Gå til innhold

A7N8X 2400xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører mitt asus a7n8x dlx med 2x twinmos pc3200 m/ winbound på 200 x 10 sync med ram. Rambrikkeinstillingene er 3-2-2 cl. 2. De fleste greier jo hastigheter opp rundt 200mhz fsb med dette kortet. Bios er 1002.a uber. Har kjørt det samme med alle biosene jeg har prøvd (1002, 1002 uber, 1002a og 1002a uber). Du stiller vel ned multiplyren når du prøver på 200mhz fsb?. Kan kanskje si noe om hva som skjer når maskinen stopper og hva fsb er på da.

Lenke til kommentar

Hei jeg prøver på 11*200, men har fortiden

12,5*175 med agressive og cas 2

har ikke prøvd 10*200 men skjønner

ikke hvorfor ikke dette skal funke

når det funker på 175 med alt

på agressive, cas 2 , 2,6v på minne

og med 1,7v cpu spenning. Det fryser

etter minnet er telt opp.

stig

Lenke til kommentar

Kjør ned prosessoren litt til for å finne ut om det er den som stopper. Kjører selv rammen på maks volt i biosen (2.7 eller hva det er?). Bare for å finne ut hva som stopper fra å nå høy fsb så er det jo greit å kjøre pros. på omtrent normal fart for å være sikker på at det ikke er den som stopper deg. Klarer å kjøre xp1700+ pros. min på 2,1 ghz om jeg går ned på 190 fsb * 11 men den vil ikke kjøre på 200*10,5. Kan jo også prøve litt sløvere ram timings for å se om det er dette. Vil si at det lureste er å prøve ut hvor høy fsb hovedkortet klarer med å kjøra slakke ram timings og lav prossesorhastighet for så å heller klokke med tanke på ram / høy cpu når maks fsb er fastsatt. Har du forresten satt på vifte og bytta termalpadden med kjølepasta på northbridgen?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...