Camper_killer Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) "Do not think that I have come to abolish the law or the prophets. I have come not to abolish but to fulfill. Amen, I say to you, until heaven and earth pass away, not the smallest part or the smallest part of a letter will pass from the law, until all things have taken place." (Matthew 5:17) Uheldigvis for deg sitter jeg her med Bibelen, så jeg kan TRYGT si at du glemte noen setninger. Hvis man går imot loven og de ti bud, så er den eneste straffen ifølge Jesus at man blir den minste i himmelen. Er dette noen reel straff? Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword. For I am come to set a man at variance against his father, and the daughter against her mother, and the daughter in law against her mother in law. And a man's foes shall be they of his own household. He that loveth father or mother more than me is not worthy of me: and he that loveth son or daughter more than me is not worthy of me. And he that taketh not his cross, and followeth after me, is not worthy of me. (10:34-36) Jehovah's Witnesses use these verses to justify forcing members to disfellowship (shun) their own family "He that loveth father or mother more than me is not worthy of me: and he that loveth son or daughter more than me is not worthy of me." He that findeth his life shall lose it: and he that loseth his life for my sake shall find it Han sier også at "den som mister sitt liv for min skyld skal finne det!"(frelse). Matteus har sagt mye piss for å si det mildt... Hadde Jesus sagt dette ville han trolig aldri havna på kroset. Videre så var det ingen oppfordring til drap i de versene du nevnte. Shari'ah in the sense of legal principles in the Qu'ran itelf is very scant, with about eighty of the 6,000 verses of the Qu'ran bein concerned wiyh legal questions, and most of these concerning personal relations. What did develop in Islam was figh, or jurisprudence, the body of law accumulated over centuries through legal cases, and itself divided into different schools, four Sunni and Shi'i (Halliday). Har du lest den historiske versjonen av koranen som består av 600 000 vers? Står mye fint om Islam der Sier massakeren i Medina deg noe? Voldtekten av den jødiske jenta? Aisha? Kvinnen og kamelene? Krigshærrene? Endret 7. mai 2008 av Camper_killer Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 "Do not think that I have come to abolish the law or the prophets. I have come not to abolish but to fulfill. Amen, I say to you, until heaven and earth pass away, not the smallest part or the smallest part of a letter will pass from the law, until all things have taken place." (Matthew 5:17) Uheldigvis for deg sitter jeg her med Bibelen, så jeg kan TRYGT si at du glemte noen setninger. Hvis man går imot loven og de ti bud, så er den eneste straffen ifølge Jesus at man blir den minste i himmelen. Er dette noen reel straff? Det er vel heller ikke straffen som er poenget, men at i følge denne teksten gjelder det gamle testamentet fremdeles. Shari'ah in the sense of legal principles in the Qu'ran itelf is very scant, with about eighty of the 6,000 verses of the Qu'ran bein concerned wiyh legal questions, and most of these concerning personal relations. What did develop in Islam was figh, or jurisprudence, the body of law accumulated over centuries through legal cases, and itself divided into different schools, four Sunni and Shi'i (Halliday). Har du lest den historiske versjonen av koranen som består av 600 000 vers? Står mye fint om Islam der Sier massakeren i Medina deg noe? Voldtekten av den jødiske jenta? Aisha? Kvinnen og kamelene? Krigshærrene? Du skal værsågod å finne en koran som har 600 000 vers! Og når det gjelder de tingene du nevner her har det ingenting med det jeg postet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Og når det gjelder de tingene du nevner her har det ingenting med det jeg postet. Du velger altså overse grusomhetene i koranen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Dette var et meget godt poeng, men egentlig ikke noget vi ikke viste fra før. De landene som får stadig flere muslimer, blir også stadig mer Islamisert. Kilde? Saken som trådstarter begynte diskusjonen med er jo kilden!? Det at noen synes at dette ikke gjør noe, at vi som hvite, Norske og kristene mennesker kan bli i mindretall i vårt eget land, er for undertegnede meget skremmende!Hvite, Norske og kristne mennesker er allerede i mindretall i Norge. Du må bare åpne øye for å se det. Er de det? Er kanskje mye muslimer i Norge, men mener du de er i flertall? Det er de ikke, ikke enda, men slik som utviklingen går kan de fort bli det! Majoriteten i Norge består heldigvis av Norske mennesker (kanskje ikke kristene, men dog), og Norge har forsatt en statsrelgion forankret i grunnloven. Noe som er bra! EDIT: Kode Endret 13. mai 2008 av roberteh Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Islam er jo fredens relgion. Eller er den det? Jeg annbefaler alle som mener at islam er en fredelig relgion og se denne videoen: Islam what the west needs to know Og nei for en ekte muslim kan ikke koranen "tolkes" men må følges til pungt og prikke og de muslimer som "tolker" koranen sees på som dårlige muslimer av mange andre muslimer. Og her er en dokumentar til fra nrk om hvordan muslimene ser på jihad og lærer opp barna sine i Sverige (og sikkert også i norge): Brennpungt - Hellige krigere Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ja. Islam er ingen fredlig relgion. Den støtter jo terror hvordan kan de oppfattes som fredlig? Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ja. Islam er ingen fredlig relgion. Den støtter jo terror hvordan kan de oppfattes som fredlig? Det er utvilsomt mange som oppfatter Bin Laden som en grepa kar, de fleste utvilsomt muslimer, så også med islam som en fredelig religion. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Og nei for en ekte muslim kan ikke koranen "tolkes" men må følges til pungt og prikke og de muslimer som "tolker" koranen sees på som dårlige muslimer av mange andre muslimer. Dette blir så dumt at jeg får vondt i nøtta. Hvordan kan du som ikke er muslim definere hva en ekte muslim er? Om de uekte muslimene er i overveldende flertall, er muslimer fremdeles en trussel mot Norge Nasjonen, Kongen og Fedrelandet? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Og nei for en ekte muslim kan ikke koranen "tolkes" men må følges til pungt og prikke og de muslimer som "tolker" koranen sees på som dårlige muslimer av mange andre muslimer. Dette blir så dumt at jeg får vondt i nøtta. Hvordan kan du som ikke er muslim definere hva en ekte muslim er? Om de uekte muslimene er i overveldende flertall, er muslimer fremdeles en trussel mot Norge Nasjonen, Kongen og Fedrelandet? Fordi koranen i klartekst sier så. Hva er ditt grunnlag for definisjoner? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Sony123: Heldigvis finnes det liberale muslimer akkurat som det finnes både liberale og konservative kristne. Forskjellige grupper av en religion følger den delen de finner mest behagelig for deres egent livssyn. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Fordi koranen i klartekst sier så. Er det boken som definerer gruppen, eller er det summen av individene (1,4 milliarder av dem) som utgjør gruppen? Og når deler av en gruppe flytter seg geografisk og sosiologisk, gjør de da ikke det også kulturelt? Over tid selvsagt? Hva særtegner en amerikansk jøde? Gammeltestamentlig fundamentalisme eller kollektiv selvironi og religiøs pragmatisme? Det høres av og til ut som om folk tror det er noen slags genetisk forskjell på muslimer som gjør at de mangler evnen til å tenke selv, til å blir inspirert og til å utvikle seg kulturelt og på andre måter. Ikke dermed sagt at det ikke finnes fundamentalistiske muslimer også i vestlige land. Selvsat gjør det det, siden vi fortsatt har et jevnt tilsig av innvandrere/asylsøkere fra fundamentalistiske land som tar sine holdninger med seg. Men vi har diskutert tidligere det faktum at innvandrernes barn blir mer vestlige enn foreldrene, og deres barn igjen enda mer så. Hvis definisjonen av en muslim er det Koranen sier, tror jeg etterhvert vi har heller få muslimer i Norge. De fleste av dem vil - heldigvis - ikke oppfylle "kravene". Akkurat som Toraen ikke definerer den moderne jøde og afroamerikanere ikke driver med åndemaning. Geir Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) I følge dette er vel den eneste muligheten å fyre opp ovnene i Auschwitz igjen, eller hur? Ja Hitler skulle kansje gått mer sørøst istedet for rett på Russland den skjebnesvangre dagen i 1941 , konsentrert seg om muslimske land først . Endret 14. mai 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) I følge dette er vel den eneste muligheten å fyre opp ovnene i Auschwitz igjen, eller hur? Ja Hitler skulle kansje gått mer sørøst istedet for rett på Russland den skjebnesvangre dagen i 1941 , konsentrert seg om muslimske land først . Viss du ikkje veit det var mangen av hitler sine soldatar i Afrika muslimar. Såg det i ein serie om 2 verdenskrig, det var vist ein av lederane i it muslimsk land som hjelpte han, trur det var lederen i palestina. Så trur ikkje han hadde det uansett. Endret 14. mai 2008 av medlem-141789 Lenke til kommentar
furqan91 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg må se meg delvis enig i dette emnet. Det som er riktig er at sharialoven har såpass strenge lover som er forskrekkende for mange av oss som lever i den vestlige delen av verden. Vi er ikke vant til å se at folk går rundt om i gata med kun en hånd fordi vi har stjålet fra en butikk eller lignende. Vi ser ofte det at i arabiske land hvor sharialoven blir prakitsert så utestenges de som har begått lovforbrytelser fra samfunnet fordi. Jeg er selv en muslim og er selv litt redd for at mitt rykte vil bli ødelagt om et par år, spesielt da jeg forhåpentligvis vil fullføre studier og søke jobb. Muslimer har fått et dårlig rykte på seg, noe dere absolutt kan se i artikkelen. Folk vil rett og slett ikke omgås med muslimer, spesielt ikke en muslim med skjegg og burka. Artikkelen forklarer at islam ikke er en religion men et helt system. Religion får til at vi bygger opp et system i samfunnet. Norge er et godt eksempel. Norsk historie fra nyere tid har startet med at kristen kultur og verdi har bygget opp dette landet som i dag er et såpass godt veletablert land. Islam har samme påvirkning på landet. De som driver med ekstremisme, altså dem vi kaller i dag for terrorister, er ute etter å få frem sine politiske budskap. Det er dem som har tolket religionen sin feil og mener at de har krav på ditt og datt i religionens navn. Dette er hva som har ødelagt rykte til islam. Skal en far nå få lov til å drepe sønnen sin fordi han har begått en handling som krenker familien? Vi må ikke glemme at kultur og religion er to forskjellige ord. Religion trengs for å bygge opp en kultur. Men kulturen vil i etableringsfasen forme et samfunn som senere blir mer demokratisk, liberalistisk o.l og vi vil få et samfunn som blir styrt av etiske normer. Denne artikkelen fra CIA forteller om hva en gruppe av muslimer/islamister holder på med og hvordan de har klart å få innflytelse i alle verdens kanter fra ekstreme islamister. Lenke til kommentar
Vilya Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Denne tråden starter med det mest vanvittige sprøyt jeg noensinne har sett. Tallene om muslimsk andel av befolkning skal være hentet fra CIA World Factbook og ser ut til å kunne stemme. "Beskrivelsen" av disse landene er hentet fra "Dr. Peter Hammond"s hode, der inne foregår det underlige ting... Hva med "høy andel av kristne" - over 80% - "regn med etnisk rensing og folkemord": Zimbabwe: 80% kristne Kongo-Kinshasa: 80% kristne Haiti: 84% kristne Chile: 87% kristne Danmark: 89% kristne Andorra: 90% kristne Rwanda: 94% kristne Angola: 95% kristne Hviterussland: 96% kristne Øst-Timor: 98% kristne Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Fordi koranen i klartekst sier så. Er det boken som definerer gruppen, eller er det summen av individene (1,4 milliarder av dem) som