Gå til innhold

Ny HTPC - Noen meninger om denne?

Anbefalte innlegg

Fint hvis noen kan gi meg innspill på hvordan dere synes dette oppsettet ser ut.

Som dere ser av utstyrslisten skal den brukes mye til avspilling av film/blu-ray og surfing/musikk. I tillegg vil jeg ha muligheten til å kunne spille spill av og til.

Antec NSK2480 HTPC-kabinett

Asus P5K-VM 1 m-ATX HK

Intel Core 2 Duo E4600 2,4Ghz

LiteOn DH-4O1S Blu-Ray spiller

PowerColor Radeon HD 3650 512 MB SCS3

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

Handlevogn kan dere dere se her.

Har allerede kjøpt:

Western Digital Raptor 10 000 rpm harddisk (Kjøre Win XP på)

Mushkin 4096mb DDR2-ram XP2-8000(2x2048mb)

Takker for alle svar! :)

Endret av Bardis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen du har valgt er helt ok. CPU kjøleren vil sannsynligvis støye litt og du bør kanskje bytte den ut med Scythe Ninja mini.

Siden du har valgt såpass moderat ytelse på CPU, vil du få mer ytelse/lavere effektforbruk for pengene med å gå for en AMD løsning:

HK: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

CPU: AMD Athlon64 4850e

Denne løsningen vil også kjøre grafikk kortet du har valgt i crossfire, og du vil få litt høyere ytelse for spill.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Maskinen du har valgt er helt ok. CPU kjøleren vil sannsynligvis støye litt og du bør kanskje bytte den ut med Scythe Ninja mini.

Siden du har valgt såpass moderat ytelse på CPU, vil du få mer ytelse for pengene med å gå for en AMD løsning:

HK: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

CPU: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36124%3br:pg

Denne løsningen vil også kjøre grafikk kortet du har valgt i crossfire, og du vil få litt høyere ytelse for spill.

Sikker på dette?

Har hørt at Intel nå til dags er overlegent AMD uansett prisklasse jeg...stemmer ikke dette da altså?

Intel'en har 2,4Ghz Dual-Core, og AMD'en har 2,5Ghz Dual-Core...kan ikke tenke meg at det er her kruttet ble oppfunnet ?

Endret av Bardis
Lenke til kommentar

Intel er overlegent AMD i det øvre segmentet:

F.eks. Intels raskeste prosessor Core 2 Extreme QX9770 er overlegen AMDs raskeste prosessor Phenom 9850 Black Edition

Men qx9770 koster 9700kr og AMD sin koster 2200kr.

Så hvis du ikke ønsker å bygge den aller heftigste spillpcen, får du bedre valuta for pengene med å velge AMD prosessorer.

I tillegg er AMD hovedkortene (780G) og Nvidia 8200 overlegne alle intel sine hovedkort på strømforbruk + at de har innebygget grafikk kort med dekoding av 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...