QBab Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Se filmen hos Youtube Crewet i Ipower har kommet opp med et viktig tema. Ta en kikk og diskuter. Se filmen hos Youtube Endret 6. juni 2008 av QBab Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kapitalisme i internettverden ? huff. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jupp, det er ganske skummelt. Håper ikke noen Norske ISP'er tenker i samme baner. Om jeg får vite at min ISP planlegger noe slikt, skal jeg jaggu være den første til og skifte. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det er bare teit. Vi kan ikke la Virgin eller andre selskap få styre hvilke sider vi skal ha god fart på. Det ville bare være helt på trynet. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Netnøytralitet er svært viktig for alle internettbrukere og jeg håper politiske partier i Norge går inn for lovfestet nettnøytralitet fort som faen. Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at folk flest ville ønske dette og at derfor burde politikerne følge opp. Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) [Opprinnelig et helt vilt svar under som ikke har noe med saken å gjøre (kun tatt vare på for å kunne forstå svaret jcr.nan)] Endret 6. mai 2008 av VeloX Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 VeloX: Hva helvete? Gå og les om hva internettnøytralitet er for noe før du uttaler deg. Internettnøytralitet handler om at internettsider må betale for at folk skal kunne surfe normalt på deres sider. Det du prater om er bare bambus og har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 VeloX: Hva helvete? Gå og les om hva internettnøytralitet er for noe før du uttaler deg. Internettnøytralitet handler om at internettsider må betale for at folk skal kunne surfe normalt på deres sider. Det du prater om er bare bambus og har ingenting med saken å gjøre. Sorry, du har helt rett. Jeg blander samme med noe helt annet. Lenke til kommentar
Sirran Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Nettfriheten er truet ja, men det er altså "net neutrality" som fortsetter å true den. Net neutrality vil si at man blir fratatt friheten til å kunne oppnå en høyere service på nettet, og ISPs blir altså fratatt retten til å yte slik service på sitt eget nett. Uansett hvor suksessfulle og usuksessfulle eller hvor lovlige og hvor ulovlige nettsider er, så blir det altså tvunget gjennom en lik prioritet -- i "rettferdighetens navn", uten tanke på hvordan dette går ut over både næringsliv, kunder, brukere, og gamere for den saks skyld. Mennesker som støtter "net neutrality" tror at frihet på nettet vil være urettferdig ovenfor dårligere nettsteder som ikke har råd til slikt, men dette er feil. Slike nettsteder blir ikke trege og ubrukelige av den grunn, men må altså ha noe å bidra med, og bli suksessfulle, for å kunne oppnå samme prioritet som de suksessfulle. Prioritet vil altså være i bedre forhold til antall kunder for best mulig effektivitet, slik det burde være, og akkurat slik som i resten av livet. De som støtter "net neutrality" har samme mindset som mange sosialister -- i stedet for å gi andre frihet til å lykkes, se opp til disse og bli fylt med ambisjoner, så misunner de andre, ønsker å rive dem ned og tvinge dem til å være like i middelmådighet. Internett skal ikke være et kollektivt sosialistisk prosjekt, men et fritt nettverk av enkeltmennesker med full frihet til å lykkes. "Net neutrality" er gift mot frihet på nettet. Endret 6. mai 2008 av Sirran Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Sirran: Bullshit. Slik det er i dag så er det ingen problemer for store selskap å betale mer penger for en større linje inn til sine egne servere og dermed sørge for en større hastighet for sine brukere inn til seg selv. I tillegg så er ikke en side med godt innhold, noe å bidra med, etc nødvendigvis sider som håver inn med penger. Det er mange nettsider som er populære og med et stort antall brukere som liker å holde mengden reklame til en minimum. Så det du kommer med er bare et oppkast av propaganda fra ISPene som vil tvinge de mindre nettsidene til å betale mer penger til dem og ikke bare de store nettsidene (som gjør dette allerede i dag). Lenke til kommentar
QBab Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hva kan vi som forbrukere gjøre? Bortsett fra å skifte nettleverandør? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 QBab: Oppfordrere politkerne til å ta opp emnet, stemme på partier som er for nettnøytralitet, skifte internettlevrandør hvis noen prøver seg på dette, gjøre andre bevist på problematikken, osv. Jada, man har begrenset makt som enkeltpersoner men det er viktig emne og det skader ikke å prøve Lenke til kommentar
QBab Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hva med å gå sammen? Lage en webside med info rundt temaet og starte en "mini-organisasjon" Sammen er vi sterke Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Prøvde ikke Telenor seg på det samme, men ble stoppet/valgte selv å ikke gjøre det? http://www.idg.no/computerworld/article578...e?service=print tror jeg skal ha med det å gjøre. Jeg mener i alle fall å ha lest en artikkel om det. Lenke til kommentar
Sirran Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Fin artikkel om emnet: http://www.frontpagemag.com/Articles/Read....71-60A4CB31E3A1 Dere må gjerne støtte "net neutrality" (for det høres jo så snilt ut, ikke sant), men tro ikke at dere kjemper for frihet i dette. Dere står for regulering av nettet, og for tvungen likhet på bekostning av effektivitet og verdiskapning. Så, som artikkelen sier: The Internet is one of the great bastions of freedom and innovation in our civilization. Let us keep it that way by rejecting the latest push for "net neutrality." Endret 6. mai 2008 av Sirran Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Skirran: Du kan jo prøve å faktisk svare på posten min istedet for å spy ut mer propaganda. Men joda, Net neutrality blir veldig fælt når det står imot slike flotte verdier du har. Nå har det seg slik at net neutrality har faktisk eksistert siden internett ble skapt. Tilhengere av net neutrality vil at det skal fortsette å være sånn. Den eneste faktiske "fordelen" med Net neutrality er at ISP'ene tjener mer penger. Det gagner ikke forbrukerne på noen måte. Mynotir: Det stemmer det, og det er den eneste saken vi har hatt om det i Norge, men det blir nok et større tema framover. Sålangt så gikk det bra siden Telenor forandrer avgjørelsen sin etter mye press fra kunder og markedet. Endret 6. mai 2008 av jcr.nan Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hun jenta på starten er bare der for å få folk til å følge med, ellers hadde ingen sett på filmen uansett hva det dreide seg om:P Lenke til kommentar
QBab Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Hun jenta på starten er bare der for å få folk til å følge med, ellers hadde ingen sett på filmen uansett hva det dreide seg om:P Riktig det Crewet poengterer det opp til flere ganger, at de bevist spiller på sex for å bli hørt. Ingen dum ting da de faktisk har mye nyttige saker for seg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nå har dere muligheten: http://dontstayvirgin.movielol.org/main2.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå