Gå til innhold

rar S/PDIF kontakt på hovedkort

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem.

Har byttet hovedkort og trenger en rar kontakt, den ser ut som den audio kontakten mellom hovedkort og cd-rom men har kun tre kontakter ikke fire.

Har noen sett en slik kontakt før?

Denne kontakten er S/PDIF kontakten for optisk signal til forsterker.

Den gamle kontakten hadde en fire pol bred kontakt som ser ut som jumpere slik som de som kobler power led og intern høyttaler, er like bred som kontakt til intern høyttaler men har tre ledere og en manget for å sikre at den ble montert riktig.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang fra tre pin kontakt til en jumper kontatk, eller en ny optisk ut braket med den tre pin kontakten eller en løs tre pin kontakt jeg kan lage selv.

Regner med at en tre pin jumper kontakt kan brukes men har ingen med tre kontakter kun to.

Er det noen som kan hjelpe?

Magne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er trepinskontakt av metall kan den ikke være optisk. I tilfelle må den kobles til noe som kan omforme de elektriske digitale signalene til optiske lyssignaler.

Stemmer, det er en trepins kontakt som sender ut et digitalt signal, dette går til en brakett som har en koax lignende kontakt og en optisk kontakt.

Problemet mitt er at jeg ikke har sett denne kontakt typen før og trenger en lignende.

TP965_audio.jpg

her ser du først cd lydingang med fire poler, S/PDIF med tre poler og en tilsvarende rød kontakt med tre poler.

http://www.gigabyte.com.tw/FileList/NewTec...annel_audio.htm

Her er det linker til begge tilkoblingene.

tech_SPDIFOUT.jpg

Dette er den kontakten jeg har i dag.

tech_Audio_Combo_Kit.jpg

Dette er den kontakten jeg trenger, du ser den lille kontakten er den som ville passe til hovedkortet, den store er front audio og ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Digitale signal er svært lite krevende du kan enkelt mekke din egen løsning. Vil tro at rød er +5V til optisk, hvit er digitalt lydsignal og svart er jord. Vil tro du kan konvertere 4 pin til 3 ved hjelp av en litt skarp kniv.

På hovedkortbilde skal den inn i JSPDIF/OUT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...