utgjør gruppen? Og når deler av en gruppe flytter seg geografisk og sosiologisk, gjør de da ikke det også kulturelt? Over tid selvsagt? Hva særtegner en amerikansk jøde? Gammeltestamentlig fundamentalisme eller kollektiv selvironi og religiøs pragmatisme? Det høres av og til ut som om folk tror det er noen slags genetisk forskjell på muslimer som gjør at de mangler evnen til å tenke selv, til å blir inspirert og til å utvikle seg kulturelt og på andre måter. Ikke dermed sagt at det ikke finnes fundamentalistiske muslimer også i vestlige land. Selvsat gjør det det, siden vi fortsatt har et jevnt tilsig av innvandrere/asylsøkere fra fundamentalistiske land som tar sine holdninger med seg. Men vi har diskutert tidligere det faktum at innvandrernes barn blir mer vestlige enn foreldrene, og deres barn igjen enda mer så. Hvis definisjonen av en muslim er det Koranen sier, tror jeg etterhvert vi har heller få muslimer i Norge. De fleste av dem vil - heldigvis - ikke oppfylle "kravene". Akkurat som Toraen ikke definerer den moderne jøde og afroamerikanere ikke driver med åndemaning. Geir Hehe, sammenligningen ble av en eller annen merkelig grunn ikke med kristendommen denne gang? Kan ikke du som er godt inne i hva koranen sier, fortelle meg hva den sier om de som ønsker reformere Guds (allahs) ord som er overlevert å nedskrevet direkte av profeten Mohammed? Skriften er også kjent som den o`store koranen. Er Guds(allahs)ord, direkte formaninger eller er de kun anbefalte leveregler? Leveregler som ikke er sååå farlige om man ikke følger? I klartekst, hva sier koranen om frafalte? Å enda mer interessant, hvem er ifølge koranen frafalte muslimer? Til forskjell ifra kristendommens bibel er koranen direkte formaninger ifra gud, ført direkte i pennen av røverbanditten mohammed. Ergo er det intet rom for tolkninger. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Det er vel heller ikke straffen som er poenget, men at i følge denne teksten gjelder det gamle testamentet fremdeles. Nei, det sier den ikke! Du skal værsågod å finne en koran som har 600 000 vers! Og når det gjelder de tingene du nevner her har det ingenting med det jeg postet. Muhammads liv og levnet, selv husker jeg ikke navnet på "boken"(tekstene), og bare omlag 20 000 av versa er oversatt. Endret 14. mai 2008 av Camper_killer Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Det høres av og til ut som om folk tror det er noen slags genetisk forskjell på muslimer som gjør at de mangler evnen til å tenke selv, til å blir inspirert og til å utvikle seg kulturelt og på andre måter. Ikke Inndirekte kan man jo faktisk si at de mangler evnen til å tenke selv! De blit hjernevasket fra de er små, er derfor de virkelig tror de kommer til paradis med 40 jomfruer hvis de sprenger seg selv i Allahs navn. EDIT: Skrivelagg Endret 15. mai 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er vel heller ikke straffen som er poenget, men at i følge denne teksten gjelder det gamle testamentet fremdeles. Nei, det sier den ikke! Nei, men da så. Siden du la til et utropstegn til slutt er det sikkert sant. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Saken som trådstarter begynte diskusjonen med er jo kilden!? Åja, du mener den ubestridelig objektive artikkelen som åpenbart flommer over av vitenskap? Vel, jeg leste i jungelboken en gang at dyr kan snakke - det må jo være sant, siden noen tross alt har skrevet det. Hvite, Norske og kristne mennesker er allerede i mindretall i Norge. Du må bare åpne øye for å se det. Er de det? Er kanskje mye muslimer i Norge, men mener du de er i flertall? Det er de ikke, ikke enda, men slik som utviklingen går kan de fort bli det! Majoriteten i Norge består heldigvis av Norske mennesker (kanskje ikke kristene, men dog), og Norge har forsatt en statsrelgion forankret i grunnloven. Noe som er bra! At hvite, Norske og kristne er i mindretall betyr ikke at muslimene er i flertall. Det er faktisk flere muligheter enn bare hvit og kristen, og mørk og muslim. Get it? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå