jarlefosen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg har en Kymco Vitality (50cc - 2 takt) som jeg har kjørt på i ca 2 uker nå. Den går maks opp til 58 i nedoverbakker før den begynner å bremse, på flat vei kjører jeg 50 km/t. Jeg lurer på om det kan hjelpe å fjerne en såkalt CDI ting for å få den til å gå fortere eller om jeg må gjøre noe annet? Den MÅ ikke bli mye kjappere, bare nok til å kjøre like fort som resten av trafikken! Hvis det hjelper å fjerne den CDI "tingen", hvor ligger den og hva skal jeg gjøre for å fjerner den? Kan det skje noe gale og hva må jeg være oppmerksom på? Takk for alle svar på forhånd! Edit: Tror jeg mener turtallsperre i stede for CDI! Endret 5. mai 2008 av JaffZe Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Daniel_91 Det skal være 6 ledninger som stikker ut av CDI'en i en bunt. Hvis det bare er 5 er det IKKE cdi sperre. Er det 6 ledninger, da er det cdi sperre, og da er det en rosa. Min scooter har kun 5. Det er ikke snakk om samme scooter, men du kan vel sjekke. Her er hele tråden forresten, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=948553 Lenke til kommentar
jarlefosen Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Takk! Får gå ut og prøve.. Lenke til kommentar
magnus82 Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 hei er det noen som har en kymco vitality 50 å vet hvordan du skifter bateri eller tar det ut for å lade Lenke til kommentar
Bygdakaren Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 Et seint svar, men til fremtidige som kommer inn og lurer. Det som er for bedre hastighet på min kymco50 som er en 16model. Så er det en forhøyning på variator "pinnen" som gjør at reima ikke går helt ut. Denne tok jeg og dreide bort og nå går scooteren 70kmt og 80 med nedoverbakke. Og klippe en ledning til cdi på denne høres bare ikke bra ut. Ikke vett jeg hvor den er heller. Og bak på potta så ligger det en typ minirør inni utblåset. Om den er sveist fast inni eller om det går an å borre ut og få litt mer effekt er ikke umulig. Husk å være forsiktig med variator dekselet grunnet pakningen som ligger rundt. Og for å få av mutteren som er der en skal finne pinnen så brukte jeg en liten trekker for å få av. Pass på rullene som ligger at alt kommer på plass sånn en tar det av. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå