Gå til innhold

To Vista-maskiner, bare èn får tilgang til den andre

Anbefalte innlegg

Blodig irriterende.

Jeg har to Vistamaskiner i nettverk. En laptop og en stasjonær. Når jeg skal gå inn på den stasjonære kommer det bare en feilmelding om at "You don't have permission", Neivel.

Når jeg skal gå inn på laptopen fra den stasjonære virker det som en drøm, her kan jeg kopiere, klippe og lime og i det hele tatt.

Jeg bruker ikke noen form for passord på noen av maskinene, og i Nettverkssenteret så er alle instillingene helt likt (mener jeg) på begge maskiner, men det funker bare ene veien for det.

Har prøvd å legge til "everyone" som brukere og masse rart, men neida..

Hva må til?

*For å få tak i filer fra den stasjonære må jeg bruke "Public folder sharing", altså må jeg legge ting inn i Publik mappa, og så hente det der med laptopen.

Endret av Smelltheglove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blodig irriterende.

Jeg har to Vistamaskiner i nettverk. En laptop og en stasjonær. Når jeg skal gå inn på den stasjonære kommer det bare en feilmelding om at "You don't have permission", Neivel.

Når jeg skal gå inn på laptopen fra den stasjonære virker det som en drøm, her kan jeg kopiere, klippe og lime og i det hele tatt.

Jeg bruker ikke noen form for passord på noen av maskinene, og i Nettverkssenteret så er alle instillingene helt likt (mener jeg) på begge maskiner, men det funker bare ene veien for det.

Har prøvd å legge til "everyone" som brukere og masse rart, men neida..

Hva må til?

*For å få tak i filer fra den stasjonære må jeg bruke "Public folder sharing", altså må jeg legge ting inn i Publik mappa, og så hente det der med laptopen.

Løsningen for meg har vært å gi tilgangsrettigheter på hver enkeltmappe. Altså at alle har lese og eventuelt skrivetilgang.

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...