Gå til innhold

Drittsekk Norge i Action

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514856

12-åring i kirkeasyl etter åtte år i Norge

- Det er trygt i kirken. Det er det ikke hjemme.

Av Elisabeth Breien Ellingsen 05.05.2008 kl. 22:00 Kilde: VG NETT

(VG Nett) Den russiske 12-åringen Tanja Helleren har bodd i Norge i åtte år. Nå er jenta utvist fra landet. Søndag kveld gikk hun i kirkeasyl i Tananger kirke i Sola kommune.

UTVIST: 12 år gamle Tanja Helleren er gått i kirkeasyl i Tananger kirke utenfor Stavanger. Moren Olga Helleren har oppholdstillatelse til å bo i Norge, men det har ikke tanja som har bodd i Norge siden hun var fire å gammel. Foto: Hugo Bergsaker

12 år gamle Tanja hadde frist til 3. mai om å forlate landet. Også faren hennes er blitt utvist fra Norge. Tanja har bodd i Norge sammen med moren sin siden hun var fire år gammel.

Norge klarer ikke å kaste ut kreka. Istedet går de løs på en 12åring.

Folk kan sikkert argumentere om regler og lov. Men i dette tilfellet er det prinsippet som teller, nemlig: Hun er NORSK!

Hun har vokst opp i Norge, integrert seg og lært seg Norsk! Ulik teppehodet KREKA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514856

12-åring i kirkeasyl etter åtte år i Norge

- Det er trygt i kirken. Det er det ikke hjemme.

Av Elisabeth Breien Ellingsen 05.05.2008 kl. 22:00 Kilde: VG NETT

(VG Nett) Den russiske 12-åringen Tanja Helleren har bodd i Norge i åtte år. Nå er jenta utvist fra landet. Søndag kveld gikk hun i kirkeasyl i Tananger kirke i Sola kommune.

UTVIST: 12 år gamle Tanja Helleren er gått i kirkeasyl i Tananger kirke utenfor Stavanger. Moren Olga Helleren har oppholdstillatelse til å bo i Norge, men det har ikke tanja som har bodd i Norge siden hun var fire å gammel. Foto: Hugo Bergsaker

12 år gamle Tanja hadde frist til 3. mai om å forlate landet. Også faren hennes er blitt utvist fra Norge. Tanja har bodd i Norge sammen med moren sin siden hun var fire år gammel.

Norge klarer ikke å kaste ut kreka. Istedet går de løs på en 12åring.

Folk kan sikkert argumentere om regler og lov. Men i dette tilfellet er det prinsippet som teller, nemlig: Hun er NORSK!

Hun har vokst opp i Norge, integrert seg og lært seg Norsk! Ulik teppehodet KREKA.

Helt riktig, hun er norsk og intigrert her.

Skal fortelle deg noe jeg, i Israel som er det eneste demokratiet i midtøsten, der får en automatisk statsborgerskap visst en ønsker det, visst en har vert der i 10 år. Og det selv om en har vert i landet illegalt og uten oppholdstillatelse hele veien.

Men selvsagt blir en oppdaget etter en har vert i Israel i f.eks 5 år, så blir en utvist av landet og sendt tilbake til hjemlandet. Men etter 10 år anseer myndighetene at "personen(e)" har blitt så intigrert og "avhengig" av landet at dem ikke utviser dem, men gir dem statsborgerskap, selv om dem ikke er jøder.

....norge har noe å lære av det.

Det er STOR SKAM at Norge kaster ut folk som har vert her så lenge, og blitt totalt intigrert i samfunnet.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article472546.ece

TANANGER: Onsdag 6. juni falt dommen fra UNE. Tanja må ut av landet ettersom klagen ikke ble tatt til følge. Nemnda finner heller ikke at vedtaket vil være i strid med FNs barnekonvensjon, arikkel 3.

Farmoren er i dag Tanjas eneste slektning i Russland. Hun nærmer seg 80 år. Tanja forstår russisk, men kan ikke skrive språket. Hun er norsk i sinn og sjel og skal etter planen begynne i sjette klasse på Haga skole til høsten.

BESØKSRETT SABOTERT: Mor Olga og søster Lena (22) som begge har oppholdstillatelse i Norge frykter det verste. - Det er forferdelig å vite jeg kan risikere å miste datteren min. Tenker ikke de ansvarlige myndigheter på at Tanja er et barn som kom til Norge i oktober 2000, sier en oppgitt Olga Helleren til Aftenbladet.

