Gå til innhold

Nybegynner søker råd til kjøp av hjemmekino/surround

Anbefalte innlegg

Hallo!

Etter mye frustrasjon over min TV, som leverer et utmerket bilde, men elendig lyd, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en hjemmekino-løsning. Mitt budsjett er foreløpig på 5000 kr, men jeg kan være fleksibel dersom produktet er utmerket.

Først og fremst ønsker jeg en komplett pakkeløsning. Jeg er ikke kjempekresen når det kommer til lyden, men dette skal være annleggets første prioritet. DVD spiller har jeg allerede. Surround er som sagt et must, og det er tilstrekkelig med 5.1.

Det andre kriteriet er at anlegget må ha optical in, da 80% av tiden vil brukes på Xbox. Jeg regner vel med at dette er standard på de fleste anlegg.

Så, for å summere, jeg har et (muligens fleksiblet) budsjett på 5000 NOK og ønsker en pakkeløsning med minst mulig dill-dall. Vet noen råd?

Endret av paranoide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med de fleste sånne tullpakker er at de har dvd spiller som fungerer som forsterker/reciever.. Så den dagen du kjøper blu-ray spiller, ps3 eller lignende så ja.. må hvertfall passe på at dvd spilleren støtter lyd in... Men jævla kjipt å ha en dvd spiller og en blu-ray spiller.. noe jeg tar som en selvfølge at du skal ha etterhvert når du sier du har en tv med utmerket bilde :)

Anbefalingen min er å kjøpe en god reciever også utvide anlegget etterhvert som du får råd =)

evt kjøpe noe slikt om du finner det billig;

kef, anbefalt av lyd&bilde

kanskje noe sånt?

samsung

lykke til i jakten :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde heller gått for dynavoice M-65 til 2500 (eller var det 2000) på www.surround.no. Større høytalere og vunnet test. Når det gjelder sub så hadde jeg gått for XTZ fra butikk over.

Eller så kan du gjøre som meg, kjøp brukt, MYE for penga. Kan sjekke ut www.avforum.no (trykk på torget)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Aiaiai! Da er det mye bedre å kjøpe en god surround-receiver og et par høyttalere slik at du kan kjøre stereo til du får råd til flere høyttalere (noe som ikke trenger å være dyrt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...