Gå til innhold

Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg tilbakemelding på hva de synes om dette objektivet?

Er det et greit kjøp om man ikke har råd til 70-200 f/4 L USM...

 

Det kunne i grunn vært greit med IS, også. Funker det i praksis? =)

 

Skal brukes på 400D og 30D.

 

Takk!=) mono

Endret av -mono-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner det omtalt bla i denne tråden .

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=917960

 

Har hatt det selv og det er mye objektiv for pengene.

 

Det kunne i grunn vært greit med IS, også. Funker det i praksis? =)

 

Jepp,det kan jeg garantere,personelig kommer jeg ikke til å kjøpe zoomlinser uten denne funksjonen.

 

Her er en omtale/test av det .

http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EO...-report--review

 

 

 

Technically the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS is a tiny lens with a great performance potential. The resolution is very good across the range. Chromatic aberrations are basically a non-issue. The level of distortions remain moderate. The most obvious flaw is, unsurprisingly, vignetting at large apertures. The build quality is fine for a lens in this class and it is one step up from the EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS that we've seen here recently. Regarding the target market you may surely forgive the plastic mount. The AF (micro-) motor is pretty fast and silent. So's everything cool here ? Well, the AF accuracy didn't really convince in the field - specifically at the wide-end of the zoom range - but to be fair this is much better on an EOS 40D (e.g.) with its improved AF capabilities. I had some trouble with the image stabilizer in the field but according to early reader feedback this impression seems to be an exception to the rule. If so the EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS has certainly the potential to be another hot seller.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har ikke rukket å få brukt min så mye enda men foreløpig inntrykk er

at de 1400 kronene jeg kjøpte den for på ebay er de beste 1400 jeg noensinne har brukt på foto, jeg opplever den som absolutt like skarp som min 17-85mm IS og bildestabilisator på 250mm er helt hærlig!

null problem med håndholdt og f.eks 1/60 lukker eller lavere på 250mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...