Da hun og Tanjas far skilte lag i 1999 ble de enige om at hun skulle bo midlertidig hos faren, men at moren skulle ha rett til regelmesig å besøke sin datter.

Ifølge Olga Helleren ble denne besøksretten sabotert. Etter å ha vært avskåret fra kontakt med Tanja i halvannet år - fra hun var tre år - gikk mor drastisk til verks og tok med seg datteren til Norge mot farens vitende. Hun forfalsket eksmannens underskrift, og dermed fikk Tanja opphold i Norge.

- Jeg gjorde det i ren desperasjon, og jeg ser at det ikke var riktig måte å gjøre det. Men det var påkrevet, og tanken på barnets beste drev meg, forklarer Olga Helleren.

13. mars 2001 mottok Utlendingsdirektoratet en erklæring fra Tanjas far der han sa at han aldri hadde samtykket til at hun kunne bosette seg i Norge. Det ble også fremlagt en kjennelse fra en russisk domstol hvor det fremgikk at Tanja skulle bo hos ham.

I etterkant kom faren selv til Norge på turistvisum. Etter en stund søkte han om opphold, men enden på visa er at også han må ut av landet.

- STATUERE ET EKSEMPEL: - Selv om faren har bodd mange år i Egersund, har han bare sporadisk hatt kontakt med sin datter. Det viser vel interesseren han har for å være sammen med Tanja, sier Olga Hellerens advokat John Stenseth til Aftenbladet.

- Hvorfor velger Utlendingsnemnda å sende ut et barn som har bodd i Norge i mer enn seks år?

- Min teori er at de vil vise for all verden at man ikke kan begå lovbrudd for å få oppholdstillatelse. Man glemmer imidlertid at det er lite barn det dreier seg om - et barn som ikke kan lastes for den oppståtte situasjonen, understreker Stenseth.

Hovedpersonen selv har følgende bønn:

- Vær så snill, la meg få bli her. Jeg stortrives på skolen og er med på mange fritidsaktiviteter. Det er hos mamma jeg vil være, kommer det kontant fra Tanja.

- Jeg har bare vært på ett overnattingsbesøk hos far, og han har ellers besøkt oss svært sjelden, føyer 11-åringen til.

Det står i sterk kontrast til farens påstand. Til Aftenbladet opplyser han at han hver lørdag treffer Tanja.

- Jeg tror forresten hun får bli i Norge, sier han og skylder på norske myndigheter.

UNE har også besluttet at han skal sendes ut.

I brevet advokat Stenseth mottok, heter det at en enventuell uttransportering av Tanja skal samordnes med farens - dersom han fortsatt befinner seg i Norge.

Skal staten statuere et eksempel må de begynne med denne mannen:

r199550_762744.jpg

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det er STOR SKAM at Norge kaster ut folk som har vert her så lenge, og blitt totalt intigrert i samfunnet.[/color]

Og dette er grunnen til at Krekar skal få bli i landet.

Kreka er ikke integrert i det norske samfunnet. Han er en trussel mot Kongeriket Norge

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det er STOR SKAM at Norge kaster ut folk som har vert her så lenge, og blitt totalt intigrert i samfunnet.[/color]

Kreka er ikke integrert i det norske samfunnet. Han er en trussel mot Kongeriket Norge

Og på hvilke måter er Tanja integret som Krekar ikke er?

Han har nå bodd her lengre enn henne, så han må nå i noen grad fungere i det norske samfunnet.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Selvsagt bør ikke krekar få bli i landet samme hvor intigrert han var, Krekar er en terrorist, og selv i Israel tolerer det ikke terrorister.

Har du beviser for at denne 14 år gamle jenten er en terrorist?

...men at Norge verner mer om en terrorist enn denne 14 år gamle jenten, sier ganske mye.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Selvsagt ikke, Krekar er en terrorist, og selv i Israel tolerer dem ikke terrorister.

Hmm... hvilken terroraksjon var det Krekar utførte igjen? Han blir ikke bare en terrorist fordi du sier det. Og hvis tilfellet er så, så vil jeg påstå at denne jenten også er det.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

1. Hun er ingen terrorist.

2.

Norsktalende 6. klassing

Tanja går i 6. klasse ved Haga skole. Hun kan ikke skrive russisk, og snakker språket svært dårlig.

– Vi snakker sammen på norsk. Jeg har prøvd å si til henne at hun må beholde morsmålet sitt, men det vil hun ikke. Hun føler at norsk er språket hennes, forklarer moren.

Olga lever fortsatt i håpet om at datteren skal få bo hos henne videre.

– Vi kan ikke annet enn å håpe på at det løser seg, sier hun.

3. Hun er et barn

4. Det er ikke hennes problem, mtp alderen.

5. Hun har ingen andre familiemedlemmer, enn farmor, i MURMANSK, Russland.

6. Faren dritter i henne:

Tar sjelden kontakt

Etter et år kom faren til Norge.

7. Hun er Norsk. MTP hun vokste opp i dette landet, Kreka ei!

Lenke til kommentar

1. Hun er ingen terrorist.

2.

Norsktalende 6. klassing

Tanja går i 6. klasse ved Haga skole. Hun kan ikke skrive russisk, og snakker språket svært dårlig.

– Vi snakker sammen på norsk. Jeg har prøvd å si til henne at hun må beholde morsmålet sitt, men det vil hun ikke. Hun føler at norsk er språket hennes, forklarer moren.

Olga lever fortsatt i håpet om at datteren skal få bo hos henne videre.

– Vi kan ikke annet enn å håpe på at det løser seg, sier hun.

3. Hun er et barn

4. Det er ikke hennes problem, mtp alderen.

5. Hun har ingen andre familiemedlemmer, enn farmor, i MURMANSK, Russland.

6. Faren dritter i henne:

Tar sjelden kontakt

Etter et år kom faren til Norge.

7. Hun er Norsk. MTP hun vokste opp i dette landet, Kreka ei!

Å kalle Krekar en terrorist uten å vise til hvilke terroraksjoner han står bak, har ingen hensikt.

Nå ser jeg ikke relevansen av hennes alder. Jeg ser heller ikke hva som er særnorsk med at faren driter i henne.

At hun har ingen andre familimedlemmer enn en bestemor i Russland, gjør henne også fra mitt perspektiv mer russisk enn norsk. Krekar har i alle fall familie her til lands.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Hmm... hvilken terroraksjon var det Krekar utførte igjen? Han blir ikke bare en terrorist fordi du sier det. Og hvis tilfellet er så, så vil jeg påstå at denne jenten også er det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar..._against_Krekar

Nå ser jeg ikke relevansen av hennes alder. Jeg ser heller ikke hva som er særnorsk med at faren driter i henne.

Du ser ikke at Norsk er morsmålet hennes? MTP det er det eneste språket hun kan, skriftlig og muntlig?

Ordlyden din er diskriminerende.

Lenke til kommentar

Selvsagt ikke, Krekar er en terrorist, og selv i Israel tolerer dem ikke terrorister.

Vel visst du ikke har skjønnt at Krekar er en terrorist, så har du ikke skjønnt mye mer enn hva Norge egentlig har skjønnt.

Krekar sier at selvmordsbombere er den beste gjerning (jihad) en muslim kan gjøre.

Både Mulla Krekar og Saddam Hussein representerte grov undertrykkelse så vel i teori som i praksis.

Ansar al-Islam er oppført som en terror orginisasjon, Mullah Krekar var selve lederen for den.

Det er et klart ideologisk slektskap mellom Ansar al-Islam og al-Qaeda. Mullah Krekar innrømmer å ha forsøkt å få penger fra Osama bin Laden, men uten hell påstår han.

Mullah Krekars gruppe Ansar al-islamfår får også den tvilsomme æren av å ha introdusert selvmordsbomberne til Irak.

Det er så uendelig mye mer når det gjelder krekar og terrorisme, men dette er noen eksempler.

SÅ NÅ KJÆRE DEG, kan du fortelle meg hvorfor denne 14 år gamle jenten automatisk blir en terrorist i dine øyner? kun fordi jeg mener Mullah Krekar er det.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar..._against_Krekar" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar..._against_Krekar

While Krekar has not been found guilty of anything,

I rest my case.

Du ser ikke at Norsk er morsmålet hennes? MTP det er det eneste språket hun kan, skriftlig og muntlig?

Nei, hensikten min er faktisk at jeg ikke ønsker å diskriminere. Jeg ønsker at alle skal bli behandlet like. Da gir blanke i om den ene er en mistenkt terrorist mens den andre er en liten jente. I dette tilfellet har jenta ikke nått opp til kravene stilt av UD, da skal hun ut. Det vil være diskriminerende overfor alle de som ikke får opphold på samme basis å la henne være her.

Enkeltpersoner skjebne har ingenting å gjøre i en slik diskusjon. Skal man debattere hvem som burde få opp hold eller ei, må dette gjøres på generell basis. Søthetsfaktoren er ikke noe som burde spille inn.

Lenke til kommentar
SÅ NÅ KJÆRE DEG, kan du fortelle meg hvorfor denne 14 år gamle jenten automatisk blir en terrorist i dine øyner? kun fordi jeg mener Mullah Krekar er det.

En påstand uten bevis kan uten bevis motbevises.

Krekar kan ikke kalles terrorist av den enkle grunn av at han ikke har blitt dømt for det.

Lenke til kommentar

Krekar kan ikke kalles terrorist av den enkle grunn av at han ikke har blitt dømt for det.

Når det gjelder Krekar er det så mye bevis i alle rettninger, at en trenger ikke en dommer for å skjønne hva Mullah Krekar har på sitt rulleblad.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Krekar er det så mye bevis i alle rettninger, at en trenger ikke en dommer for å skjønne hva Mullah Krekar har på sitt rulleblad.

Ja, hvem trenger vel en rettstat når en mobb kan gjøre jobben så mye bedre.

Lenke til kommentar

I rest my case.

While Krekar has not been found guilty of anything, a number of his opinions have met little sympathy; he was once recorded claiming that Osama bin Laden is the "jewel in the crown of Islam".[3] and that he was proud of what Abu Musab al-Zarqawi "has done and that he has become a martyr".

Nå ser jeg ikke relevansen av hennes alder. Jeg ser heller

Nei, hensikten min er faktisk at jeg ikke ønsker å diskriminere.

Jo, du sammelignet hun med en terrorist. Hitler er ikke Gandhi

Jeg ønsker at alle skal bli behandlet like. Da gir blanke i om den ene er en mistenkt terrorist mens den andre er en liten jente.

Da har du et etisk problem.

I dette tilfellet har jenta ikke nått opp til kravene stilt av UD, da skal hun ut. Det vil være diskriminerende overfor alle de som ikke får opphold på samme basis å la henne være her.

Riktig, Kreka U-T F-Ø-R-S-T

Enkeltpersoner skjebne har ingenting å gjøre i en slik diskusjon.

Og Norge vil aldri hatt asylmottaker

Skal man debattere hvem som burde få opp hold eller ei, må dette gjøres på generell basis. Søthetsfaktoren er ikke noe som burde spille inn.

Akkurat, det er prinsippet som teller: Hun er Norsk, Snakker norsk, skriver norsk og spiser norskt.

Lenke til kommentar

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar..._against_Krekar" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Mullah_Krekar..._against_Krekar

I rest my case.

Nei, hensikten min er faktisk at jeg ikke ønsker å diskriminere. Jeg ønsker at alle skal bli behandlet like. Da gir blanke i om den ene er en mistenkt terrorist mens den andre er en liten jente. I dette tilfellet har jenta ikke nått opp til kravene stilt av UD, da skal hun ut. Det vil være diskriminerende overfor alle de som ikke får opphold på samme basis å la henne være her.

Enkeltpersoner skjebne har ingenting å gjøre i en slik diskusjon. Skal man debattere hvem som burde få opp hold eller ei, må dette gjøres på generell basis. Søthetsfaktoren er ikke noe som burde spille inn.

Ikke ofte jeg er enig med deg men er i denne saken helt enig. Og hva er vitsen med å blande inn krekar. Norge skal uansett ikke bli like ille som alle de bandittlandene i midtøsten inkludert Israel, da han kommer til å bli drept ganske sikkert hvis han reiser til hjemlandet sitt. Den russiske jenta kommer ikke til å få slike følger om hun vender hjem til russland. UDI har regler og lover å følge, de kan ikke bare gjøre unntak fordi hun er jente og ser bra ut.

Lenke til kommentar

Tja, En CIA wanted for terrorisme er selvfølgelig ingen terrorist.

En leder i en terrorist organisasjon er også ingen terrorist...

Hey! Jeg er medlem i Vigrid, men jeg er ingen nazist eller rasist. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...