sphaa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Sitter her på mandagsnatta og kjeder meg så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd som viser hvilke uante muligheter Wii byr på. "Homebrew" på wii er ikke helt nytt. Det er noen måneder siden "hacken" ble funnet, og det er blitt laget noen drivere og programmer siden den gang, men nå ser det ut som "homebrew" kan bli noe for alle og enhver. Bare se på denne videoen: Sitat Originally Posted by dhewg// May 5, 2008 at 7:20 am thanks for the video bushing! some answers and infos: we will add wiimote code as soon as its stable. shagkur is working hard on that part, so you have to be patient each app you see on the SD browser consists of 3 parts: - boot.elf - icon.png - meta.xml we used the RGBA GX format for the whole interface. full alpha channels from .png files are supported (like on the “Path Mii” icon, also check the bubbles as they hit the top banner (opacity)) and yes, we use libexpat to parse the meta.xml files there are still many things we want to integrate in the channel. a public beta will be released when we think its in a good enough shape. sorry, no ETA USB Mass Storage support Sitat 1 May 08: A USB Mass storage device file/folder lister demo has been released on the #wiidev channel by svpe, the same person who made the first SD elfloader. It is still in testing stages and the code needs to be cleaned up, so no download link will be provided here. It is compatible with anything that adheres to the USB Mass Storage Device specification and FAT16, including USB memory sticks, flash drives, certain phones/MP3 Players, some FAT-formatted USB Hard Drives and even single-slot card readers. When a cleaned-up version is released it will be posted here. Eller hva med Wii Media center Sitat After months of coding and porting and ripping and rewriting Wii Miidia as I like to call it is about to be released into the wild. I have a few people beta testing it now and helping me work out some bugs. Wii Miidia is something that many people I hope will enjoy as I put alot of time and effort into this project. Wii Miidia as you can guess is a Media Center for the Nintendo Wii based off of XBMC. Since the Wii comes with it's own Weather Channel I had decided to strip the weather functions from Wii Miidia. There are still a few bugs that I am trying to work out but one of the best features this offers in my opinion is the ability to listen to Shoutcast Radio on the Wii. Right now this only supports streaming files and files stored on the SD Card, however since there is recent developments by SVPE I hope to be able to include USB Storage devices as well in the future. Video Support: MPEG, MPEG2, MPEG4, DIVX, XVID, MOV, WMV, VOB and more. Audio Support: AAC, MP3, WMA, WAV, OGG, MID and more. Controls Are: A = Play B = Pause/Resume - = Previous Song/Chapter + = Next Song/Chapter Dpad Left = Rewind Dpad Right = Fast Forward Dpad Up = Change Aspect Ratio (NTSC/PAL/Wide/Standard) Dpad Up + B = Zoom In Dpad Down = Change Visual in Audio mode / Change Subtitle in DVD Mode Dpad Down + B = Zoom Out Home = Settings Menu 1 = Return to Main Menu 2 = Return Previous Menu Power = Shutdown Wii Wii Miidia will at first be released as .elf and will need to be ran via TP Hack, Homebrew Channel or any other way you like to load your ELF files, However the final version will come in .elf and as a channel for those who would like easy access to the application. Well that is all for right now I hope to have this cleaned up and released for everyone in the next few days. Vi Wii eiere går en spennende tid i møte:) P.S All info jeg har postet her er hentet fra troverdige sider, men jeg vil ikke poste link til de for sidene inneholder også informasjon om piratkopiering/Backup Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Må man chippe Wiien for å få til dette? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Dette så ganske så heftig ut. Vil vel ikke være ulovlig å innstallere Homebrew channel når den kommer? Man må jo ikke kjøre piratkopier med den. Kan vel bruke den til lovlig musikk og video? Vil du forresten miste garantien med denne kanalen? Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer. Det har skjedd så utrolig mye på veldig kort tid så jeg har ikke klart å få med meg alle detaljene. Men slik jeg har forstått det trenger du: Zelda Twilight princess En cracket savegame til Zelda Et SD kort En SD kort leser på pc Jeg tror ikke du trenger en chip i wiien. Når man starter zelda og loader savegame`en så vil konsollen krasje og man får mulighet til å kjøre "homebrew" kode på wiien. Men som sagt, jeg er ikke helt sikker. Når en open beta av de nevnte programmene blir sluppet regner jeg med at det også vil bli laget en enkel guide på hvordan man skal gå fram. Så langt er det ikke laget noen programmer som tillater deg å kjøre piratkopier på wiien. Dette er noe jeg personlig ikke trenger, og jeg kommer ikke til å informere om det hivs det skulle bli laget et slik program. Hvis du ønsker å kjøre pirat må du montere en chip. Edit: Video av zelda hacken i bruk Denne videoen ble laget før "homebrew cannel" ble laget. Endret 6. mai 2008 av sphaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå