Entity extraction Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har et eldre mini dv kamera som jeg av forskjellige årsaker må bytte ut. Slik som jeg har forstått det så er mini dv et høyst oppegående format fremdeles, og jeg kunne derfor tenke meg å fortsette med det. Mine kunnskaper om filming og hvordan jeg etterbehandler via pc er særdeles begrenset. pr i dag har jeg ikke overført fra dv til pc av den enkle grunn at kameraet mitt ikke har dv ut (vet jeg kan kjøpe en widget eller annen overgang) Mine behov for kamera vil være filming av barna i alla faser av livet. Det filmes ute og inne, på ferier, bursdager, skole, barnehage osv. Alle Dv filmene oppbevarer jeg pr. i dag i en safe, og har tenkt å fortsette med det. Jeg planlegger å overføre filmene til dvd plater, og deretter oppbevare orginalen i en brannsikker safe. Kamereaet håndteres av flere enn meg, kona og ungene filmer også. Så, jeg trenger en anbefaling av et mini dv kamera til vårt bruk. pris : max 10000 Takk for svar Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 For 10000 ville jeg sett på Canon HV20/30. Det er HDV, men kan også ta opp i DV (alt dette er på mini-dv). De har også mulighet for 25P (progressiv) som ligner litt på film (denne modusen er bare i HDV). Canon HV30 Dette koster rundt 8000 og hvis du vil kan det være lurt å kjøpe en mikrofon, hvis du føler du vil ha bedre lyd. Røde VideoMic Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Enig med kmoen... skal du ha HDV på mini-DV (godt valg ), og har et budsjett på 10.000, så er HV20 og 30 meget gode kandidater. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Flott, takk for svar HV30 er bestilt Lenke til kommentar
bktjorn Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er det ingen som har dårlig erfaring med Canon kameraer. Min erfaring er at elektronikken slutter å virke etter 5 - 8 år så jeg ville heller gått for Panasonic eller Sony. De må vel også ha brukbare modeller. Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er det ingen som har dårlig erfaring med Canon kameraer. Min erfaring er at elektronikken slutter å virke etter 5 - 8 år så jeg ville heller gått for Panasonic eller Sony. De må vel også ha brukbare modeller. Etter 5 til 8 år har sikkert dei fleste begynt å tenke på å kjøpe nytt likevel? Eg har et Canon MVX2i som eg kjøpte for 5 år sidan for ~12-13 tusen. Det har optisk bildestabilisator, og funker fint fortsatt. Dersom det ikkje svikter av seg sjølv først, skal eg bytte det ut til et HDV-kamera så snart eg har kjøpt HD-fjernsyn. Foreløpig er eg heilt fornøyd. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg kjøpet Sony HDR-HC7E forrige helg mens komplett kjørte tilbud på det for 5000. Velger å tro at det var et godt kjøp, er hvertfall fornøyd til nå. Jeg har lite erfaring med videokameraer så jeg har ikke noe å sammenligne med da. Kameraet har nok av manuelle instillinger til at jeg kan gå meg vill og samtidig en hendig Easy knapp som gjør at alt går automatisk og hvem som helst kan klare å filme med gode resultater. Lenke til kommentar
Asak Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Lurer på å investere i et nytt kamera og har kikket på både Sony HDR-HC9E og Canon HV30E. Har hatt et par Sony kameraer tidligere, men tenkte å ikke la det påvikre valget denne gangen. Fra spec'en på HW sine sider så ser det ut som om Canon kameraet har litt større billedsensor, eller er det ubetydelig ? Noen som kan si noe om andre foreskjeller på disse 2 ? Noen erfaringer med hvor godt de samarbeider med PC-en ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå