South_Bridge Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) jeg har en mobil applikasjon(program som kjører på windows mobile). men inneholder noen felter som kan fyldes ut. Fant en tutorial på msdna om hvordan man kan poste fra mobilen, LINK. Ønsket mitt er da å skrive en aspx side som kan motta og feks legge det den får inn i MsSQL. Hvordan blir dette på asp siden gitt at jeg har connectionstrings og slikt i orden. WebRequest request = WebRequest.Create("http://www.contoso.com/PostAccepter.aspx "); request.Method = "POST"; string postData = "This is a test that posts this string to a Web server."; byte[] byteArray = Encoding.UTF8.GetBytes(postData); request.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded"; request.ContentLength = byteArray.Length; Stream dataStream = request.GetRequestStream(); dataStream.Write(byteArray, 0, byteArray.Length); dataStream.Close(); WebResponse response = request.GetResponse(); dataStream = response.GetResponseStream(); StreamReader reader = new StreamReader(dataStream); string responseFromServer = reader.ReadToEnd(); reader.Close(); dataStream.Close(); response.Close(); Hvordan ser PostAccepter.aspx ut? Endret 6. mai 2008 av South_Bridge Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Den heter ut Request.Form[feltnavn] og bruker SqlConnection og SqlCommand (Begge i System.Data.SqlClient) Lenke til kommentar
alftore Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 PostData ser ut til å ha feil syntaks. Skal være Feltnavn=Feltverdi så vidt jeg vet. Eks string brukernavn = "admin"; string passord = "super hemmelig"; string postData = "brukernavn="+Server.UrlEncode(brukernavn)+"&passord="+Server.UrlEncode(passord); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå