelen Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Har sett halve filmen nå. Skal se resten litt senere. Synes det var både spennende og lærerikt. Lærte egentlig ikke så veldig mye nytt siden ting var ganske basic, men fikk litt utfyllende informasjon rundt diverse ting da. Bra tiltak! Endret 6. mai 2008 av qweac Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Si ifra når du har fått opp torrent, så skal jeg hjelpe til å seede og legge til en lenke i artikkelen Hvorfor ikke gjør det selv? Det tar 1-2min for en fullstendig uerfaren bruker å lage en torrent. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kanskje det ikke går i linux, tihi Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kanskje det ikke går i linux, tihi Hehe, visste at den kom:P Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hehe, joda. Men jeg har ikke akkurat en kjapp nettverkslinje, og heller ikke filmen lastet ned på PC-en. Når jeg i tillegg gjør et par skolerelaterte (hæl***etes møkka--) ting, så lar jeg heller andre ta seg av torrent biten Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Synes nå ikke hastigheten var noe problem, men det er sikkert ikke dumt med en torrent fil om folket skulle ta av helt rundt dette slippet. Mine overføringer: Transferred: tech - about the network.avi 324,51 MB in 43,18 seconds (7,52 MB/s) Transferred: hardware.no - an introduction to desktop linux.avi 1,36 GB in 3 minutes 3 seconds (7,60 MB/s) Dette var på skolen, men hadde sikkert fått mine 700kB/s hjemme. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 *skal sette opp oppløsningen* Oi.. Yay, den første høye terskelen. 50% har nå hoppet av toget. Testmaskinen her på jobb kjørte 1680x1050 på 7.10 og stopper nå på maks 1600x1200 og 1440x900 etter 8.04 oppdateringen. Maskinen min hjemme med 8.04 bruke jeg en time på å få 85 Hz på, og etter et par dagers bruk og ingen endringer var den plutselig tilbake på 60 Hz med 53 som eneste alternativ. Den nye arbeidsstasjonen min på jobb kjørte 1920x1200 rett ut av boksen, men når jeg aktiverte Compiz fant den ut at skjermen egentlig en 640x480 stor boks øverst til venstre. Wallpaper går fortsatt over hele 1920x1200, men musepeker og vinduer vises bare i den 640x480 boksen. For de med Xorg-configs på sengetøyet er det muligens lett å manuelt sette opp oppløsninger og skjermer samt sette fglrx som bannet driver og legge inn en stable restricted, men det er desverre et ganske langt steg fra den enkle desktop-opplevelsen fæle GNU/Linux-promotører hele tidenlegger ut propaganda om. Ellers syntes jeg alle bør teste ut GNU/Linux på desktopen sin, i det minste i Virtualbox eller en annen virtuell maskin. Det er veldig kjekt å bruke et skikkelig OS. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) leste at det nå jobbes med at xorg skal overlate oppløsninger og slikt til kjernen, om muligheten er der. dessverre så funker det for øyeblikket bare sammen med driveren for intel brikker. men skjermer og skjermkort har alltid vært merkelige beist. husker at ati var ett helvet rundt win95-98, ingen av driverne på plata som fulgte med kortet til en kompis fikk ting til å oppføre seg osv... og jeg banner på jeg leste noe om at visse apple skjermer opplyste feil info om oppløsninger og annet over den protokollen som finnes for slikt... så jeg tror ikke alltid en kan skylde på dårlig arbeid fra xorg eller distro folka sin side... Endret 6. mai 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
kjetil_kilhavn Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Skal lastes ned når jeg kommer hjem Hvorfor bruker dere ikke torrent til slikt? Helt enig. Gi meg halvannen til to timer så tar jeg litt ansvar her (men siden dette er på bærbar PC og ikke hjemme kommer ikke *jeg* til å være på nett 24x7). Nå tror jeg omsider jeg har klart å få dette til. Det var jo en smal sak å lage torrent-fila, men forsøket med å få den på en tracker endte med at jeg registrerte meg hos The Pirate Bay hvor .torrent-fila nå er lastet opp. Søk etter "An introduction to desktop Linux" - eller bruk denne URLen. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) For de med Xorg-configs på sengetøyet er det muligens lett å manuelt sette opp oppløsninger og skjermer samt sette fglrx som bannet driver og legge inn en stable restricted, men det er dessverre et ganske langt steg fra den enkle desktop-opplevelsen fæle GNU/Linux-promotører hele tidenlegger ut propaganda om. Nå har vel de fleste fæle GNU/Linux-promotører heller ikke anbefalt ATI grafikkort Livet har generelt vært mye enklere med grafikk fra Intel eller Nvidia - dog har eldre ATI-kort pleid å være godt støttet med fri driver. Endret 6. mai 2008 av Langbein Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 ati støtten blir nok vel så bra som intel støtten er pr dags dato etter som amd har sluppet en god del info den siste tiden. men det var mer ment som ett eksempel på at grafikk ikke alltid har vært fryd og gammen på windows heller. en potensiell grunn til at det har tatt såpass lang tid på *nix fronten kan vel spores tilbake til xfree som etter hvert tok fordømt lang tid mellom oppdateringene. og etter at xorg forket så har dem drevet med en del koderydding og modularisering for å gjøre det lettere for utviklerne å jobbe med forskjellige funksjoner om jeg har forstått ting rett. men det skjer en del på den fronten for tiden Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Torrent er nå lagt til i artikkelen, for de som foretrekker det. Laster ned filmen for å seede nå, seeder gjennom natta for de som skulle være interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå