Gå til innhold

Amentio.no's filosofi; Kunden lyver.


Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Jeg bestilte noe datautstyr (7 varer) hos Amentio.no. Dette kostet kr. 2500,-. Varene ble sendt i 4 (!) pakker. Fikk alle varene unntatt 1. Jeg kontaktet Amentio om at jeg manglet 1 vare. Hva får jeg til svar, jo dette;

 

"Denne varen er levert. Den ble sendt sammen med "navn på den andre varen". "

 

Også fikk jeg en link over sporingen til denne pakken.

 

Hva skal en sporingslink være godt for? SKal det være ett slags bevis?

 

 

"denne er levert"!?

 

Amentio tror visst jeg lyver.

 

Vel, håper det ordner seg til slutt da. HAr sendt svar.

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Sorry, misforstod.

 

Sjekk om varen står på den medfølgende pakkseddelen. Dette kan gi en indikasjon til Amentio om hvor glippen kan ha skjedd.

 

Original post:

 

Amentio har ikke eget lager, men bestiller varene fra sine leverandører og får de sendt direkte til kunden. Det kommer ofte i flere forsendelser fordi varene blir sendt fra ulike leverandører.

 

Dersom du klikker på linken til pakkesporinga som du fikk, vil du få en oversikt over hvor langt pakken har kommet.

Det hender seg innimellom at en forsendelse eller et kolli er en dag eller to forsinket i forhold til resten.

 

Nettbutikken anser varen som levert når den er pakket og sendt (enten fra eget lager eller leverandør), og kunden har mottatt link til pakkesporing. Det tar vanligvis noen dager med Posten eller annen transportør før du som kunde mottar forsendelsen.

 

Slik jeg ser det, har ikke Amentio på noe vis påstått at du lyver. Vurder å endre emnetittelen.

 

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar

Tror Wayshot må lese posten en gang til. Slik jeg fortår det så sier Amentio at den varen du mangler skulle ha vært med i en pakke som du allered har fått. Men du hevder at den ikke lå i pakken.

 

Da er det egentlig bare å snakke med Amentio ett par ganger hvor du hevder at du har fått pakken, men ikke varen. Så hvis de ikke gir seg så er det forbrukerrådet og hvis de ikke gir seg der så må du kontakte forbrukerombudsmannen.

 

Hva slags vare var det foresten slik at det er litt lettere å vite om vekt og slik på pakken. For det kan du kanskje bruke imot de om varen veier mer en det pakken ble registrert som hos posten.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

synes det er noe om amentio på forumet her flere ganger i uken jeg... de høres ikk ehelt vettuge ut.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg til å endre emnetittelen, "Amentio.no's filosofi; Kunden lyver.". For meg så virker det som om du har litt for lite fakta på bordet til å komme med en slik ytring. Det eneste Amentio forholder seg til i første rekke er hva sporingen sier. Dersom det viser seg at du ikke har fått varen kan den ha blitt borte på veien til deg. Som sagt ville jeg ha sjekket det nærmere opp før du kommer med slike injurierende utsagn.

Lenke til kommentar

Vil tro at grunnen til at de sendte et slikt svar, er at det ofte hender at kunder får en bestilling i flere pakker, og derfor tar kontakt og påstår at ting mangler. Hvis du er tydelig på at du har mottatt alle pakkene, kontrollert innholdet og at det fremdeles mangler, er kanskje sannsynligheten større for at de tar saken?

Lenke til kommentar

Har selv bestilt en del varer fra amentio og fikk 3 av 5 varer levert pa doren. Skulle til a ta kontakt med amentio for a se hva som skjer, men jeg far vel vente et par dager a se om det dukker opp noe mer i posten.

 

Varene jeg mangler star ikke pa pakkseddelen, sa det virker ikke som noe humbug forelopig.

Lenke til kommentar

amentio er en kjempebedrift! har kjøpt for flere hundretusen som bedriftskunde hos de og har aldri hatt noe problemer i løpet av de ca 9 månedene vi har vært kunde.

 

de har som nevnt over flere distributører og en kan derfor oppelve å få levert en ordre i flere forskjellige forsendelser og forskjellig leveringstid avhengig av hvor distributøren har lager eller om varen i det hele tatt er på lager.

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn en ting her.

 

Har handlet hos Amentio for en god del tusen nå. Har hittil ikke hatt noen problemer, men det er også fordi jeg "vet hva jeg går til". Når jeg bestiller en haug med varer fra Amentio (og alt er "på lager"), går det stort sett uansett 1 uke+ før jeg har varene.

Det er vanlig å få en pakke fra Norek og et par andre fra Ingram + andre aktører, sånn er det. Under "pakkesporing" på siden til Amentio står ofte heller ikke alle pakkene de har sendt, fordi det er andre firmaer som står for utsendelsen som da ikke har oppgitt sporingsnummeret.

 

Sålenge du passer godt på pakkseddlene skal det ikke være noe problem, tviler på at seriøse aktører som feks. Norek roter det til og oppgir at de har vedlagt ting i pakkene som de faktisk ikke har.

 

Når det gjelder sporingslinkene på pakkene er jo de det beste beviset for hva som har skjedd med pakken. Da ser du jo hvor den er i systemet, om du har hentet den ut osv.

 

Jeg har kun positive opplevelser med Amentio, både når det gjelder kjøp og retur/bytte av varer.

Lenke til kommentar

vi handler mye hp-utstyr fra amentio. bestiller en god del varer feks på mandag som oftest før kl 13, og om det er noe som hater kontakter jeg min salgskontakt som pusher på distributørene osv, så har jeg som oftest varene 1-2 dager ettepå.

 

bestitle 1stk bærbare pc med litt tilbehør på torsdag i tre-tida, fikk den dagen etterpå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...