Gå til innhold

pc på reperasjon. reperasjon i 9 uker...rett på en ny pc? :P

Anbefalte innlegg

Hei. pcen min med idiotforsikring ble skadet, og de sa maks 3 til 4 uker på verksted.

det har gått 9 uker. har jeg rett på noe , kreve noe? :p

jeg fikk en lånepc, men har gitt klar beskjed om at jeg er avhengig av min egen.

så har de gjort 3 tabber med å sende ut melding om at Expert har motatt den, jeg kjører ned der, men ingen pc. de har ennå ikke fått svar fra verkstedet. den holder på å bli reparert nå. Expert har sendt purring 3 ganger. Expert reparasjon = dritt =/

kan jeg kreve/ha rett til noe? :tease:

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du selv ødela den og sendte den inn til reparasjon på forsikring, så kan jeg ikke se at du har krav på noe. Alt er vel regulert av hva som står i forsikringsvilkårne. Kan hende dem har noe der som er verdt å få med seg.

Lenke til kommentar

hehe, sa kanskje ikke klart nok fra. :p Idiotforsikringen dekker alt av skader, det er en forsikring kjøpt utenom. alle skader vil bli fikset...

men har tatt jævlig lang tid nå.

var nede på expert, og de hadde RINGT til verkstedet, og da hadde det ikke begynt å reparere den alikevel,

så han sa at vi måtte nok vente litt til, men vi kunne kanskje løse dette på en hurtigere måte.

det vil jo da si ny pc tror jeg :new_woot:

den eg har nå suger, så sier jeg skal ha ny pc, får jeg kanskje ny da? :D

skal legge til en del slanter for å få "toppmodell, ", den eg har nå kostet 7000 for en goood stund siden :p

1gb ram,

nvidia go 6150, suger hvis du skjønner hva jeg mener . (jeg Gamer litt ) :p

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Regner med at du vil bli tilbydd en TILSVARENDE laptop. Altså ikke ta utgangspunkt i summen du kjøpte din gamle laptop for, men dens spesifikasjoner.

En del butikk-forsikringsselskaper vil ikke la deg legge til et mellomlegg for å få en bedre pc, da dette ofte har blitt missbrukt.

Lenke til kommentar

Tror han sa det gikk an :D

mener han sa det, spurte tidligere men er en stund siden. var en kompis sin pc da :p

har de en så gammel pc? XD den er piss dårlig =/

lånepcen min er bedre :wallbash:

hvis jeg skal få ny pc, den er ute av "produksjon og er ikke i butikken", jeg tror jeg kanskje kan få velge i butikkeN :D

eller var det litt drøyt? :!:

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Så det du egentlig mener er at siden du skadet maskinen din så burde du få en bedre maskin? Om du betalte 7000 for en lang stund siden, får du i så fall en av dagens billigste modeller, siden de fortsatt vil oppfylle det eneste kravet du kan stille, som er tilsvarende modell.

Lenke til kommentar

det går jo etter pris ville jeg sagt? :O dessuten så må de jo det. reperasjonstiden er 2-3 uker. det har gått 10, og det vil gå 2 til...

tror jeg kan legge til penger. men er litt sikker på at jeg får samme summen.

den er jo liksom ikke verdt noe !

Lenke til kommentar

Experts forsikring kan ta litt tid...Men det fine med den er at om produktet du leverte ikke er lønnsomt å reparere, så vil du få utgangspunkt i prisen du betalte for laptopen din. Det er ikke noe verditap på denne. Det er heller ikke noe i veien for å legge til penger og gå for en dyrere modell.

Lenke til kommentar

jeg har tapt masse tid, masse lekse arbeid, fordi den invalide pcen har gamlere versjon av office, så bare halvparten kan åpnes med 2003 osv.

jeg betaler ikke noe. fikk den til konfen, og er idiotforsikring... dekker alle skader. er skadene for store får jeg ny pc... så lønnsomt på en måte ja. skjønte ikke helt får jeg utgangspunkt fra prisen da? :p

skal jeg ha ny pc som vi snakket om som hurtigere løsning, nå er spørsmålet:

får jeg utgangspunkt fra samme prisen? og så kan jeg vell legge til? (mener eg går)

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Du har ikke ventet lenge du da.. :dribble:

Min pc var levert inn til Netshop den 30 juli 2007 og er enda ikke reparert.

Jeg hadde også Idiot forsikring. :thumbup:

Dette er Netshop på sitt beste ( Nei det er vist vanlig)....HURRA... :tease:

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar

med nærmere ettertanke, så syns jeg jeg har rett til en ny pc. fordi de driter seg rett og slett ut. det er for dårlig.

Idiotforsikring og hurtigfiks var det i forsikringen.

gått 2,5 måneder :O

reperasjonstid 1 til 3 uker MY ASS ASSå!

Lenke til kommentar

Siden det er ganske tydelig at det eneste du er ute etter er en ny PC, altså at du vil bruke forsikringen til å få deg en bedre maskin enn den du kjøpte, så vil jeg nok tro at forsikringsselskapet tar en verdiavskrivning av maskinen når du skal tilbys ny.

Du bør også merke deg at dette ikke er en reparasjon der du egentlig kan stille noe særlig krav. Det er ikke en reklamasjonssak, så Forbrukerkjøpsloven hjelper deg egentlig lite. Se på hva som står i forsikringsvilkårene om forsinkelser etc, så ser du bedre hva du kan be om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...