Gå til innhold

Hdmi-inngang på tv ødelagt. Må ha et nyere skjermkort som fungerer med de resterende hdmi-inngangene. Hvilke?

Anbefalte innlegg

Så skjedde det som ikke skulle skje en dag da, la oss kalle vedkommende for 'noen", klarte å snuble i dvi->hdmi-ledningen min fra pcn til HDTV'n og klarte å ødelegge selve inngange på TVn. Dette er selvsagt eneste inngang som gir PC-en min signal (jeg har hele tiden lurt litt på akkurat hvorfor bare den har fungert til pcn, men siden det fungerte så jeg meg fornøyd med det så lenge). Nå har jeg bare igjen HDMI inngang nr.1 og 3, og de nekter å gi pcn min signal. Jeg fikk høre av en på Expert at det skyldtes at det var forskjellig "plattformer" til de forskjellige hdmiutgangene, og at det var mest sansynlig fordi pcn, eller rettere sagt skjermkoret mitt var for gammelt. Å fikse tvn innebærer nytt hovedkort og med jobb ville det bli 3000,- så det er ikke aktuelt.

Det jeg skal fram til at siden jeg likevel har hatt planer om å kjøpe ny pc, vil jeg kjøpe et nytt skjermkort som kanskje støtter plattformen på de resterende hdmi-inngangene. Så jeg lurer på om det er noen som har peiling på dette? (Jeg er helt blank):roll:

Noen som vet hva jeg snakker om, og hvordan plattformene på HDTV'r fungerer opp mot skjermkort?

Skjermkortet jeg har nå er Radeon 9600 Series kort (ja, det er gammelt) og TVn er Samsung LE40M86.

Blir veldig glad for hjelp og svar! :)

Endret av Sillion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke si at jeg vet så mye om hdtv.

men tror at problemet ligger i at du bruker en gammel platform for hdmi,

tror et 9600gt eller 9800gtx med hdmi skal funke fint, 9600gt ligger på rundt 1200kr og 9800gtx ligger på rundt 2000(tilbud denne uka på komplett) ellers så koster det rundt 2500kr.

Begge er av de nyeste kortene til nvidia eller så kan du jo se på radeon hd3870/3850 ligger på rundt 1000-1500kr ;)

Lenke til kommentar

Jeg får nesten satse på det vil gå! Jeg vet ingen annen rå! Jeg hadde hovedsaklig tenkt på å kjøpe GeForce 8800 GT TOP, men 9800GTX er ikke så mye dyrere på tilbud, og det er sikkert hakket bedre også, eller?

Lenke til kommentar

Jeg får nesten satse på det vil gå! Jeg vet ingen annen rå! Jeg hadde hovedsaklig tenkt på å kjøpe GeForce 8800 GT TOP, men 9800GTX er ikke så mye dyrere på tilbud, og det er sikkert hakket bedre også, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...